Citat:
Ursprungligen postat av
Coba
Ja, jag säger ju just att icc är ett skämt. Fanns det nån rättvisa så hade usa varit i utvisningsbåset i 100 år. Jag håller med dig.
Du säger att Turkiet varit mest effektiva MOT daesh men det mesta pekar ju på motsatsen. Nu är det svårt att göra sig en definitiv uppfattning pga den massiva propagandan som försiggår men för mig att det ut som att turkiet har samröre med daesh, inte tvärtom.
Dessutom är erdogan islamist och underförstått en "fiende" till europa(eu) som verkar bränna broar till höger och vänster.
Det ser (just nu) inte bra ut för turkiets framtid.
Erdogan har varit både bra och dålig för Turkiet sen hans tillträde och jag tycker att det är synd att närmningsförsöken mellan EU och Turkiet sköts i sank eftersom hela den här situationen kunde varit helt annorlunda nu. I både eus och Turkiets favör.
Alla har haft samröre med Daesh.
Jag utgår bara ifrån vad jag ser som inte står i Svenska medier. Är inte heller helt hundra på att allting stämmer. Det pågår en massa desinformation och propaganda både i Aftonbladet men även i Turkiet.
En av anledningarna att man stänger av Twitter så fort något sånt här händer är för att Turkarna tyvärr är helt efterblivna.
De tror på allt de läser och man kan med en Hashtag störta regeringen och skapa stora störningar i den dagliga verksamheten.
Turkarna har blivit måltavlan för samröre med Daesh då de är muslimer.
Det enda muslimska landet som inte har inbördeskrig, trots över 20 försök att vända folket mot varandra.
Trots att 45% av landet hatar Erdogan så har man fred inrikes.
Just nu ser det inte bra ut för Turkiets framtid enligt dig och Västvärlden.
Dock fortskrider alla deras inhemska projekt som man försöker sätta stopp för.
Kanal Istanbul och Istanbuls nya flygplats som ska gästa över 150 miljoner resenärer/år (som är 2 / 100 projekt landet försöker ro i hamn).
Tills detta är klart kommer Erdogan ha en massa motstånd, från alla håll, på alla sätt.
För de utgör ett stort hot när det gäller marknadsandelar i den globala ekonomin.