Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
LW var fortfarande bekännande kristen
några veckor före sin död. Det finns ett
förhör med någon som träffade henne
på Hillsong, Örebro.
LW fick ett telefonsamtal som verkade
bekymra henne. När han frågade henne
om det så ville hon inte svara utan
skyllde på att hon var pastor och hade
tystnadsplikt.
Tack för info!
Jag tycker detta är så alltigenom förförligt tragiskt. En trebarnsmamma är dödad, inte pga olyckshändelse utan av annans handaverkan och allt mer tyder på att SD är hennes baneman.
Minns att nån tidigt i tråden beskrev LW som "speedad". Tyckte mig också kunna se hur många med viss avund såg på hennes "kapacitet" med många bollar i luften 24/7
För mig framstod LW:s livsföring som tydligt präglad av hypomani och ångest och ju mer tråden nystar upp hennes liv, desto mer av hennes trasighet kommer upp till ytan
Minns att jag tidigt ifrågasatte existensen av riktigt nära, välmenande väninnor. Denna min uppfattning baserade jag på att uppenbarligen ingen av dessa lyckades stoppa LW i tid.
Nu har det genom FUP blivit nästan plågsamt tydligt hur hennes liv såg ut. Polis tidigt på plats i LW:s bostad på morgonen den 15e uppfattade hemmet som ett missbrukarhem. Visst kan en bostad med tre barn i tonåren många gånger ge ett lätt kaotiskt intryck, fast här var det ju, såvitt jag förstår, bara ett av barnen (det yngsta) som följde varannan-vecka-schemat. Vad gjorde att polisen fick bilden av missbruk?
Var det i ett kaotiskt hem födelsedagsfirandet på morgonen var tänkt att äga rum?
Vill inte lägga skuld på UW, men nog borde han väl undan för undan sett LS:s sociala och mentala deklination? Två av barnen undviker sin mamma. Rykten på stan om att hans f d fru och tillika barnens mor beskrivs som "Porrpastorn" -nådde det där aldrig fram till honom? Berättade inte dottern för pappa UW om "fynden" (2 karlar) hon gjorde hemma hos mamma Lena? Ja, många frågor föds
"Skoj" att tråden nu fylls med inblickar och rapporter från den nu pågående huvudförhandlingen. När så småningom all krutröken lagt sig, dimmorna skingrats och skurken burits bort, lär åtminstone jag fortsätta att fråga om det fanns nånting vi kunde lära oss av denna tragiska historia.
Kanske?
Kanske att:
Bigotteri är skadligt.
Psykisk sjukdom är inte skamligt.
Nära vänskap kan ibland kräva aktiv handling.