2020-03-03, 22:25
Medlem
Rumpis78s avatar
Försökte ladda ner fupen, men det vill sig inte riktigt. Datorn säger ifrån, virus?? Hur undgå detta?
Citera
2020-03-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt gymkortet så "stämplade" han in vill jag minnas. Man måste dra kortet på de flesta gym för att dörren/passergrinden skall öppnas.

Men var det inte den 14:e som ngn "städare" skulle ha släppt in honom? Enligt honom själv.
Citera
2020-03-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nytagna bilder från en postare som inte ka posta just nu.

Stefans nuvarande och
inaktuella bostad:

https://forumbilder.com/i/roqk
https://forumbilder.com/i/roq6
https://forumbilder.com/i/roqL

När i tid kom den nya asfalten på plats utanför SDs garage och på trottoaren?
Citera
2020-03-03, 22:31
Medlem
notknapparens avatar
Angående HDs minne:

Aktbil 149, sid 291- 292
3 sept-19

"FI: Det känns lite som att du har, att du får, alltså att du minns lite, har svårare att minnas nu
än när vi sågs häromdagen, är det, är det, är det din uppfattning också eller?
H: Ja det är min uppfattning.
FI: Ja och vad, och vad tror du att det beror på?
H: Nej jag har inte sovit och jag har, det är stopp i huvudet.
Fl: Mm.
H: Det går liksom inte och tänka det bara är ...
FI: Mm.
H: Tomt, mm.
F I: Är du påverkad av medicinen så pass att det, att det påverkar ditt minne?
H: Jag tror mer att det är sömnbristen som gör att jag inte kommer ihåg det går liksom inte
och tänka överhuvudtaget det kommer upp små minnesfragment här och var men. och få en
helhet i någonting äh, det går liksom inte ihop i huvudet.
FI: Kan det vara så att Stefan kommer hem till dig på natten mellan den 14:e och den 15:e, på
Färdemansgatan?
H: Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.
Fl: H ar du besökt honom den här natten?
H:Nej.
Fl: Kan du vara säker på det?
H: Ja, för när jag somnar om jag somnar så sover jag.
F2:Mm.
Fl: Jag tänker eftersom du har, inte kommer ihåg.
H: Ja, men det skulle vara något väldigt konstigt, äh då skulle inte jag kunna komma upp till
mitt jobb dagen därpå, äh.
F2: Men under kvällen? Vilken tid tänker du på nu när du säger nej?
H: Äh jag tänker typ från tio och framåt.
F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig,
natten mellan 14:e och 15 :e.
H: Okej.
F 1: Är det någonting som du kan kommentera?
H:Nej.
F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde
husrannsakan i din bostad.
H: (Fnissar till) okej.
F2: Du skrattar?
H: Nej jag skrattar inte jag (suckar) suckade ut.
F2: Okej.
H:Mm.
F2: Vad betyder det då den reaktionen vad tänker du?
H: Jag blir chockad jag blir, jag blir väldigt fundersam och tänker, oj! Ja, vart kom det här
ifrån?
F 1: Ja men vi har ju frågat dig nu, ett antal gånger om det, kan det vara så att han har kommit
dit, och du säger att det är en hypotetisk fråga.
H: Alltså jag,jag känner så här mm, det här kan jag svara,jag kan svara vad jag tycker på,
men det går och vända och vrida så jag är ju livrädd för och svara på, på frågorna som ni
ställer, äh en del av frågorna är jag livrädd för att svara på, äh.
Fl: Vad tänker du vad kan hända?
H: Ja att ni vänder och vrider till att få mig delaktig i det här äh.
"
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
Min upplevelse är att HD verkar minnas allt sämre.
Men det finns naturliga förklaringar till viss minnesförlust.

Tiden är en avgörande faktor, att hon har prata med många människor och blivit förhörd om och om igen. Hon har levt under press och har med sig psykisk ohälsa sedan tidigare. Hon har levt med en psykopat under åratal.

Nu är hon själv häktad, rädd, har inte sovit, blivit medicinerad.
Hon tror att allt hon säger kan vändas mot henne.

Det är väl lite så här hennes liv har sett ut av och till under det senaste åren, åren kanske till och med åratal med SD?

Vad ska man tro och tänka om HD?
Citera
2020-03-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag är den som säger att så här beter man sig fan INTE.

Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson. ()

2017-04-11 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret.
Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun
(bild 80).

Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata.
I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.

Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband.

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
----------------

Det sista stycket är så fruktansvärt ondskefullt att man kan tro det är hämtat ur en skräckmanus.

Tror Fleudhesten som med stor envishet förvarat varenda galenskap som LW ägnat sig åt fortfarande att LW ville bara ärlig och rättfram när hon informerade frun ?

Oavsett LW - Varför fortsätter SD att träffa henne då?? Han kunde bara brutit med henne en gång för alla.
Citera
2020-03-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så är det säkert, en slags illabefinnande som han upplever sig ha, det ska hon få känna på nu när hon har flyttat.

Jag tänker också på att HD under så många år levt med denna man. Det kan inte ha varit något helt nytt? Då borde hon reagera mycket starkare.

Hon har säkert medlat och slätat över under åratal pga att hon har blivit avtrubbad av hans sätt. Allt för att hålla honom lugn.

Jag funderar verkligen över hennes mentala hälsa.
Förhören med henne ger mig huvudbry.

Stänger hon av bara? Isolerar sina känslor från det som hon inte orkar med?

Läs sidorna 45-50:
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca
Senast redigerad av Refraktor 2020-03-03 kl. 22:35.
Citera
2020-03-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men var det inte den 14:e som ngn "städare" skulle ha släppt in honom? Enligt honom själv.
Jag kan ha missuppfattat när de skrev att han använt kortet två gånger.
Citera
2020-03-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Våghalsighet ingår när man är född utan nerver. Tror t o m han klev in i polishuset med de blå mördarskorna på fötterna.

Hur vet vi detta!?
Citera
2020-03-03, 22:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Oavsett LW - Varför fortsätter SD att träffa henne då?? Han kunde bara brutit med henne en gång för alla.
Säg det. Det går jag också frågat mig. En galenskap även honom. Vad i H-E såg han hos denna störda kvinna.

Alla varningsklockor ringer om jätteproblemet LW . Hörde han inte dom eller trodde han att han skulle få ordning på henne. Nåt fel är det på karn som inte tvärnobbade henne.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-03 kl. 22:51.
Citera
2020-03-03, 22:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Så är det säkert, en slags illabefinnande som han upplever sig ha, det ska hon få känna på nu när hon har flyttat.

Jag tänker också på att HD under så många år levt med denna man. Det kan inte ha varit något helt nytt? Då borde hon reagera mycket starkare.

Hon har säkert medlat och slätat över under åratal pga att hon har blivit avtrubbad av hans sätt. Allt för att hålla honom lugn.

Det var kammaråklagare Åsa Hiding som till slut klarade upp brottet, tillsammans med polismannen Mikael Nyqvist. Nu berättar de själva i SVT hur det här gick till, och vad bevisningen består i:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sa-kommenteras-mordutredningen-av-polis-och-aklagare

I en annan intervju i TV4-Nyheterna redogör åklagaren mer i detalj för bevisningen:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12526568
Senast redigerad av Draifos 2020-03-03 kl. 23:10.
Citera
2020-03-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
PM av polis som stötte på SD utanför polishuset efter första förhöret:

145/303
”Min kollega ropar på mig och säger att vi måste åka, Stefan säger då "jaja både du och jag har bråttom så hej då". Jag säger då till honom att hoppas det löser sig och att kvinnan kommer hem igen, då säger Stefan till mig "nej det kommer inte lösa sig", jag säger då till honom"jodå det kan det visst göra", varpå han svarare något i stil med" nej jag tror inte det faktiskt".
Jag upplever det som att Stefan aktivt ville tala om detta då han själv styrde in samtalet om den försvunna kvinnan. Jag får uppfattningen av att Stefan är stressad och orolig, men inte att han är ledsen över kvinnans försvinnande.

Vilken normalt funtad person som helst hade väl ändå spelat med och sagt ”det får jag hoppas”?

Är det hans sätt att "ventilera" det han gjort?
Citera
2020-03-03, 22:50
Medlem
Citat:

Jag förstår inte heller. Man vill bara ruska om henne, skaka, och skrika högt efter lite personlighet och liv i luckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in