Citat:
Ursprungligen postat av
Mrjobi
Nä jag intresserade mig för se skillnanden på en vanlig influensa som dödar 80.000 människor förra året i Usa.
Därför undrar jag när tror domedagsprofierna att vi kommer upp i dessa siffror? När kommer det skjuta i höjden? Vi ser att just nu kinas antal smittade minskar. Deras stora utbrott blev ca 3000 människor.
Jag är uppriktigt sagt nyfiken på kommer vi nå att 74.000 dödar innan året tar slut?
Om man jämför med att Usa förra året förlorade 80.000 människor i en vanlig influensa

För Covid-19 anses väl ändå vara farliga än en influensa?
Mitt bud på att vi kommer i december se en statiskt som kommer snitta på att vi ligger på runt 19.000 människor döda i covid-19 världen över.
Vilket i jämförelser med 80.0000 människor på ett år i USA i vanlig influensa borde väl ändå räknas som mer dödlig?
För påpekar så jämför jag inte de olika sjukdomarnas smitta eller symtom utan mer fokus på dödsantalet då människor här har räknat med att vi i Sverige ska ha 2 miljoner döda

Vet inte varför du tycker det är relevant att jämföra med influensa, du slänger upp antalet dödsfall och hoppar upp och ner som ett barn skrikandes "titta titta!!" och pekar med alla fingrar du har. Du har ändå inte förstått det potentiella allvaret med COVID-19.
Jag ska hjälpa dig lite på traven, influensa har ett beräknat antal döda på ca 0.17%. Du förstår vad det innebär i siffror hoppas jag. Om du inte gör det så kan jag säga dig att det innebär att sjutton (17) av tio tusen (10 000) personer dör.
Om vi jämför med COVID-19 och gissar på att antalet döda är 2%, så gör det två personer av hundra, 20 på tusen och 200 av tio tusen.
Visst förstår du skillnaden på 17 och 200? Jag ska göra det enkelt att förstå, din kuk är 17 mm och din polares är 200 mm. Chansen för dig att få ligga i jämförelse med din polare är obefintlig.
Okej nu kanske du börjar tänka på rätt sätt hoppas jag. Vi har nu konstaterat att det är skillnad i dödlighet visat med relevanta beskrivningar. Sedan lägger vi till smittsamheten, ja dessvärre ser det lika illa ut där.
Det är ännu inte fler dödsfall än den årliga influensan eller ens rabies (59 000 dödsfall årligen i världen)
men den har potential att bli mycket värre.
Avslutningsvis, din balle som är 17 mm gör sig inte bättre oavsett hur mycket c-vitamin du strösslar den med eller om du tvättar den i kolloidalt silver, polaren får använda sin drule mer i alla fall.
Innan du svarar, läs igenom det här en gång till, om du fortfarande vill svara, läs ytterligare en gång. Fungerar det inte så läs om texten, tills dess du förstår.