2020-03-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då ljög FL, på pedalen hittade man inget blod.

På cykeln, om jag fattade rätt. Att det gav utslag på själva cykeln.
"Förhandsbesked på blod på vissa ställen"
För ljuga får dom väl inte göra?

sida 413 i aktbilaga 147
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-03 kl. 10:06.
Citera
2020-03-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Cykeln var väl inte lämnad till NFC ens?
Nej, jag tror inte man får köra med direkta lögner från polisens håll här i Sverige - men faktum är att jag inte vet.
Citera
2020-03-03, 10:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Aktbil 146 del 1 sid 70

Förhör med dottern E

Hittar ett SMS till LW 15/5 6.16 där hon frågar var hon (LW) är.

N först (när de var på väg till LW på morgonen) dörr öppen ca 2 dm.

Det var UW som ringde LW:s föräldrar och berättat att LW var försvunnen (ej polisen som vi spekulerat om).
Meningen var att dessa skulle vara barnvakt när LW reste till Norge.

Vilken överraskning

Jag förstår varför LW inte gjorde som sin
bror och bröt med föräldrarna.

Och jag förstår varför föräldrarna gjorde
allt LW bad dem om.
De var antagligen livrädda för att hon
också skulle bryta med dem.
Och efter att jag sett hur hon hotade SD
när hon inte fick som hon ville så skulle
det inte förundra mig om hon hotade
föräldrarna också.
Citera
2020-03-03, 10:06
Medlem
notknapparens avatar
Så manipulerande och så kontrollerande.

Lena vid ofredandeanmälan 5 nov-16

Aktbil 161, sid 6:

"Vi har varandras inloggning till wifi, han har kunnat spela musik från mitt musiksystem
hemma och så. Han brukar kunna spela upp musik som jag vill höra och så.
Han skriver ett sms till mig att han inte har mitt lösen, han skriver att om han hade det så
skulle han spela upp en låt, en låt som betyder mycket för mig.
Detta betyder att han var utanför mig. Varför skulle han annars skriva så. Om han har mitt
lösen så kan han stå utanför mig och ändra musik.
För mig betyder detta bara att ett sms med "jag är utanför ditt hus"
"
Citera
2020-03-03, 10:07
Medlem
Citat:
Cykeln var väl inte lämnad till NFC ens?
Nej, jag tror inte man får köra med direkta lögner från polisens håll här i Sverige - men faktum är att jag inte vet.

sida 413 i aktbilaga 147
Citera
2020-03-03, 10:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Skumt. Men vem är det enligt artikeln som påstår att NFC inte vill utreda saken, är det åklagaren eller någon från NFC som säger det?

Therese Johansson säger det i TR att NFC inte velat utreda och därför har endast polisens it-utredare undersökt det.
De har tyvärr inte kunnat utröna om aktiviteterna på SD:s dator är p g a aktiva handlingar av någon som sitter framför datorn eller inte.

Är det bara jag som tycker det är extemt allvarligt att polisen inte lyckats slå hål på hans alibi? Nu måste väl TR gå på SD:s ord att han satt framför datorn 23.34 när mordet begicks. Det kan väl knappast behövas mer rimligt tvivel än det här för ett frikännande.
Senast redigerad av Rosamund 2020-03-03 kl. 10:11.
Citera
2020-03-03, 10:09
Medlem
Citat:

sida 413 i aktbilaga 147
Läste det. He he… jag misstänker att de for med en liten vit lögn. Det kan ju vara så att man anser att ändamålet helgar medlen?
Citera
2020-03-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, allt ligger i betraktarens öga. Att utgå från att alla är amatörer visar snarare på att du själv har komplex. Vad gäller Lena, och hennes svaghet, så anser hon sig själv vara stark, medan hon betraktar H som svag och skör. Som sagt åsikten delas inte av alla.

Att utgå från att alla är amatörer är källkritik, inte komplex. Du kanske ska fundera lite extra över varför man ska fundera över vem som står bakom vad som skrivs. Så nä, den taktiken föll platt att vända kritiskt granskning till komplex.

Nu pratar du om lw en rad år in en sjuk trasig relation med SD, då är hon trots egen uppfattning inte stark. Så det föll också platt. Både HD och LW är enligt min mening starkt påverkade av SD till det negativa. Lägg även till saker som deras ev grundproblematik som ev bipolaritet osv. Summering, personer likt SD sniffar till sig svaga kort och gör dem ännu svagare.
Citera
2020-03-03, 10:12
Medlem
Citat:
Läste det. He he… jag misstänker att de for med en liten vit lögn. Det kan ju vara så att man anser att ändamålet helgar medlen?

Jag ska inte säga helt säkert, men jag TROR att cykeln ÄR redovisad senare i NFC... Om det var hennes blod eller hans eller om det ens gick att utläsa något, minns jag inte.
Citera
2020-03-03, 10:14
Medlem
Citat:
Jaha, du tänkte så. Jag tror inte man får ta med nån ny bevisning vid ett överklagande. Då går Hovrätten igenom ljudfilerna och ev skriftlig bevisning. Oftast har de inte ens vare sig tilltalad eller vittnen med. OM det är så att man hittar ny bevisning så tror jag man får begära resning och då är det väl Högsta Domstolen som beslutar? Men resning får bara ansökas om när det gäller en lagakraft-vunnen dom. Tror jag.

Det där är intressant, får kolla upp det.

Svaret är ja, nya bevis för självklart skickas till hovrätten. Orimligt annars. Du ska ange vad det nya syftar till att bevisa, sk bevistema eller om en ny eller gammal person ska förhöras om sk förhörstema.
Citera
2020-03-03, 10:15
Medlem
Enl NA:s rapportering är det flera målsägare på plats idag och 45-åringen lite mer besvärad ut än tidigare.
Citera
2020-03-03, 10:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Just D E T här förhöret hade jag missat. Jag kan bara instämma i din frustration, alltså precis som med blodet så känns ju bara alltihopa (alla sexscenarion) som överdrivet, påhittat svammel?!?! Alltså att Lena skulle haft sex med en cykelsadel, blir ju bara värre & värre. Beskrev han inte deras relation som "mellanmjölk" i början? Tämligen simpel och v a n l i g?
Det tror jag också att jag har läst någonstans.
Citat:
Min känsla är att han rabblar upp ställen där han misstänker att det kan finnas blod efter henne. Dvd, dom ställen han rört sig på efter mordet (pannrum, garage, tvättstuga, dusch osv). Lämpligt nog har han skurat cykeln också. FL frågar vart hans hjälm är och det har han ingen aning om.. Cykelnörden har alltså slarvat bort hjälmen helt plötsligt?
Finns det någonting han inte har skurat?
Citat:
Visst är det så. LW chattade ju med sin vän J*enny, där LW beskrev att hon vid nåt tillfälle haft sex i HDs och SDs säng. LW sa då att "jag gick över en gräns där". Det finns inte en chans att hon skulle, vid så många otaliga ställen, skulle haft sex med SD.
Det förvånar mig inte att SD planterar detta. Men att HD kör med det också... om han nu mördat LW, vilket HD måste vara medveten om - då hade jag lämnat honom rakt av. Problemet är att hon ju vet, hon KAN inte lämna honom - hon kan heller inte ange honom, för då tar han henne med sig i fallet. Hon sitter i en fälla. En fälla som hon delvis gillrat själv genom att gå med på att, även hon, plantera detta snack om LWs blod vid sex. Vilken soppa.
Det mesta visar på att hon är helt hjärntvättad av SD.
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller helt med Dig om att SD rabblar upp alla platser där han kan ha skvätt blod.
Att LW skulle ha varit där så ofta stämmer inte med förhör jag (hittills) läst med div grannar (kommer ej ihåg vilka dock) ingen har sett LW gå in i hans hus.
En mycket intressant iakttagelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in