2020-03-03, 09:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då är det den första där han drar ut henne i bilen, som han kör för H*annas föräldrar och JG också. Och att L*ena anmält honom för att hon inte ville släppa S*tefan, det är det han invaggar andra att tro. Att han själv inte slutar att träffa LW, det hemlighåller han noga. Hans egen del i det hela ligger helt på LW.

Förhör H*annas mamma:
Aktbil 149 sid 463

"På fråga om Birgitta visste om den anmälan från Lena svarar Birgitta att det visste hon om.
Det hade Stefan och Hanna berättat, att Lena vägrade gå ur bilen. Birgitta tänkte att det inte
var så allvarligt. Stefan och Hanna berättade aldrig varför inte Lena ville gå ur bilen.
Otroheten och att Stefan inte ville träffa Lena mer kanske var anledningen. Lena var ju
svartsjuk själv när Stefan inte ville fortsätta med henne. Så Birgitta tyckte inte att den
anmälan var så konstig.
"

Så här säger L*ena om hur hon uppfattar hur S*tefan behandlar H*anna vid anmälan om ofredande i nov-16:

Aktbil 161, sid 5:
"Han är "mr najs", han är trevlig, han är omtyckt av alla, alla tyr sig till honom och en sån man
lämnar inte sin sjuka fru för grannen.

Nu när jag tänker tanken efter att jag fått distans, så förstår jag att hon säkert inte vore sjuk
ifall hon inte vart med honom, han har vart mycket elak mot henne barnen. Han har brutit ned
henne, hon är otroligt skör. Jag är också skör nu men är en stark kvinna inom mig men hon är
skör.
"

Har HAN invaggat andra att tro att det var LW som inte kunde släppa taget från honom ?

När halva FUP visar att Lena Wesström var sjukligt bestatt av SD så fortsätter du ditt envisa tragglande om att det var SD som lurat oss att tro det?

Hade han hällt superlim på sätet tror du?

Du har en skuldproblematik hårt kopplat till kön som du behöver reda ut..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW kanske inte visste vem som var far
till barnet? UW eller SD?
Ptja.. men hon hade inte kunnat vara 100 säker isf.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Lena borde klivit ur bilen på hans uppmaning.Hon hade inte hållt sig till deras avtal utan pratat bredvid munnen om otroheten vilket inte uppskattades av förståeliga skäl.
Lena hade bakat bullar och blev sur på honom.varför blev hon sur kan man undra.. Han hade redan en fru som kunde baka bullar och han bakade väl fikabröd han med nu och då.
Kan inte låta bli att småle.. Varför blev hon sur på honom? Han ville bara ha en snabbis.Inte en massa bullar ha ha.

Vad gillar du markeringen han gör för att han tycker att hon är sur?

Han kan komma och fira henne på hennes födelsedag i hans bil utanför hennes hus?
Varför komma ens?

Han gör detta för att markera henne.
Hon är i hans klor.
Han VET att hon vill att han ska komma. Så i hans klor är hon att hon t om accepterar att komma ut och sätta sig i hans bil.
Jag tycker inte ens att det verkar som att hon reagerar på det själv. Mer än att hon vet att det är en slags maktkamp.

Hör du inte hur sjukt det låter?
Jo, vi firar min födelsedag i din bil fast utanför mitt hus där det finns tårta.
Citera
2020-03-03, 09:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
God morgon

Vet inte om det här varit uppe för diskussion. Ligger 4 dagar efter i tråden men vad är det för fasoner av NFC att vägra utreda SD:s alibi. Det är väldigt viktigt kan jag tycka. Att slå hål på hans alibi måste vara av topprioritet.

https://www.na.se/artikel/09-00-aklagaren-om-vad-45-aringen-gjorde-dagen-efter-mordet-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om- hjarstamordet
Ja, NFC:s beslut försämrar ju möjligheterna att få SD fälld rejält nu. Kan inte åklagaren överklaga det här?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-03 kl. 09:33.
Citera
2020-03-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nej, i nån av LW:s och SD:s chatter skriver Lena att hon fått sina barn men gärna fått ett till och han svarar att han vet det. Det tolkar jag som att de pratat om att hon velat ha hans barn men att nu blev det inte så.
Ja,det är klart att hon hade velat ha ett barn med honom.Det hade dock inte han velat
Citera
2020-03-03, 09:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ahh NU har det gått upp ett ljus för mig.
Man kanske inte borde skriva detta. Nu tror jag hur det gått till innan mordet!

Lena var ju runt i butiker. enligt vittne, och letade efter hantlar till A*r*n i butiker.
Hon hittade inga som hon ville ha då hon ville ha sådana hantlar där man kan byta ut viktskivor på.
/../

Framgår det om hon de facto hittade några hantlar att köpa? Med eller utan löstagbara viktskivor. Inköpskvitton, kreditkortshistorik etc?
Citera
2020-03-03, 09:25
Medlem
Citat:
Kan bara instämma med dig.
Jag menar inte att de här är unika.Jag menar inte att svärta ner någon.Jag kan bara gå till mig själv.
Det är inte helt lätt om man är en sån som LW t ex. Att man dras till spänningen o farligheten.Titta själv på hur många kriminella på våra anstalter som får horder av kärleksbrev från ystra damer.
När ska vi lära oss att uppskatta de fria snälla männen?De som vill oss väl?
Jag tycker det är hög tid numera!

(Varför kan man inte ha försoningssex utan bråk?))..

Går man frivilligt in i sådana här perverterade relationer, så bäddar det för öppet krig. Jag har inte heller levt en felfritt liv, men tonårssynderna måste ju vara förlåtna vid detta laget? Men som jämnårig med de inblandade är det otänkbart att agera som en gymnasieelev återigen.

25 år senare har iallafall jag nyktrat till betänkligt pga livserfarenhet och moraliskt fokus. Är det inte naturligt att lära av sina misstag och upphöra med dem? Att vilja handla rätt, vara konstruktiv och bygga upp? Att känna till att en tragisk uppväxt inte ger mig rätt att bete mig som skit? På en grundläggande nivå, gör vi alla val. Ola, Lenas bror bröt med föräldrarna. Stefans bror likaså. Jag har också brutit med mina föräldrar. Vad är problemet, varför hålla fast i destruktiva relationer som bara drar ner?

Det finns fina män i världen, jag vet.
Citera
2020-03-03, 09:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har HAN invaggat andra att tro att det var LW som inte kunde släppa taget från honom ?

När halva FUP visar att Lena Wesström var sjukligt bestatt av SD så fortsätter du ditt envisa tragglande om att det var SD som lurat oss att tro det?

Hade han hällt superlim på sätet tror du?

Du har en skuldproblematik hårt kopplat till kön som du behöver reda ut..

Har han släppt taget om L*ena?
Vem är det som fortsätter att ha en relation?

Enbart L*ena?

Så hur kan det finnas sperma på hennes kjol?

Din superhjälte är ingen superhjälte.
Han är inte det offer som du vill utmåla honom till.

Han ödelägger allt och alla.
Och löser sina problem genom att ljuga, fortsätta bedra, och döda.
Citera
2020-03-03, 09:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ingen av dem är riktigt friska i huvudet. Kan vid mitt liv inte förstå vad HD ser för anledning att vilja ha denna idiot tillbaka. Som sagt..sjuka i huvudet hela bunten.

Tycker att HD framstår som den friskaste.
Citera
2020-03-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leitbild
haha, detta har jag helt missat! förhörsledaren verkar inte tro sina öron.

MT: Ja nu, nu pratar vi om nånting som har pågått i ganska så många år, så, hela huset är en ganska så passande beskrivning, men ...
F: Men vänta ...
F: Du säger många, nu måste jag avbryta dej, många år säger du, men så även när du levde med Hanna så kom Lena hem till dej och hade sex menar du?

---
BF: Beskriv på vilka ställen har ni sex på?
MT: Oj oj oj ja ehh, ska vi ta rum för rum? Ehh vi kan börja med TV-rummet i källaren, ehh sofforna, golvet, ehh säkert ståendes mot bordet, förmodligen inte på det bordet, i rummet intill pysselrummet så, på bordet och på golvet, ehh i kontorsstolen.
BF: Du, ett ögonblick, vad sa du? I pysselrum på bord och golv?

och det är ju verkligen en diger lista på platser som de ska ha haft sex på i hans hus.

BF: Beskriv på vilka ställen har ni sex på?
MT: Oj oj oj ja ehh, ska vi ta rum för rum? Ehh vi kan börja med TV-rummet i källaren, ehh sofforna, golvet, ehh säkert ståendes mot bordet, förmodligen inte på det bordet, i rummet intill pysselrummet så, på bordet och på golvet, ehh i kontorsstolen.

---
MT: Jaa, ehh i trappan upp därifrån, sen uppe i TV-rummet, och där är det väl, är det nog bara soffan skulle jag tro, som jag kan dra mej till minnes, och altanen på golvet, sen kommer vi upp i köket, och då är det på köksbordet och köksgolvet, vid diskbänken, på diskbänken. Säke1t ståendes mot väggen mot murstocken, ja jag är lite osäker på det, sen sovrummet i sängen,
F: I din och Hannas gemensamma säng?
MT: (Dröjer något med svaret) ehh ja, allt är svekfullt, mycket, ehh sen är det badrummet nästa rum, ehh, ståendes mot handfatet, sittandes på toaletten, ehh i duschen. Uppe i (suckar) ja i, i trappen på vägen upp, då är vi liksom i hallen så att säga, nu pratar vi om ganska många år, i alla fall uppe i Wilmas rum, ehh det är rummet rakt fram när man går in i den här, sydöstra rummet.

jag får banne mig skavsår och kramp på alla möjliga ställen bara av att tänka på hur allt det där skulle ha gått till.

Min känsla är att han rabblar upp ställen där han misstänker att det kan finnas blod efter henne. Dvd, dom ställen han rört sig på efter mordet (pannrum, garage, tvättstuga, dusch osv). Lämpligt nog har han skurat cykeln också. FL frågar vart hans hjälm är och det har han ingen aning om.. Cykelnörden har alltså slarvat bort hjälmen helt plötsligt?
Citera
2020-03-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Trampade jag på en öm tå? Eftersom du tar dig friheten analysera LW, SD och hd kan jag ju äga rätten att analysera dina analyser och andras analyser. Dessutom om vederbörande säger sig besitta spetskompetens är jag mer redo för det. Allergisk mot falska påståenden helt enkelt.

Är ju ett känt internet fenomen att alla är välutbildade och med stor kunskap, vilket väldigt sällan stämmer. På flashback har vi den berömda flashback dasen som bästa exempel på överdrifter. De överdriver och skarvar helt enkelt.

Frågan är om exempelvis HD var trasig innan SD, svag möjligtvis. LW var svag och till viss del trasig. Men personer likt SD sniffar till sig offer, starka individer som genomskådar honom blir fiender som de antagligen flyr ifrån eller fryser ut i en konflikt.

Så nej jag tror inte på stor spetskompetens i tråden, glada och i vissa fall duktiga amatörer. I vissa fall otrevliga amatörer som inte vet vart linjen går mellan att granska eller karaktärsslakta någon. Ingen nämnd ingen glömd.

Ja, allt ligger i betraktarens öga. Att utgå från att alla är amatörer visar snarare på att du själv har komplex. Vad gäller Lena, och hennes svaghet, så anser hon sig själv vara stark, medan hon betraktar H som svag och skör. Som sagt åsikten delas inte av alla.
Citera
2020-03-03, 09:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ptja.. men hon hade inte kunnat vara 100 säker isf.

Strax innan mordet lär hon ha sagt att
hon fått ett övertag över SD.
Kanske hon tagit DNA-prov på sonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in