2020-03-03, 09:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har HAN invaggat andra att tro att det var LW som inte kunde släppa taget från honom ?

När halva FUP visar att Lena Wesström var sjukligt bestatt av SD så fortsätter du ditt envisa tragglande om att det var SD som lurat oss att tro det?

Hade han hällt superlim på sätet tror du?

Du har en skuldproblematik hårt kopplat till kön som du behöver reda ut..

Nja, vet inte om det bara är p g a kön eller det faktum att LW är den mördade. Allt tolkas till hennes fördel nu och till SD:s nackdel.

Det som en del inte förstår är att innan en människa drivs till att mörda kan rollerna vara ombytta. Att LW var plågoanden (GM) och SD var den hotade (BO) som slutligen dödade den som gjorde hans liv till ett helvete.

Jämför t ex med kvinnor som lever med våld i nära relation och en dag dödar sin man. Visst är hon mördaren men rollerna var ombytta innan mordet. Då var hon offret som levde med en våldsam partner tills hon fick nog en dag.
Citera
2020-03-03, 09:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Just så, det är tävlingsmoment som också är en viktig ingrediens i saken. En del kvinnor vill helst interagera med en upptagen man, de triggas av utmaningen i att utmanövrera mannens hustru. Lena verkar stundtals mer besatt av Hanna än av Stefan.
Bra talat. Detta var långt bortom kärlek.
Citera
2020-03-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Extradottern (som enligt LWs mamma blivit tillsammans med UW) har väl en hund om jag inte missminner mig.

Familjen D brukade vara hundvakt ibland. Hade inte Jerry hund?
Citera
2020-03-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Min känsla är att han rabblar upp ställen där han misstänker att det kan finnas blod efter henne. Dvd, dom ställen han rört sig på efter mordet (pannrum, garage, tvättstuga, dusch osv). Lämpligt nog har han skurat cykeln också. FL frågar vart hans hjälm är och det har han ingen aning om.. Cykelnörden har alltså slarvat bort hjälmen helt plötsligt?
Visst är det så. LW chattade ju med sin vän J*enny, där LW beskrev att hon vid nåt tillfälle haft sex i HDs och SDs säng. LW sa då att "jag gick över en gräns där". Det finns inte en chans att hon skulle, vid så många otaliga ställen, skulle haft sex med SD.

Det förvånar mig inte att SD planterar detta. Men att HD kör med det också... om han nu mördat LW, vilket HD måste vara medveten om - då hade jag lämnat honom rakt av. Problemet är att hon ju vet, hon KAN inte lämna honom - hon kan heller inte ange honom, för då tar han henne med sig i fallet. Hon sitter i en fälla. En fälla som hon delvis gillrat själv genom att gå med på att, även hon, plantera detta snack om LWs blod vid sex. Vilken soppa.
Citera
2020-03-03, 09:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Går man frivilligt in i sådana här perverterade relationer, så bäddar det för öppet krig. Jag har inte heller levt en felfritt liv, men tonårssynderna måste ju vara förlåtna vid detta laget? Men som jämnårig med de inblandade är det otänkbart att agera som en gymnasieelev återigen.

25 år senare har iallafall jag nyktrat till betänkligt pga livserfarenhet och moraliskt fokus. Är det inte naturligt att lära av sina misstag och upphöra med dem? Att vilja handla rätt, vara konstruktiv och bygga upp? Att känna till att en tragisk uppväxt inte ger mig rätt att bete mig som skit? På en grundläggande nivå, gör vi alla val. Ola, Lenas bror bröt med föräldrarna. Stefans bror likaså. Jag har också brutit med mina föräldrar. Vad är problemet, varför hålla fast i destruktiva relationer som bara drar ner?

Det finns fina män i världen, jag vet.

Men vad menar du?

Att L*ena gick frivilligt in i en peverterad relation?
Den fula sidan visade han ingen utåt, den växte fram mellan dom.

Jag tycker att L*ena visar tydliga tecken på hur känslomässigt bunden hon är till honom, precis som man ser i liknande relationer där våld och kränkningar finns i en relation.

Om det var så enkelt att det bara är att gå, varför lämnar inte alla de 13-17 kvinnor som dödas varje år, bara sina relationer?

Det är helt klart för mig att L*ena har tappat sig själv helt. Hon vet att han är en psykopat, hon vet att han är farlig. Hon klarar inte av detta själv. Hon behöver hjälp.

Det är ju därför hon är död nu.
Citera
2020-03-03, 09:40
Medlem
Citat:
Min känsla är att han rabblar upp ställen där han misstänker att det kan finnas blod efter henne. Dvd, dom ställen han rört sig på efter mordet (pannrum, garage, tvättstuga, dusch osv). Lämpligt nog har han skurat cykeln också. FL frågar vart hans hjälm är och det har han ingen aning om.. Cykelnörden har alltså slarvat bort hjälmen helt plötsligt?
Misstänker att det är precis det han gjort. Han vet vart han rört sig och var det kan finnas blodspår. Han gick antagligen in i huset via altanen efter mordet då han påstår att han haft sex med LW där. Han har helt enkelt täckt upp i princip hela huset om det ev. skulle kunna hittas spår
Citera
2020-03-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst är det så. LW chattade ju med sin vän J*enny, där LW beskrev att hon vid nåt tillfälle haft sex i HDs och SDs säng. LW sa då att "jag gick över en gräns där". Det finns inte en chans att hon skulle, vid så många otaliga ställen, skulle haft sex med SD.

Det förvånar mig inte att SD planterar detta. Men att HD kör med det också... om han nu mördat LW, vilket HD måste vara medveten om - då hade jag lämnat honom rakt av. Problemet är att hon ju vet, hon KAN inte lämna honom - hon kan heller inte ange honom, för då tar han henne med sig i fallet. Hon sitter i en fälla. En fälla som hon delvis gillrat själv genom att gå med på att, även hon, plantera detta snack om LWs blod vid sex. Vilken soppa.

Exakt. Hon har grävt sin egen grav.
Citera
2020-03-03, 09:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, NFC:s beslut försämrar ju möjligheterna att få SD fälld rejält nu. Kan inte åklagaren överklaga det här?

Ja, vad händer om TR frikänner SD för att Hiding inte lyckats bevisa att hans alibi inte håller?
Kan hon överklaga och ge NFC en chans att reda ut det här fiaskot innan HR tar upp fallet igen?
Citera
2020-03-03, 09:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vad menar du?

Att L*ena gick frivilligt in i en peverterad relation?
Den fula sidan visade han ingen utåt, den växte fram mellan dom.

Jag tycker att L*ena visar tydliga tecken på hur känslomässigt bunden hon är till honom, precis som man ser i liknande relationer där våld och kränkningar finns i en relation.

Om det var så enkelt att det bara är att gå, varför lämnar inte alla de 13-17 kvinnor som dödas varje år, bara sina relationer?

Det är helt klart för mig att L*ena har tappat sig själv helt. Hon vet att han är en psykopat, hon vet att han är farlig. Hon klarar inte av detta själv. Hon behöver hjälp.

Det är ju därför hon är död nu.

Ingen tvingade henne att bjuda honom på
hjärtformad kladdkaka.

Hon vägrade lämna honom ifred.

Det är därför hon är död nu.
Citera
2020-03-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, vad händer om TR frikänner SD för att Hiding inte lyckats bevisa att hans alibi inte håller?
Kan hon överklaga och få NFC att reda ut det här fiaskot innan HR tar upp fallet igen?
Självklart kan hon överklaga!
Citera
2020-03-03, 09:45
Medlem
Citat:
Håller helt med Dig om att SD rabblar upp alla platser där han kan ha skvätt blod.

Att LW skulle ha varit där så ofta stämmer inte med förhör jag (hittills) läst med div grannar (kommer ej ihåg vilka dock) ingen har sett LW gå in i hans hus.
Citera
2020-03-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Misstänker att det är precis det han gjort. Han vet vart han rört sig och var det kan finnas blodspår. Han gick antagligen in i huset via altanen efter mordet då han påstår att han haft sex med LW där. Han har helt enkelt täckt upp i princip hela huset om det ev. skulle kunna hittas spår

Jupp… Säkert där den påstådda vattenspridaren kommer in i bilden också: Han spolade av sig med vattenslangen innan han gick in. Så om någon granne hade sett honom, så kan han hävda att han grejade med vattenspridaren. För den ska han ju flyttat på ett par gånger under kvällen/natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in