Citat:
Ursprungligen postat av
Mirandamirage
Går man frivilligt in i sådana här perverterade relationer, så bäddar det för öppet krig. Jag har inte heller levt en felfritt liv, men tonårssynderna måste ju vara förlåtna vid detta laget? Men som jämnårig med de inblandade är det otänkbart att agera som en gymnasieelev återigen.
25 år senare har iallafall jag nyktrat till betänkligt pga livserfarenhet och moraliskt fokus. Är det inte naturligt att lära av sina misstag och upphöra med dem? Att vilja handla rätt, vara konstruktiv och bygga upp? Att känna till att en tragisk uppväxt inte ger mig rätt att bete mig som skit? På en grundläggande nivå, gör vi alla val. Ola, Lenas bror bröt med föräldrarna. Stefans bror likaså. Jag har också brutit med mina föräldrar. Vad är problemet, varför hålla fast i destruktiva relationer som bara drar ner?
Det finns fina män i världen, jag vet.
Men vad menar du?
Att L*ena gick frivilligt in i en peverterad relation?
Den fula sidan visade han ingen utåt, den växte fram mellan dom.
Jag tycker att L*ena visar tydliga tecken på hur känslomässigt bunden hon är till honom, precis som man ser i liknande relationer där våld och kränkningar finns i en relation.
Om det var så enkelt att det bara är att gå, varför lämnar inte alla de 13-17 kvinnor som dödas varje år, bara sina relationer?
Det är helt klart för mig att L*ena har tappat sig själv helt. Hon vet att han är en psykopat, hon vet att han är farlig. Hon klarar inte av detta själv. Hon behöver hjälp.
Det är ju därför hon är död nu.