2020-03-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Är det någon under 50 som i övrigt varit frisk som har dött?

Inte i större utsträckning än vanlig influensa.
Citera
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Många iranier följer inte folkhälsomyndighetens anvisningar och vägrar delta i prover. Därför har vi en överrepresentation från norra italien.

Ja, detta är ju vad FHM har gått ut med. Men samtidigt kan man väl inte anta att alla som kommer från Italien följer anvisningarna?

Italien och Iran verkar vara lika hårt drabbade, mer eller mindre. Antar att det har med fria rörligheten inom EU att göra?
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det klarlagt hur smittan kom till norra Italien från början. Det var ju otippat ställe tycker jag.

Är väl ett populärt turistmål för kineser?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Fyfan en fördubbling på ett dygn.

Det var väl rätt väntat? Det accelererar snabbt i och med att vi har haft så mycket resande från norra Italien och Iran. Tyvärr så fattade ju inte FHM och Tegnell hur utbredd smittan hade hunnit bli i dessa regioner/länder och inga åtgärder vidtogs och därför kommer vi nu att åka på hundratals smittade och sannolikt okontrollerad smittspridning redan inom några få dagar. Det är helt jävla otroligt hur inkompetenta svenska myndigheter är!

Allt det här är så jävla dåligt skött!
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Nån med vett i skallen får nog stoppa de där östgötarna från att åka. Tänk om personalen blir sjuk och ett sjukhus stängs ned i dessa tider!

Vilka östgötar och åka vart? Är det ett plan till Teneriffa på gång igen från Norrköpings flygplats, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Är det klarlagt hur smittan kom till norra Italien från början. Det var ju otippat ställe tycker jag.

Olycklig superspridare. Men om det är sant måste dessa vara extremt sällsynta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
USA nödsänker styrräntan med 0.5% och New York-börsen rasar med över 2%. Geez.

(för er som inte förstår: Börsen stiger normalt när man sänker styrräntan)

3,5% nu.
Citera
Medlem
Folk är inte dumma i huvudet:https://www.expressen.se/nyheter/lakare-och-krisexperter-rasar-mot-folkhalsomyndigheten/
Citera
Medlem
Ajdå...15 nya fall bara idag...hur stort är mörkertalet och hur många smittar i genomsnitt varje coronasmittad? Vågar ni skicka era barn till dagis, skola samt gå t jobbet? Ärligt...sover svenskarna gott nu..?
Citera
2020-03-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Ja, detta är ju vad FHM har gått ut med. Men samtidigt kan man väl inte anta att alla som kommer från Italien följer anvisningarna?

Om de är kulturella svenskar så jo.. Det är ett högst rimligt antagande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Vet inte varför du tycker det är relevant att jämföra med influensa, du slänger upp antalet dödsfall och hoppar upp och ner som ett barn skrikandes "titta titta!!" och pekar med alla fingrar du har. Du har ändå inte förstått det potentiella allvaret med COVID-19.

Jag ska hjälpa dig lite på traven, influensa har ett beräknat antal döda på ca 0.17%. Du förstår vad det innebär i siffror hoppas jag. Om du inte gör det så kan jag säga dig att det innebär att sjutton (17) av tio tusen (10 000) personer dör.
Om vi jämför med COVID-19 och gissar på att antalet döda är 2%, så gör det två personer av hundra, 20 på tusen och 200 av tio tusen.

Visst förstår du skillnaden på 17 och 200? Jag ska göra det enkelt att förstå, din kuk är 17 mm och din polares är 200 mm. Chansen för dig att få ligga i jämförelse med din polare är obefintlig.

Okej nu kanske du börjar tänka på rätt sätt hoppas jag. Vi har nu konstaterat att det är skillnad i dödlighet visat med relevanta beskrivningar. Sedan lägger vi till smittsamheten, ja dessvärre ser det lika illa ut där.

Det är ännu inte fler dödsfall än den årliga influensan eller ens rabies (59 000 dödsfall årligen i världen) men den har potential att bli mycket värre.

Avslutningsvis, din balle som är 17 mm gör sig inte bättre oavsett hur mycket c-vitamin du strösslar den med eller om du tvättar den i kolloidalt silver, polaren får använda sin drule mer i alla fall.

Innan du svarar, läs igenom det här en gång till, om du fortfarande vill svara, läs ytterligare en gång. Fungerar det inte så läs om texten, tills dess du förstår.

Fan dagens bästa svar #200mm
Citera
Bannlyst
Citat:
Kineserna e ju överallt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in