2020-03-03, 19:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Har precis läst (igen) om hur han läxar upp dottern T*ea 8 år för att ha småätit. Strössel och ev. lite mandelmassa. Han spelar in, på sin mobil, ett 47 minuters förhör med dottern om hur olämpligt det var, om förtroendebrist och att hon aldrig ska göra det igen. Sen skickar han "beviset" till sin fru HD så hon får ta del av hur illa dottern uppfört sig..

Alltså...går SD fri så kan jag tänka mig många som gärna tar en "privat stund" med SD kring hur man uppför sig mot sin 8-åriga dotter. Inte för att jag uppmanar någon att göra det, men det är nog ganska många som kokar över genom att bara läsa om vilket övergrepp det är mot sin 8-åriga dotter..

Och HD säger i förhör, sidnumrering 385 i Aktbilaga 149, att hon inte vill ta ställning för att det är mellan SD och T*ea...

Fy fan Hanna Davidsson (om du läser det här) vad är du för en svikare till mor?!?
Hon står hellre upp för sin svekfulle, lögnaktige och otrogne bock till man än värnar om sin dotters trygghet! Kan man sjunka lägre?? Det yttersta sveket.

Stackars barn att behöva växa upp med dessa två känslomässigt handikappade föräldrar. Hon har tittat bort, på ett eller annat sätt. Som så många andra kvinnor som stått och sett på när deras barn blivit allt från misshandlade till våldtagna. Måtte soc fortfarande vara inblandade.
Citera
2020-03-03, 19:47
Medlem
OT men garv:

FL: Har han någon skada på underkroppen?
HD: Ja han har pungbråck, det är väl underkroppen?
Citera
2020-03-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fy fan Hanna Davidsson (om du läser det här) vad är du för en svikare till mor?!?
Hon står hellre upp för sin svekfulle, lögnaktige och otrogne bock till man än värnar om sin dotters trygghet! Kan man sjunka lägre?? Det yttersta sveket.

Stackars barn att behöva växa upp med dessa två känslomässigt handikappade föräldrar. Hon har tittat bort, på ett eller annat sätt. Som så många andra kvinnor som stått och sett på när deras barn blivit allt från misshandlade till våldtagna. Måtte soc fortfarande vara inblandade.

Jaa...vi får hoppas att soc är inblandade fortsättningsvis. HD:s "minnesluckor" i förhören, att hon inte vill svara på många frågor samt virriga uppträdande måste ju bifogas/kompletteras till orosanmälan som polisen gjorde till soc. Det kan omöjligt vara lämpligt att ha så stora kognitiva störningar och samtidigt vara förälder.
Citera
2020-03-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
OT men garv:

FL: Har han någon skada på underkroppen?
HD: Ja han har pungbråck, det är väl underkroppen?

Inte direkt sjuksköterskan man vill ska ta hand om en...
Citera
2020-03-03, 19:56
Medlem
Citat:

Det är obehagligt att läsa. T har två föräldrar, om en ballar ur i en kärnfamilj så finns ofta en annan förälder att landa mjukt hos. Men det gick inte här. Jag hade inte velat vara barn i den familjen. HD får det inte lätt med T när hon frigör sig och börjar fundera på hur pappa behandlade henne och mamma stod och tittade på. Det blir svårt att bli förlåten för sånt när ungen kommer upp i åldern när hon själv skaffar barn.
Citera
2020-03-03, 19:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Mmm.. men grejen är den att INGEN har sett honom på gymmet den dagen och det framgår av deras förhör. Vare sig personal eller folk som var på gymmet då. Städaren som sägs ha släppt förbi SD har inget minne av att han släppt in någon eller grejat med några skor som SD pratar om. Enligt loggen på gymmet så var han där i början av maj och den 11e eller nåt (finns ett kvitto från gymmet som skrevs ut för att kolla loggen)
Aktbilaga 151 längst ner.

Sååå…. ja... vad är sanningen?

Tack för tipset!

Ska läsa nu. Har nästan kommit ikapp i tråden nu, så det vankas nog FUP till kvällsmat! En sak som är säker, är att allt detta är värre och sjukare än man någonsin kunde ana.

Mvh
/FS
Citera
2020-03-03, 20:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Så SD skrev alltså detta meddelande till T*ss P*ttersson dagen efter att Lena mördades!?

"Du är bra. Jag gillar dig. Vill ha dig som kompis". Hm, och skriver att han ska sluta
med att skriva övertydliga och grova inviter till henne...Han har nog haft ute sina
tentakler åt flera håll, kan man tänka sig.

Den grisen. Hon är ju flickvän till järngängskompisen JOikarinen (som även han till viss delbhjälpte till i kartläggningsjobbet).

Ja med sådana vänner som Stefan behöver man då inga fiender.
Citera
2020-03-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är som jag skrev tidigare vanligt, väldigt vanligt med olika ticks i stressade/pressade situationer. Folk skrattar hysteriskt när dom ser sin partner falla från en stege och slå sig ordentligt. Andra gäspar konstant, så dom ser helt uttråkade. Båda dom här ticksen finns dokumenterade från avrättningar, främst gäspningar i det fallet.

Jag kan bekräfta att Stefan har skrattat till i konstiga situationer förr, så att folk har reagerat.

Det är inte vanligt. Dråpliga, fars-artade skeenden såsom någon som faller på ett pajjigt sätt från en stege: JA, då kan man få ett fnissanfall eller skratta ofrivilligt innan man inser att det kanske gick värre än man trodde. Att fnissa när man står åtalad för ett brutalt kvinnomord påvisar en känslokyla och empati-brist som är anmärkningsvärd. Punkt.
Citera
2020-03-03, 20:41
Medlem
T34Panzers avatar
Nytagna bilder från en postare som inte ka posta just nu.

Stefans nuvarande och
inaktuella bostad:

https://forumbilder.com/i/roqk
https://forumbilder.com/i/roq6
https://forumbilder.com/i/roqL
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-03 kl. 21:36.
Citera
2020-03-03, 20:49
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Har precis läst (igen) om hur han läxar upp dottern T*ea 8 år för att ha småätit. Strössel och ev. lite mandelmassa. Han spelar in, på sin mobil, ett 47 minuters förhör med dottern om hur olämpligt det var, om förtroendebrist och att hon aldrig ska göra det igen. Sen skickar han "beviset" till sin fru HD så hon får ta del av hur illa dottern uppfört sig..

Alltså...går SD fri så kan jag tänka mig många som gärna tar en "privat stund" med SD kring hur man uppför sig mot sin 8-åriga dotter. Inte för att jag uppmanar någon att göra det, men det är nog ganska många som kokar över genom att bara läsa om vilket övergrepp det är mot sin 8-åriga dotter..

Och HD säger i förhör, sidnumrering 385 i Aktbilaga 149, att hon inte vill ta ställning för att det är mellan SD och T*ea...

Detta är ngt så fruktansvärt vidrigt att läsa, stackars barn att få uppleva ngt dylikt. Sen att HD-mamman inte agerar normalt, båda dessa *föräldrar* ska fråntas sina barn, hoppas det görs en utredning av dessa sjuka individer till *föräldrar*.
Citera
2020-03-03, 20:50
Medlem
Citat:
Nytagna bilder från en postare som inte ka posta just nu.

Stefans nuvarande och inaktuella bostad:

https://forumbilder.com/i/roqF
https://forumbilder.com/i/roqC
https://forumbilder.com/i/roqD
Du är en jävel på att vända bilder. Kan du?
Citera
2020-03-03, 21:02
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tack för svar!

Ulf W skickade in en orosanmälan 2015 till socialförvaltningen angående Ls förhållningssätt till barnen. Det resulterade endast och allenast i att socialförvaltningen uppmanades ex-paret att de skulle försöka samarbeta bättre kring barnen. Varken N eller E ville bo hos L i slutet av hennes liv utan valde att bo hos U. Så där har det redan gjorts ett försök av U själv.

U ville inte vara Ls ventil när hon berättade om den destruktiva relationen till S. Då blir det inte helt lätt att skapa en allians med honom kring LW menar jag. Han ångrade dessutom sin orosanmälan för att det kunde falla ett negativt sken över hans eget föräldraskap, om jag tolkar hans exfru Malin korrekt?

Vad gäller våld i nära relationer och annan traumabehandling krävs ofta att man först avbryter den destruktiva relationen, innan man kan delta. Har fått det bekräftat från andra källor som deltagit i sådan behandling. Det är själva ingången för att arbeta vidare med patienter.

Den behandlingen är ju en slags känslomässig avgiftning från ett osunt beroende. Den arbetar delvis med att ge kunskap och belysa mönster hos sig själv och den andre destruktiva parten och hur man samspelar. Det finns ingredienser av jag-stärkande behandling men även att äga sitt eget problem m.m.

Jag skulle säga att det är en avgörande behandlingstyp för människor som lever i destruktiva relationer och dysfunktionella upprepande mönster då den är anpassad efter deras behov Det gäller alltså L, likväl som många fler.

1. Vore jag väninna skulle jag omgående informera L om att hon riskerar att bli dödad och utsätta sina barn för risker. Att dödshot, är gränsöverskridande psykiskt våld, som är en del i en ökande, och upptrappande våldsspiral.

2. Att hon absolut inte får konfrontera och provocera någon som dödshotar,. Att hon bör backa ut ur relationen, och alternativt söka skyddat boende, och byta namn.

3. Om hon inte är intresserad av att avbryta den destruktiva relationen söka skydd, eller behandling skulle jag bryta kontakten med henne. Jag skulle avvisa alla eventuella kontaktförsök om hon inte backar ut ur relationen.

Den fria viljan är avgörande:

Vill du stanna eller inte det är den avgörande frågan. Ingen kan tvinga henne. Socialförvaltningen kan inte tvinga henne att göra slut med S. Inte jag. Inte U. Inte någon väninna.

Klarsynt inlägg! Instämmer i allt du skriver. Och i det här fallet hade hoten utvidgats till att även omfatta de närmaste.

Något jag skulle vilja tillägga och som ibland kan vara avgörande för hjälpsökande, är att en anhörig/vän erbjuder praktisk hjälp och stöttning i kontakter med myndigheter, som att t ex följa med som stöd vid en anmälan eller att vara fysiskt närvarande vid telefonsamtal.

SD´s agerande tilläts styra hennes dagliga mående under flera års tid. Både instinkt och intuition var i fara. Hon kan upplevas som en missbrukarpersonlighet där drogernas effekter kom att ta över självbevarelsedriften.

Tid för kontemplation och eftertanke gavs aldrig plats i det hektiska liv hon levde. En längre bortavaro från burkar, chattande och uppvaktande män, hade kunnat bidra till välbehövlig distans och möjlighet att få möta sig själv i djupare mening. Hitta tillbaka till sin friska kärna och göra nya, ljusare val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in