2020-03-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller helt med Dig om att SD rabblar upp alla platser där han kan ha skvätt blod.

Att LW skulle ha varit där så ofta stämmer inte med förhör jag (hittills) läst med div grannar (kommer ej ihåg vilka dock) ingen har sett LW gå in i hans hus.

Och som en slump, så var ju LW där på lördagen. Och såklart hade de sex. Blodigt sex.
Citera
2020-03-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jupp… Säkert där den påstådda vattenspridaren kommer in i bilden också: Han spolade av sig med vattenslangen innan han gick in. Så om någon granne hade sett honom, så kan han hävda att han grejade med vattenspridaren. För den ska han ju flyttat på ett par gånger under kvällen/natten.
Han spolade med all säkerhet av cykeln också. Man tog pedalen i beslag vill jag minnas. Att han höll sig så kall, kunde jobba med folk, är helt otroligt. Något är verkligen skruvat med den mannen. Undrar hur JG känner nu? Fortfarande kompis med SD? Eller har han begripit hur lurad han och alla andra blivit under många år?
Citera
2020-03-03, 09:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Aktbil 146 del 1 sid 70

Förhör med dottern E

Hittar ett SMS till LW 15/5 6.16 där hon frågar var hon (LW) är.

N först (när de var på väg till LW på morgonen) dörr öppen ca 2 dm.

Det var UW som ringde LW:s föräldrar och berättat att LW var försvunnen (ej polisen som vi spekulerat om).
Meningen var att dessa skulle vara barnvakt när LW reste till Norge.

I na-intervjun med föräldrarna på ettårsdagen av LWs försvinnande sade väl föräldrarna specifikt att de fick reda på försvinnandet av från polisen. Märkligt att antingen na och/eller föräldrarna i så fall har missuppfattat just en sådan detalj.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-03-03 kl. 09:58.
Citera
2020-03-03, 09:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ingen tvingade henne att bjuda honom på
hjärtformad kladdkaka.

Hon vägrade lämna honom ifred.

Det är därför hon är död nu.

Min tro är att det är SD som lurat henne att de ska träffas. Den 11-12 maj, två dagar innan är hon ute och virrar runt vid samma tidpunkt.

Nu skickar hon en bild på en geocache-logg.

Jag tror att det är det han lurar ut henne med. Han har säkert varit väldig snäll och gullig, så som han kan vara. När han vill få det som han vill.

Han har planerat det här mordet och hon gick in i fällan.

Han lämnade henne inte ifred när hon träffade m.gl. Nu lämnar han henne inte ifred för att han vill inte att hon ska åka med en annan.

Han lämnar inte henne ifred, bara när han ska bestraffa henne. Då skruvas skruven in. När hon lyder, då öppnas den.

Han bokar upp hela dagen, kvällen för att se till att han har alibi och för att hon ska invaggas att detta är den enda tidpunkten som går.

Varför svara han ens om han inte vill, inte kan?
Citera
2020-03-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ingen tvingade henne att bjuda honom på
hjärtformad kladdkaka.

Hon vägrade lämna honom ifred.

Det är därför hon är död nu.

Kontra SD vägrade lämna Lena ifred. Ingen tvingade SD att oanmäld smyga bort till Lena den där allra, sista gången. Ingen tvingade SD att mörda henne.
Citera
2020-03-03, 09:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Självklart kan hon överklaga!

Jag vet att hon kan överklaga till HR men att få dem att beakta ny information är inte så lätt. Frågan är om NFC ens hinner göra en utredning av SD:s it-konton som kan ge alla svar under den korta tid som är mellan TR och HR förhandlingarna.

Sedan kan det omvända ske. Att SD döms i TR men frikänns i HR p g a att NFC vägrat utreda hans alibi.
Citera
2020-03-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I na-intervjun med föräldrarna på ettårsdagen av LWs föräldrar sade väl föräldrarna specifikt att de fick reda på försvinnandet av från polisen. Märkligt att antingen na och/eller föräldrarna i så fall har missuppfattat just en sådan detalj.
Ja det kan man undra... jag återgav bara vad som framkommit i förhör med E.
Citera
2020-03-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han spolade med all säkerhet av cykeln också. Man tog pedalen i beslag vill jag minnas. Att han höll sig så kall, kunde jobba med folk, är helt otroligt. Något är verkligen skruvat med den mannen. Undrar hur JG känner nu? Fortfarande kompis med SD? Eller har han begripit hur lurad han och alla andra blivit under många år?

Ja, säkert. FL berättade ju för honom att tester påvisat blod på den.
JG var nervös DÅ och han lär inte vara mindre nervös nu när han kan läsa FUP.
Citera
2020-03-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet att hon kan överklaga till HR men att få dem att beakta ny information är inte så lätt. Frågan är om NFC ens hinner göra en utredning som kan ge alla svar under den korta tid som är mellan TR och HR förhandlingarna.
Jaha, du tänkte så. Jag tror inte man får ta med nån ny bevisning vid ett överklagande. Då går Hovrätten igenom ljudfilerna och ev skriftlig bevisning. Oftast har de inte ens vare sig tilltalad eller vittnen med. OM det är så att man hittar ny bevisning så tror jag man får begära resning och då är det väl Högsta Domstolen som beslutar? Men resning får bara ansökas om när det gäller en lagakraft-vunnen dom. Tror jag.

Det där är intressant, får kolla upp det.
Citera
2020-03-03, 10:01
Medlem
Citat:
Min känsla är att han rabblar upp ställen där han misstänker att det kan finnas blod efter henne. Dvd, dom ställen han rört sig på efter mordet (pannrum, garage, tvättstuga, dusch osv). Lämpligt nog har han skurat cykeln också. FL frågar vart hans hjälm är och det har han ingen aning om.. Cykelnörden har alltså slarvat bort hjälmen helt plötsligt?

Ja precis, den tanken slog mig oxå. Givetvis måste det vara så. Helt otroligt om han skulle klara sig undan med detta svammel om blod (som lär kunna motbevisas av Lenas övriga partners) och alla bisarra sexscenarion.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet att hon kan överklaga till HR men att få dem att beakta ny information är inte så lätt. Frågan är om NFC ens hinner göra en utredning av SD:s it-konton som kan ge alla svar under den korta tid som är mellan TR och HR förhandlingarna.

Sedan kan det omvända ske. Att SD döms i TR men frikänns i HR p g a att NFC vägrat utreda hans alibi.
Skumt. Men vem är det enligt artikeln som påstår att NFC inte vill utreda saken, är det åklagaren eller någon från NFC som säger det?
Citera
Medlem
Citat:
Ja, säkert. FL berättade ju för honom att tester påvisat blod på den.
JG var nervös DÅ och han lär inte vara mindre nervös nu när han kan läsa FUP.
Då ljög FL, på pedalen hittade man inget blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in