Citat:
Ursprungligen postat av
Soltorkadetomater
Det har ju fördröjning på smitta och symptom!
Dessa 9 fall har säkert varit smittade i allt från 2 dagar till 14 dagar...
Så person A har Corona och umgås med person B på måndag 1 Mars.
Person B känner inga symptom men är nu smittad, inom 12-24 timmar efter umgänget med person A så kommer nu även person B kunna smitta andra oavsiktligen.
Detta innebär att från 3 mars -> 12 Mars kan person B gå runt på arbete, affärer, umgås med vänner och samtidigt smitta dom! Varken han eller de nya han smittat visar några symptom.
Den 8 Mars blir person B sjuk och det bekräftas att han har Corona.
Det görs smittspårning på hans arbete, butiker han besökt och vänner.
De hittar nu nya fall bland dessa...
Problemet är bara det att även dessa person har hunnit vara i kontakt med ytterligare andra personer i Deras närhet så smittan är redan ute.
Detta virus är mer smittsamt än vanliga influensan! Pratar enbart om spridningen just nu... de som utsätts för Corona får garanterat smittan för INGEN är immun.
Precis! Äntligen en sund individ som kan tänka! Jag önskar fler tänkte och förstod virusets framfart lika väl. Tyvärr är det redan kört och politikerna har förstört livet för många. Det är många nu som kommer dö.
Tänk då alla skolor; gymnasium, universitet, dagis (det är bullshit att barn inte smittar). Detta kommer gå ut över alla samhällsklasser. Det kommer smälla utav bara helvete nu och svensken är inte beredd på detta. Det kommer bli en samhällskollaps alldeles snart. Jag överdriver inte. Vem fan som helst med vett i huvudet kan se detta komma.
Bra jobbat regeringen, bra jävla jobbat. Jag hoppas ni sover gott om nätterna nu era jävla svin.