2020-03-03, 13:57
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Du snackar skit. Hon har ej vart inlagd i en månad.

Hon har säkert mått bra hela tiden, bara hållt sig hemma.

Hon har vart hemma utan att behöva vård. Säkert inte vart sängliggande en månad.
I många yrken kan man arbeta hemifrån men inte i alla så visst kan ekonomin ta stryk om många tvingas vara hemma. Men vi pratar inga längre perioder.
Kina är ju strax på banan redan.
Som jag har förstått det så isolerade hon sig självmant när hon kom till Jönköping. Sen blev hon inlagd i slutet på januari. Efter det så har det varit locket på. Har du andra uppgifter så tar jag med glädje emot dem och ändrar min uppfattning.

"Hon har säkert mått bra hela tiden". Det vet du inte om du inte har jobbat med henne.
Citera
2020-03-03, 13:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Fundera på om kanske 75% i den här tråden är mer välinformerade an vad du och din vapendragare är.

Fundera på om du vet vad väliformerad betyder.

Du vet ingenting. Du har bara åsikter och hittills finns inget som tyder på att dessa ligger i linje med ett förnuftigt synsätt.
Citera
2020-03-03, 13:58
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Vi är uppe i 24 fall -1 tjej som nu är frisk...

24 fall mot 2179 fall av influnesa? Vissa av dessa människor ligger hemma vad jag fattat det som med? Detta är en delstat av 52 delstater i usa. Säg att de ser ut likadant i alla delstater.

2179 x 12 = 113*308 personer som ligger sjuka på sjukhus runt omkring i usa just nu i influensa. En influensa säsong sködar 50 000 människor i genomsnitt usa varje år, denna säsong är kraftigare utifrån tidigare år. Ser du storleken jämfört med covid? Den siffran är för ungefär 3 månader. 80 % av covid-19 personerna visar lindriga symtom utav den stora mängden som smittas... börja du koppla?
Citera
2020-03-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skytoker
Frågan är väl om hon ens överlevt om hon varit hemmaliggande, dom går ju inte ut med hur sjuk hon varit men bara baserat på tiden hon varit sjuk så kan man ju dra slutsaten att hon troligen tillhör gruppen på 20% som blir allvarligt sjuka.

En ting er sikkert, trenger ikke være overrasket.

2% fatality rate, 98% sjangs for at hun kom til å overleve, sikkert mer, kommer an på alder og en god del mere.

Tho, 2% av for eks 500 000 - 3 000 000 hadde vært krise
Citera
Medlem
rightclaws avatar
Jag kan se det framför mig, Uppsala Bob Tegnell står & förnekar spridningen medans det är test tält i bakgrunden.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Med tanke på att Sverige har rejält många riktigt gamla personer, är det dessutom inte så schysst att i nästan varje nyhetssändning skrika ut att ”BARA äldre och multisjuka riskerar att dö”!

Nästan alla svenskar har någon riktigt gammal släkting i farozonen.

Ja gamla blir dödförklarad i nästan varje inlägg här. Känns det skönt att någon annan dör i stället för er?? Robinson i verkligheten låt den gamla dö så räcker vården till de unga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Inte säkert hon legat inne så länge de kan ha dröjt med infon också.
De kan ha hållit henne kvar för att tappa henne på plasma för att använda i framtiden?
Citera
Medlem
Kan inte alla doomer as nu bara självdö och lämna tråden. Kvinnan som var den första smittade i Sverige är nu frisk. Ni har ylat i tråden länge och väl om att hon är stendöd eller otroligt illa däran.

Flera som lovade det ena med det andra, lev upp till era löften nu och dunsta.
Citera
2020-03-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jo nu var det ju lite det jag skrev.
Framtidssynen positiv.
Härligt va? Visst är det bra?
Här inne är det ju ond bråd död. Verkligheten hos gemene man en annan.

Det är ju bra att folk mår bra. Kan tänka mig att till exempel Warren Buffet passar på att investera mer pengar i sina satsningar under den här krisen. Men man behöver ju inte trivialisera läget för det. Hoppas på det bästa, förbered för det värsta. Det är tråkigt att hamna i en situation som enkelt kunnat undvikas men som får potentiellt väldigt dåliga konsekvenser. För övrigt så tycker jag det är onödigt som folk stressar upp sig bara för att saker kan gå illa. Men det är vår natur att reagera med rädsla och kan krävas en del för att komma över sådana reaktioner.
Citera
2020-03-03, 14:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Fyrsiffrigt på tolv dagar? Uppemot hundra om dagen?
Bra mycket större och mer tätbefolkade länder än Sverige, som även haft sjukdomen längre än Sverige, har inte fyrsiffrigt antal smittade.
När det går upp till tresiffrigt går det fort att komma upp tll fyrsiffrigt, fler som kan smitta och risken ökar exponentiellt.
Citera
2020-03-03, 14:01
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det blir intressant att se vad trådens konspiratörer och alarmister nu ska koka ihop för att hålla panik/konspirationsgrytan kokande.

Behövs inga ”alarmister” för att räkna ut att om en 20åring behöver över en månad så sjukhus så kommer vi få ett rent helvete.

Har ni glömt att vi kunde vårda 100 patienter i 14 dagar? Nu har hon alltså tagit vård för ”2” patienter.

Vore nästan bättre om de fortsatte mörka det.
Citera
2020-03-03, 14:01
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Kan inte alla doomer as nu bara självdö och lämna tråden. Kvinnan som var den första smittade i Sverige är nu frisk. Ni har ylat i tråden länge och väl om att hon är stendöd eller otroligt illa däran.

Flera som lovade det ena med det andra, lev upp till era löften nu och dunsta.

Nu kommer dom haka upp sig på något annat istället. Som att hon "varit inlagd i över en månad, måste betyda att hon var allvarligt sjuk!!11"

Sanningen är att hon förmodligen varit utskriven sedan en tid tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in