2020-03-03, 10:18
Medlem
aktbilaga 147 sida 431 kan den intresserade läsa om deras sexakt på kontoret och hur blod ska ha kommit på hans kläder. Kladdig historia.

Hopp till sida 459:

"Där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och eh usch eh, då ser det ut som det varit litervis.."
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-03 kl. 10:28.
Citera
2020-03-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tycker att HD framstår som den friskaste.
Frisk?? Inte någonstans..
Citera
2020-03-03, 10:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jaha, du tänkte så. Jag tror inte man får ta med nån ny bevisning vid ett överklagande. Då går Hovrätten igenom ljudfilerna och ev skriftlig bevisning. Oftast har de inte ens vare sig tilltalad eller vittnen med. OM det är så att man hittar ny bevisning så tror jag man får begära resning och då är det väl Högsta Domstolen som beslutar? Men resning får bara ansökas om när det gäller en lagakraft-vunnen dom. Tror jag.

Det där är intressant, får kolla upp det.
https://lawline.se/answers/2237
I huvudsak går Hovrätten igenom ljudfilerna och det som har sagts i Tingsrätten, men ny bevisning kan läggas till enligt länken.
Citera
2020-03-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
https://lawline.se/answers/2237
I huvudsak går Hovrätten igenom ljudfilerna och det som har sagts i Tingsrätten, men ny bevisning kan läggas till enligt länken.
Jag såg det när jag googlade runt. Det är bra att det får göras. Annars gör man det mer komplicerat än det kunde bli.
Citera
2020-03-03, 10:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så manipulerande och så kontrollerande.

Lena vid ofredandeanmälan 5 nov-16

Aktbil 161, sid 6:

"Vi har varandras inloggning till wifi, han har kunnat spela musik från mitt musiksystem
hemma och så. Han brukar kunna spela upp musik som jag vill höra och så.
Han skriver ett sms till mig att han inte har mitt lösen, han skriver att om han hade det så
skulle han spela upp en låt, en låt som betyder mycket för mig.
Detta betyder att han var utanför mig. Varför skulle han annars skriva så. Om han har mitt
lösen så kan han stå utanför mig och ändra musik.
För mig betyder detta bara att ett sms med "jag är utanför ditt hus"
"

Det var 1 1/2 år innan mordet.
Innan HD fått reda på otroheten.

Mycket hade hänt sedan dess.

LW vägrade lämna HD ifred.
Hon skrev till HD och berättade vad
hon och SD gjorde.

Hon försökte ge HD order om hur hon
skulle uppföra sig mot LW offentligt,
som om ingenting hänt, för att skydda
LWs rykte.

Varför skulle HD bry sig om det?

Jag tycker att LW bär sig åt som en stor
narcissist. Den enda hon bryr sig om är sig
själv.
Citera
2020-03-03, 10:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Therese Johansson säger det i TR att NFC inte velat utreda och därför har endast polisens it-utredare undersökt det.
De har tyvärr inte kunnat utröna om aktiviteterna på SD:s dator är p g a aktiva handlingar av någon som sitter framför datorn eller inte.

Är det bara jag som tycker det är extemt allvarligt att polisen inte lyckats slå hål på hans alibi? Nu måste väl TR gå på SD:s ord att han satt framför datorn 23.34 när mordet begicks. Det kan väl knappast behövas mer rimligt tvivel än det här för ett frikännande.
Kallar du det alibi när han själv påstår att han satt vid datorn?
Läs på om vad alibi betyder.
Citera
2020-03-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Framgår det om hon de facto hittade några hantlar att köpa? Med eller utan löstagbara viktskivor. Inköpskvitton, kreditkortshistorik etc?

Det skulle stämma med det tunga paket som LWs pappa fick skjutsa hem till Lena, efter dom hade haft den "officiella födelsefesten" för Aron hemma hos UW med gäster.

Nu kom jag ihåg det.
Citera
2020-03-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var 1 1/2 år innan mordet.
Innan HD fått reda på otroheten.

Mycket hade hänt sedan dess.

LW vägrade lämna HD ifred.
Hon skrev till HD och berättade vad
hon och SD gjorde.

Hon försökte ge HD order om hur hon
skulle uppföra sig mot LW offentligt,
som om ingenting hänt, för att skydda
LWs rykte.

Varför skulle HD bry sig om det?

Jag tycker att LW bär sig åt som en stor
narcissist. Den enda hon bryr sig om är sig
själv.

Fast vad anser du om SD och hans roll? Jag menar LW vet vi har 666 tatuerat eller födelsemärken över hela sin kropp. Men visst hon förtjänar att offras för SD och HD skull. Hon är ju 666.
Citera
2020-03-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det förundrar inte mig heller att du kan tänka dig att LW skulle ha hotat föräldrarna!
Av deras konversationer som finns att läsa i fup, framgår ingenstans att barnvakteriet skulle ha varit påtvingat. Tvärtom, LW var tydlig med att om de inte passade morföräldrarna så kunde hon lösa det på annat sätt. Så nej, inga hot
Citera
2020-03-03, 10:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kallar du det alibi när han själv påstår att han satt vid datorn?
Läs på om vad alibi betyder.

Ja, det är ett alibi nuförtiden att sitta framför datorn och aktiva handlingar registeras på dina personliga konton.

Det är dessutom åklagaren som har bevisbördan. SD sitter framför datorn 23.34 som han säger till åklagaren kan motbevisa det vilket hon tyvärr inte har lyckats göra.

Det här kan frikänna honom i HR.
Inte undra på att kräket är på gott humör och skrattar under förhandlingarna. Han vet att han blir frikänd.
Senast redigerad av Rosamund 2020-03-03 kl. 10:37.
Citera
2020-03-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Av deras konversationer som finns att läsa i fup, framgår ingenstans att barnvakteriet skulle ha varit påtvingat. Tvärtom, LW var tydlig med att om de inte passade morföräldrarna så kunde hon lösa det på annat sätt. Så nej, inga hot
Såklart det inte var några hot (det begriper de flesta)!

Dessutom har det framkommit i FUP att de var där även när de inte skulle vara barnvakt (har för mig att det kom från någon av barnen).
Citera
2020-03-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det är ett alibi nuförtiden att sitta framför datorn och aktiva handlingar registeras på dina personliga konton.

Det är dessutom åklagaren som har bevisbördan. SD sitter framför datorn 23.34 som han säger till åklagaren kan motbevisa det vilket hon tyvärr inte har lyckats göra.

Det här kan frikänna honom i HR.
Var står det att han satt framför datorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in