2020-03-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Som djävulen läser bibeln.
Det är hårresande att ni i den krympande skaran fortfarande vägrar inse hur LW var och att hennes problem huvudsakligen grundades i hemmet av dom föräldrar ni inbillar er är fredade av hennes stålvilja

Att den falska bilden sitter så hårt i er visar på en projicering som inte har ett skvatt med Lena Wesström att göra.
Mordet på Lena har lockar till sig genusproblematiker som utnyttjar hennes tragiska död för att bekräfta sina egna dåliga erfarenheter av män. Inte vackert.

Varför skulle LW acceptera ett nej från föräldrarna när hon tokvägarde det från alla andra?
Ni försöker skydda något som inte skyddas kan.
Frågan är varför sanningen är så farlig?

Vad fasen har genus med detta att göra herr EFTF?

Om nu hennes föräldrar gjort fel mot LW, vilket inget tyder på förhindrar inte det att de har en adekvat relation med sina barnbarn. Mycket spygalla har jag sett, men herr eftf slår det mesta.
Citera
2020-03-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Min slutsats är att det sexuella var en stark och viktig komponent. LW uppger gång på gång i konversationer att det var under sexet och en viss tid efter detta som hon fick näring och kände att SD visade omtanke, närhet, respekt och kärlek gentemot henne. Jag tycker mig se att de båda drabbades av något slags sexmissbruk mitt i allt annat.
Både rätt och fel tror jag. Jag tror att den närhet och omtanke hon sökte efter fick hon endast genom sexakten. Då var hon totalt i centrum - en särställning hon aldrig får i vardagen längre. Därför blev den så viktig som du skriver. Det är enbart där hon kände att hon fick bekräftelse fullt ut. Jag kan inte se det som sexmissbruk - men jag lägger nog andra synonymer i det än vad du kanske gör. Hon använde sex från vilken kille som helst (känns det som) för att få närhet och bekräftelse. Hon hade kunnat få bekräftelse på annat sätt, men detta sätt var det enda hon kände till sen hon var tonåring.

Det sista med tonåring är rena spekulationen - men jag förstod av hennes väninna J*enny att LW tog fruktansvärt hårt när det tog slut med en kille.
Citera
2020-03-03, 13:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trams. Sätt dig inte på några höga rättfärdiga hästar. Alla har vi gjort saker som är fula, som är hänsynslösa. Hon var kär, riktigt jävla kär. Hon hade tydligen dessutom en ganska tung ryggsäck vad gäller separationsångest, anknytningsproblem, avvisningsrädsla, you name it. SD var tydligen något utanför det vanliga för henne.

Något som jag har svårt för när det gäller LW dock, är att hon är elak mot HD. Det gillar jag inte, oaktat att HD är involverad i SDs mordplaner.

Båda har ansvar i ett sånt här förhållande. Ingen av dom brydde sig om nån annan. Men jag personligen anser att SD hade det största ansvaret pga sitt långa äktenskap med HD, barn tillsammans. Han tog t o m med sig LW rätt in i deras gemensamma sovrum.

Därmed lämnar jag diskussionen. Moralen i det hela har inget med mordet att göra. Sen kan man tycka vad man vill.

Tala för dig själv för alla har vi INTE gjort saker som är så fula och hänsynslösa:
----------------
Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson. (Fd kollega till LW )

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

------------
Läs det fetade en gång till !

Detta är så ondskefullt så man faktiskt förstår om HD önskade livet ur henne. Tänk på det ni som försöker bortse från hur LW var genom att spekulera om att SD hade hållhakar på henne.

Om SD är gärningsman är han den som befriade HD från sin plågoande.

Jo ,motivet i mordet finns att söka i Lws totala avsaknad av moral. Hon jävlades med mördaren tills proppen gick,,
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-03 kl. 13:30.
Citera
2020-03-03, 13:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon kontrollerade ju SD med sina hot.

Om han inte bevisade att han inte utnyttjat
henne så skulle hon hämnas!

Enligt SD var vad som helst ett hot från LW:s sida, hur trivialt som helst kunde det vara. Ännu ett vapen som SD tog till för att kunna kontrollera henne. Har du inte läst alla deras konversationer?
Citera
2020-03-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ingen tvingade henne att bjuda honom på
hjärtformad kladdkaka.

Hon vägrade lämna honom ifred.

Det är därför hon är död nu.

Hade Ls partner varit en individ som de flesta andra så hade upplösningen sett annorlunda ut. Det är jag övertygad om. De flesta av oss andra slår inte ens en kvinna. Han hade en problematik som märks mer och mer nu.
Men som du säger, det kanske var fel bakform till kakan? Tror dock att kakan var mest till sonen som mycket riktigt hade ätit första biten.
Citera
2020-03-03, 13:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tala för dig själv för alla har vi INTE gjort saker som är så fula och hänsynslösa:
----------------
Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson. (Fd kollega till LW )

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

--------------
Detta är så ondskefullt så man faktiskt förstår om HD önskade livet ur henne. Tänk på det ni som försöker bortse från hur LW var genom att spekulera om att SD hade hållhakar på henne.

Om SD är gärningsman är han den som befriade HD från sin plågoande.

Jo ,motivet i mordet finns att söka i Lws totala avsaknad av moral. Hon jävlades med mördaren tills proppen gick,,

Det intressanta är väl vad som fick LW att göra så? Vad tror du är svaret på den frågan..?
Citera
2020-03-03, 13:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Va? Förklara det där sista...

Om du läser LWs internettrafik så ser du
att ända sedan HD fick reda på deras
förhållande och HD och SD valde varandra
så var LW rasande och vägrade acceptera
att hon blivit lurad och utnyttjad.

Hon krävde ständigt tid med SD för att han
på så sätt skulle bevisa att han inte
utnyttjat henne.

Om hon kände att han ”backade” så hotade
hon att hämnas.
Citera
2020-03-03, 13:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det intressanta är väl vad som fick LW att göra så? Vad tror du är svaret på den frågan..?
Svartsjuka.
Citera
2020-03-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Sensmoralen lyder : Hade L haft en högre moral så hade hon förmodligen levt idag.

Läste jag fel tidigare: någon hade haft samma upplevelse som L? Eftersom hen verkar leva vidare så kan det nog inte ha med moralen att göra? Tror nog att det kan vara typen av partner som avgör.
Citera
2020-03-03, 13:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hade Ls partner varit en individ som de flesta andra så hade upplösningen sett annorlunda ut. Det är jag övertygad om. De flesta av oss andra slår inte ens en kvinna. Han hade en problematik som märks mer och mer nu.
Men som du säger, det kanske var fel bakform till kakan? Tror dock att kakan var mest till sonen som mycket riktigt hade ätit första biten.

LW skrev till SD att hon hade bakat den
till honom; SD.

Så vad du tror spelar ingen roll längre.
Vi har facit i FUP.
Citera
2020-03-03, 13:34
Medlem
Citat:
Om du läser LWs internettrafik så ser du
att ända sedan HD fick reda på deras
förhållande och HD och SD valde varandra
så var LW rasande och vägrade acceptera
att hon blivit lurad och utnyttjad.

Hon krävde ständigt tid med SD för att han
på så sätt skulle bevisa att han inte
utnyttjat henne.

Om hon kände att han ”backade” så hotade
hon att hämnas.
Precis som SD hotade med att döda henne menar du? Japp - det var LWs fel att hon blev dödad. Tror du får sätta på din gloria lite hårdare, den börjar halka på sned.

LW kommer aldrig någonsin kunna beskyllas för sin egen död. Det är SD som höll i armeringsjärnet, eller vilket nu mordvapnet nu var. Det var inte LW som slog 17 slag mot huvudet med döden som följd. Det var inte LW som smög omkring och stalkade i sin egen trädgård. SD är en stalker och en mördare - inget som LW kan sätta på sin CV (om hon levt).

Vad fan vill du egentligen?
Citera
2020-03-03, 13:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det som blir viktigt i sammanhanget är ju hur trovärdig den misstänkte anses vara. Framför allt när förehavanden ska utredas kopplat till tidsfönstret runt det begångna mordet. Som vi alla kan läsa i fup så faller SD på eget grepp där. Exempelvis: Först har han inte cyklat, sen har han cyklat, för att senare vid cykelrekonstruktionen inte veta vare sig det ena eller det andra rörande cyklandet. Det är tydligt att SD ändrar sin historia för att kunna anpassa den till vad han pö om pö får veta att utredarna kommit fram till.
Jag har gått igenom både förhören och rekonstruktionen. Det är uppenbart att han vid förhören inte kan redogöra för vad han mer exakt skall ha ägnat sig åt under den här (åtminstone om vi utgår ifrån att han är oskyldig) helt vanliga vardagskvällen, och man ser också att han har påverkats av förhörsledarens antydningar om att han skall ha setts cyklande i närheten av brottsplatsen. Naiv som han är SD så trasslar han sedan in sig i sina egna spekulationer om t.ex. var han då möjligen skulle kunna ha cyklat. Hade han anat att förhörsledaren försökte få honom att "försäga sig" så hade han hållit tyst. Då hade åtminstone ingen kunnat göra som du nu gör, och antyda att han skall ha ändrat sin utsaga och "faller på eget grepp".

Nej, det finns inga belägg för att han skall ha ljugit eller undanhållit några besvärande omständigheter, och det finns tydligen ingenting alls som talar för att han skulle ha varit i närheten av brottsplatsen. Det verkar ju vara ett vanligt misstag även bland oskyldiga att man trasslar in sig i sitt eget pladdrande, och möjligen hade han inte befunnit sig i den här bekymmersamma situationen nu om han hade läst det där häftet jag tipsade om:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2020-03-03 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in