Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-11, 17:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Spångamannen vet vi inte mycket om, men enl fd.frun så hade han vänner som i mina öron låter intressanta. Har du bild på Spångamannen, var det Jensen han hette?

På exhustrun så lät det ju som polisen knappt undersökt Spångamannen. Så det känns osannolikt att det har honom KP kommer presentera.
Citera
2020-05-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Just det där sista är jag lite orolig för. Om de har vapnet och detta tillhör grannen Willy Glaser så blir det svårt att utesluta Herr Glasers medverkan i mordet. Därutöver så har vi dottern Glaser som kommer ställa till med ett jävla liv om det antyds att hennes far på något vis varit delaktig i mordet.

Nä, drar de fram SE med grannens revolver så blir jag besviken.

Hur man än vrider på allt detta så har jag förstått det som så att KP ska lägga fram en förklaringsmodell kring mordet så stark att det skulle hålla för att gå till åtal med mot levande person.

Glaser/Engström kan vi skriva av.

Glaser levde nog ett lugnt liv på sin höst, åtminstone det jag se genom KB tidningar.

Då jag sökt lite på honom men inget hittat, det enda är korsordslösningar som han och frun vunnit någon 50-lapp då och då.

Men han var nog aktiv som samlare då ja sett köpes annonser på "prylboden" osv. där någon person från Täby sökt gamla antika vapen, jag tror det var han.
Citera
2020-05-11, 17:30
Medlem
p.norths avatar
Har lite svårt att förstå att K. P gick ut och tala om för den svenska folket om lösningen på mordet., märkligt. Varför?
Väntan på svar, bevis? Nää..
Väntan på på svar ifrån sydafrika? Njää..
Någon har berättat och man har säkrat lite bevis men man avvaktar för att man vill sätta press på dom ansvariga för ytterligare information för att knyta åt det sista biten, bära eller brista. Man har nog en klar bild vad som hände, om det nu räcker till åtal, det är frågan?
Citera
2020-05-11, 17:30
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ang. CA:s gamla sommarstuga är det här på fb. någon har nämnt detta, någon mur/vägg som kan va riven....?

Ang. Spångamannen är det fd. frun som nämde på Swebbtv att polisen rivit upp vinden,men inget hittat sa dom. Om polisen höll inne med sanningen till frun vet vi inte.

Vi får fråga här igen! Hur var det med CA:s sommarstuga den ska va såld av släkten.

Men hittades det något intressant, eller är det KP:s hemlighet liksom Spånga vinden.

CA:s familjs sommarstuga på Vedahöjden i Tungelsta såldes 2002/2003 av CA med syskon. Sedan ny försäljning i mars 2019. Om något hittats där är ren spekulation.
Citera
2020-05-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
På exhustrun så lät det ju som polisen knappt undersökt Spångamannen. Så det känns osannolikt att det har honom KP kommer presentera.

Man vet aldrig, det är hennes syn att se på detta.

Polisen höll nog masken för henne om dom nu hittat något
Citera
2020-05-11, 17:33
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Har lite svårt att förstå att K. P gick ut och tala om för den svenska folket om lösningen på mordet., märkligt. Varför?
Väntan på svar, bevis? Nää..
Väntan på på svar ifrån sydafrika? Njää..
Någon har berättat och man har säkrat lite bevis men man avvaktar för att man vill sätta press på dom ansvariga för ytterligare information för att knyta åt det sista biten, bära eller brista. Man har nog en klar bild vad som hände, om det nu räcker till åtal, det är frågan?

Mm..håller med. Efter 34 år måste det väl mycket till för att få det till åtal. Jag tror på nedläggning och någon slags (förhoppningsvis) trovärdig förklaring. Men när kommer presskonferensen? Är den försenad pga covid?
Citera
2020-05-11, 17:38
Medlem
Undrar hur mycket som Krister P mfl tog över från Dag Andersson och co som man valde att fullfölja.
Dag A pratade bland annat om Christer A , walkietalkie observationer och Sydafrika.
Citera
2020-05-11, 17:39
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Visst är det spekulation så länge vi inte vet sanningen,

Men varför kommer rycket fram

Vet inte varför ryktet uppkommit. Någon som känner någon osv. Renovering av sommarstugan och ev fynd av gammal Magnum .357 med följande besök av polis mm.
Citera
2020-05-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
Mm..håller med. Efter 34 år måste det väl mycket till för att få det till åtal. Jag tror på nedläggning och någon slags (förhoppningsvis) trovärdig förklaring. Men när kommer presskonferensen? Är den försenad pga covid?

Det blir nog en Videopresentation så inga frågor kan ställas, alla kommer gå ut med lång näsa och ännu mer frågor, så denna tråd dör inte på många är.

KP måste ha bra förklaring och handfasta bevis..

Blir Videopresentationen på Biografen Grand i Stockholm med slutsålda platser
Citera
2020-05-11, 17:42
Medlem
Citat:
Vet inte varför ryktet uppkommit. Någon som känner någon osv. Renovering av sommarstugan och ev fynd av gammal Magnum .357 med följande besök av polis mm.

Vem vet, Ägaren har belagts med tystnadsplikt till utredningen är klar.

Ägaren skriker efter att i pressen få visa var och hur vapnet hittades. (spekulation bara från mig)
Citera
2020-05-11, 17:43
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Det blir nog en Videopresentation så inga frågor kan ställas, alla kommer gå ut med lång näsa och ännu mer frågor, så denna tråd dör inte på många är.

KP måste ha bra förklaring och handfasta bevis..

Blir Videopresentationen på Biografen Grand i Stockholm med slutsålda platser

Med korrekt sittavstånd. Men det vore ju en mardrömssituation om det blir en luddig föreställning utan frågor. Måste väl gå att ordna videopresentation med funktion för journalister att ställa frågor. Annars vore det skandal efter ett olöst statsministermord.
Citera
2020-05-11, 17:44
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:

Jag tror att det blir mycket svårt för KP att presentera någonting utan ett fysiskt vapen. Alltså att dom har hittat det osv.
Om så, blir det mer övertygande om vad han sen presenterar.
Annars blir det bara en massa teorier, "vi anser..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in