2020-03-03, 14:39
Medlem
angående det här med invandrarna nu som försöker ta sig till Sverige från Grekland. Det har varit ovanligt tyst från Socialdemokraterna som annars hade kastat ut sina livbojar åt dom och välkommnat dom till sverige. Kan det bero på att dom är rädd att SD ska få fler röster? och hur många av dom invandrarna kan bära på Corona viruset?
Citera
Medlem
rightclaws avatar
Jag skulle ju ha nageltrång nästa vecka hoppas det här inte kommer i vägen.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ännu en sanning som varit känd länge, men som förnekats av Tegnell, media m.m. fram till nu. Dags att folk slutar lita på ett ord därifrån. Borde folk ha fattat för länge sedan men tyvärr är naiviteten extrem.

Ja, jag håller med. När Anders Tegnell säger att man inte behöver vidta en viss åtgärd - då är det bråttom att vidta den åtgärden. Så resonerar jag nu.
Citera
Medlem
swemaster7s avatar
Sydsvenskan: Den coronasmittade skåningen bor på studentboende i Lund. Sparta är en bubblare just nu i sociala medier, inget confirmed dock.

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-03/den-coronasmittade-skaningen-bor-pa-studentboende-i-lund
Citera
2020-03-03, 14:40
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Dör det fortare i kallt eller varmt rum? Typ sol och 20 grader eller 3 plus och regn?
Allt avdödas i värme, däremot tropikerna (~100% luftfuktighet) så tror jag att 20grader inte spelar så mycket roll, en period. Men det är nog just luftfuktigheten snarare än temp. som spelar in, och givetvis är låg temp. mer gynnsamt för överlevnad, men inte spridning.
Citera
2020-03-03, 14:40
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det där är en jävla skitartikel som Svt skrivit samt idiotiskt rubriksatt. Det går inga direktflyg till Kastrup med Iran Air. Och vad jag vet har det aldrig gjort det heller. Det är lika lätt idag att flyga från Iran till Kastrup som till Arlanda med hjälp av en mellanlandning och Iran Air i första delsträckan.

De korrigerade den 13:52. Det är ju själva fan att man måste sitta själv och dubbelkolla all rapportering.
Citera
2020-03-03, 14:41
Medlem
eastermans avatar
Alltså ni måst inse att att Tegnell haft fria ramar och kunnat arbeta nästan helt självständig, han är som regerings orakel kan man säga.

För allt som har gjorts eller inte gjort är hans metod att jobba och teorisera kring det här, dessutom är han ibland helt felinformerad och går efter egna ”geniala” metoder och tankar
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Trist bara att vi inte har några fältsjukhus längre. Jo, ett har vi kvar. 1990 hade vi 26 stycken fullt utrustade fältsjukhus. Men det var innan Fredrik Reinfeldt utnämnde försvaret till ett särintresse bland andra särintressen.
Du har fått de där nedlagda 25 fältsjukhusen i din plånbok istället i form av jobbskatteavdrag, så det är nog på ditt eget ansvar att fixa vård för eventuell Covid-19 infektion.

Min sista hopp är faktiskt Försvarsmakten i Sverige. De är väldigt vana att vända in och ut på varenda krona och en M90-mask med CBN filter skyddar mot corona.

Jag hoppas att den övningen man hade var stor. Det är så vi fortfarande kan vinna, Försvarsmakten sköter standard-vården och IVA görs på sjukhusen.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vidareutveckla dig tack. Det är inget fel på Tegnell.

Han sprider medvetet missvisande eller direkt felaktig information till allmänheten under rådande pandemi. Jag tycker det är värre än skandalöst, rentav brottsligt beteende. Det räcker inte att han avgår eller får sparken, han ska straffas helt enkelt.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Kinserna har ju varnat för att viruset kan ligga kvar i kroppen och blossa upp senare igen. 14% återfall har jag läst. Förmodar att Jönköpingskvinnan fortfarande testar positivt och då inte lyckats bli kvitt viruset.

Väldigt elakt virus verkar det som
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. De var patienten om angav sekretess. Det är inte regin Jönköpings val.

Men - kan man verkligen göra det? I ett sådant här extremt läge? I så fall går det inte att lita på statistiken någonstans ifrån, ifall patienterna kan säga ifrån att "ni får inte berätta att vi är sjuka, och ni får inte berätta om vi dör eller blir friska". Nä. Är nog bara Region Jönköping...
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Dör det fortare i kallt eller varmt rum? Typ sol och 20 grader eller 3 plus och regn?
Ett utmärkt tillfälle för den lille biokemisten att testa.
Nys på en yta, sen kollar du om mor och far blir smittade efter olika tidsintervall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in