2020-03-03, 21:15
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Tror ni att det blir något fotbolls-EM i sommar?

Jag tror inte det.

Synd, för jag hade sett fram emot lite fin internationell toppfotboll. Men för all del, människors liv och hälsa är viktigare än sport.
Jo det blir det säkert. I värsta fall inför tomma läktare men det gör inte så mycket då nästan alla ändå ser det på TV.
Citera
2020-03-03, 21:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Jag tror det snarare kan vara pga att det kan bli bråk osv på dessa platser. Vi vet ju hur det har varit på akuterna vid vissa tillfällen...

Det kan säkert också spela in i beslutet.
Citera
2020-03-03, 21:16
Medlem
Sverige borde redan nu införa regler för folk som inte kan bete sig ordentligt. Det gäller händelser som plundring, stök i samband med nekad/utebliven vård. Måste finnas resurser i form av militär som står redo att hålla ordning och på förhand tydliga följder för folk som kaozar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Karensdagens fel. Samt att man på vissa arbetsplatser belönas om man har så få sjukdagar som möjligt.

Karensdag har vi av den jäkla anledningen att latmaskar inte ska vara sjuka varenda måndag eller fredag. Nej det handlar om en inre prestige att man ska springa iväg till jobbet och visa hur duktig man är på att jobba trots att man borde stanna hemma. Fram för allt för att man förstör för andra människor som sitter på arbetsplatsen och vill jobba utan att bli sjuka.
Citera
Medlem
Nu håller vinylhandskar på att sälja slut, 100+ i lager tidigare idag.

https://www.apotea.se/vinylhandskar-large-100-st

28st i lager i skrivande stund!
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Corona är dock förkylningsvirus.
Nej, men däremot kan förkylningsvirus finnas inom Coronavirus. Covid-19 som är aktuellt nu kan inte klassas som ett förkylningsvirus.

Corona är ett RNA-virus, liksom HIV är ett RNA-virus.

Du blandar ihop lite saker.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag har blivit kallad till arbetsförmedlingen på möte.
På arbetsförmedlingen vistas till största delen folk från mellanöstern och afrika. Jag vill inte gå dit, och jag vet inte hur jag ska klara mig undan.
Kan man be dem komma ut utanför och hämta en så man slipper sitta i väntsalen?
Hur många har hostat och snorat på stolen jag måste sitta i? Hur fan tänker de egentligen?

Arbetsplatser stänger ner. Men vi fattiga ska lik förbannat vistas i lokaler där det är högrisk för smitta.

Berätta för dom att precis kommit hem från en resa från nord Italien och att nu har en konstig feber och hosta. Fråga sedan om det är ok att besöka dom?
Citera
2020-03-03, 21:17
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vad ska förklaras? Hon har fortfarande viruset i sin kropp. Hon är inte friskförklarad.

Jag har massa virus i min kropp, men känner mig helt frisk.
Det tycker nog läkarna också. Ingen skulle sjukskriva mig.
Citera
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Nästan tre dussin iranska regeringstjänstemän och parlamentsledamöter är smittade och en seniorrådgivare till den högsta ledaren har redan dött. Vi får se hur det slutar...

https://www.nytimes.com/2020/03/03/world/middleeast/coronavirus-iran.html

Dum fråga kanske...
men man såg på tv för en tid sedan en man som var väldigt sjuk under en presskonferens där ifrån. Vet man någon status på just den mannen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jo det blir det säkert. I värsta fall inför tomma läktare men det gör inte så mycket då nästan alla ändå ser det på TV.

EM-mästerskap är enorma turismmagneter. Tomma läktare vore ett hårt slag.
Citera
2020-03-03, 21:18
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea
Sverige borde redan nu införa regler för folk som inte kan bete sig ordentligt. Det gäller händelser som plundring, stök i samband med nekad/utebliven vård. Måste finnas resurser i form av militär som står redo att hålla ordning och på förhand tydliga följder för folk som kaozar.

Din första dag i Sverige? Haha, sveriges regering gör alltid tvärt emot vad som borde göras och det är allmänt känt sedan länge. Vi har världens top 3 sämsta politiker där folket kommer långt ner på priolistan
Citera
2020-03-03, 21:18
Medlem
Sharm0tas avatar

Man locks wife in bathroom over fear she might have coronavirus
https://nypost.com/2020/03/03/man-locks-wife-in-bathroom-over-fear-she-might-have-coronavirus/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in