Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Klobuchar lämnar in. Jag får ta tillbaka mitt påstående att Buttigieg spontant efter egna funderingar lämnade racet. DNC tycks vara helt fokuserat på att Bernie inte ska få chansen att bli presidentkandidat. Vi får se om de lyckas. Smart att de två hoppar av nu när många har poströstat. Någon som vet om de kan ändra sina poströster som i Sverige?
Jag tror Buttigieg agerade dels strategiskt, men också i faktiskt intresse för att inte Sanders ska bli president.
Konspiration hit och dit, vi är ganska många i tråden som faktiskt känner starkt att Sanders skulle ha en destruktiv inverkan på USA och på världen, och att det finns stora etiska och moraliska problem med hans politik. Det är inte för att skydda amerikanska miljardärer, utan vår logiska slutsats. Det är inte långsökt att Demokratiska partiet i USA drar samma slutsatser, och agerar för landets bästa.
Klobuchar tror jag drevs av att Buttigieg hoppade av. Hans avhopp gjorde det både absurt att hon var kvar, och det öppnade även upp för att hon kunde hoppa av med hedern i behåll.
Jag tror inte man kan ändra en förtidsröst. Jag har i alla fall sett personer beklaga sig över att de redan röstat på en kandidat som nu hoppat av.