2020-03-03, 14:30
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
jag är inte sjuk själv, men är rädd för att man möter på någon.
Stockholm, budbilsförare.
Ja, om dina nerver är så svaga bör du nog stanna hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettballl.
Det var såhär det började i Italien, run for your life!!!! Skämt åsido, så tycker jag inte det här känns så lovande, speciellt med den svenska sjukvården. Får vi samma ökning som Italien så lär ju sjukvården gå i botten.
Sjukvården kan komma att omprioritera och ställa om. Visst manöverutrymme finns.

Sen kan alla göra det bättre, såklart. Finns mycket man kan säga om krishantering i Sverige. Men jag befinner mig hellre i Sverige än i Iran, så mycket kan jag ju säga.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vidareutveckla dig tack. Det är inget fel på Tegnell.

Tegnell är en riktig idiot tillsammans med FHM.

De är så måna om att tona ner rädslan att man inte använder effektiva åtgärder. Någonstans så måste man göra avvägningen att åtgärderna måste in oavsett vilka konsekvenser det får.

Det gjorde man i Kina och Löfven har hintat om att man får vara beredd på ordentliga åtgärder.

Det skulle kunna vara fältsjukhus och att alla som inte har viktiga samhällsuppdrag tvingas till karantän. Vi kommer tyvärr att behöva genomföra det till slut för att då bukt med det här och ju förr det startar, desto kortare tider behöver vi hålla det.

Det är som att flera inte riktigt förstår att Wuhan är inne på dag 41 med fullständig karantän och trots det dyker nya fall upp.
Citera
Medlem
Påven testade negativ till coronan. Antagligen har han en släng av en vanlig bonnsnuva.

6: 26 pm Mar 3

The 83-year-old Pope Francis was tested negative for COVID-19: media reports

https://www.globaltimes.cn//content/1177737.shtml
Citera
2020-03-03, 14:31
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Inte motstridigt alls. Hon måste enligt Folkhälsomyndighetens definition ha virusfriaprover en längre tid (veckor, månader?)
Motstridiga i förhållande till användaren Adjektivet och alla artiklar som klart och tydligt sagt att hon är helt friskförklarad. Jag menar alltså inte att det i citatet finns motstridiga uppgifter. Är du med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De vill antagligen förhindra att smittade kommer in in landet. Ja, från Iran alltså.
Ja, men denna handlingskraft känns sällsynt från den styrande makten i Sverige, att ställa ultimatum är inte Sveriges bästa sida.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Aftonbladet skriver nu att den första patienten i Jönköping har friskförklarats. Vi talar alltså om det första svenska fallet.

Lyssnade man på FB imorse var det solklart att myndigheterna mörkade hennes död. Hönsgård!

Ja, men det är ju Region Jönköpings fel att det blev så här. I och med att de lade locket på, i den här extrema situationen när många människor är oroliga och rädda, så var det som att BE om ryktesspridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Det är ju bra att folk mår bra. Kan tänka mig att till exempel Warren Buffet passar på att investera mer pengar i sina satsningar under den här krisen. Men man behöver ju inte trivialisera läget för det. Hoppas på det bästa, förbered för det värsta. Det är tråkigt att hamna i en situation som enkelt kunnat undvikas men som får potentiellt väldigt dåliga konsekvenser. För övrigt så tycker jag det är onödigt som folk stressar upp sig bara för att saker kan gå illa. Men det är vår natur att reagera med rädsla och kan krävas en del för att komma över sådana reaktioner.

Det värsta är att det finns mängder med människor som uppenbart vill att det ska gå illa.
Sannolikt mår de dock inte bra och är kraftigt missnöjda med sin tillvaro och sina liv på ett eller annat vis.
Citera
2020-03-03, 14:32
Medlem
VIKTIGT MEDDELANDE

All diskussion i tråden är meta, det enda man behöver känna till gällande viruset är vad utvecklingen globalt visar.

Om vi tar siffrorna publicerade om smittade utanför kina de senaste 10 dagarna och drar ut kurvan kommer vi 63 dagar innan alla på planeten är infekterade.

Översatt i Sverige som en kontrollfunktion ska vi ha drygt 23 smittade idag, drygt 200 smittade på fredag och 2000 på söndag.

99% av er kommer säga att det är fejk men det är bara för att människor har väldigt svårt att förstå exponentiella förlopp.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettballl.
Ja, men denna handlingskraft känns sällsynt från den styrande makten i Sverige, att ställa ultimatum är inte Sveriges bästa sida.

Nä, man blir förvånad varje gång svenska myndigheter gör något rätt, typ. Man börjar undra om det inte är något lurt, en hund begraven, ugglor i mossen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Det handlar kanske inte så mycket om vem som har mest information utan hur man väljer att förhålla sig till situationen.
Känner dig inte, men du verkar inte vara någon jag skulle vilja hamna i en livbåt på öppet hav tillsammans med.
Jag skulle vilja se det.

- Jag tror livbåten läker.
- Nej, då. Gubben i livbåten bredvid ser inget och han är kapten.
- Nu är det mer vatten i livbåten.
- Inget att oroa sig för, ro på.
- Nu är jag blöt i arslet!
- Jag men vi är ju ute på havet, inget konstigt.
- Grabbar, jag tror er båt tar in vatten för den kantrar!
- Inget att oroa sig för, jag har flytväst men grabben bredvid försvann.
Citera
2020-03-03, 14:33
Medlem
Spännande dag imorgon Onsdag, tror vi kommer se några fall sportlovs-import-Corona dyka upp .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in