2020-03-03, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Beto endorsar Biden. Han lyckas få till en viktig endorsement i sista stund igen. Mycket viktigt, Beto är populär i Texas.

Fånen Bloomberg kan förstöra det för Biden genom att hänga kvar och ta hans röster, utan honom hade det varit klart nu.
Spelar det något större roll för hur du röstar i ett val om någon kändis har givit "politisk uppbackning" offentligt till en av de valbara?

Sannolikt inte är min gissning.

individual endorsements rarely change minds, rather serving as a way of reinforcing a voters' initial pick.

Think about the last election. At the end of 2015, Jeb Bush had 30 major endorsements. Donald Trump had zero.
https://www.newsweek.com/do-endorsements-matter-voting-election-impact-1466709
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-03-03 kl. 08:08.
Citera
2020-03-03, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Klobuchar lämnar in. Jag får ta tillbaka mitt påstående att Buttigieg spontant efter egna funderingar lämnade racet. DNC tycks vara helt fokuserat på att Bernie inte ska få chansen att bli presidentkandidat. Vi får se om de lyckas. Smart att de två hoppar av nu när många har poströstat. Någon som vet om de kan ändra sina poströster som i Sverige?
Det är 14 stater som röstar idag i "democratic primary", 14 olika reglement, varje stat har sina egna föreskrifter.
Californians who already voted for Buttigieg or Steyer grapple with desire for a do-over — "There’s no provision in California election law for a second chance once a ballot has been mailed or cast in person at a polling place or regional vote center."
https://www.reddit.com/r/VoteBlue/comments/fclb1b/californians_who_already_voted_for_buttigieg_or/
https://www.latimes.com/politics/story/2020-03-01/pete-buttigieg-tom-steyer-drop-out-california-primary-early-voting

Tyvärr når jag inte artikeln via min VPN.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-03-03 kl. 08:12.
Citera
2020-03-03, 08:14
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Spelar det något större roll för hur du röstar i ett val om någon kändis har givit "politisk uppbackning" offentligt till en av de valbara?

Sannolikt inte är min gissning.

individual endorsements rarely change minds, rather serving as a way of reinforcing a voters' initial pick.

Think about the last election. At the end of 2015, Jeb Bush had 30 major endorsements. Donald Trump had zero.
https://www.newsweek.com/do-endorsements-matter-voting-election-impact-1466709
Det kan det absolut göra, beroende på vem det är som ger endorsement. Clyburns endorsement i SC var av betydelse för över hälften av väljarna där enligt undersökning. Beto har som demokrat vunnit i Texas och har stort stöd i delstaten. Inverkan kommer inte att bli av samma storleksordning som Clyburns, men det är definitivt ingen dussin-endorsement, och timingen är perfekt.
Citera
2020-03-03, 08:28
Medlem
arbetets avatar
Ja, vad ska man säga om detta då? Det är snudd JÖK-klass på DNC måste jag säga. Å andra sidan tror jag att Trump har större chanser mot Biden faktiskt. Bara det att det antagligen finns fler skelett i garderoben hos denna herre än hos Bernie. Har vi tur kommer hela Obamas Ukrainaoperation att grävas upp. Säkert finns det en hel del riktigt smaskigt också med tanke på hans grava "Vikingasjuka".
Citera
2020-03-03, 08:32
Medlem
Mojoyoyos avatar
Någon som har koll på hur Super Tuesday ser ut, svensk tid? Trillar resultaten in inatt för oss eller?
Citera
2020-03-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det kan det absolut göra, beroende på vem det är som ger endorsement. Clyburns endorsement i SC var av betydelse för över hälften av väljarna där enligt undersökning. Beto har som demokrat vunnit i Texas och har stort stöd i delstaten. Inverkan kommer inte att bli av samma storleksordning som Clyburns, men det är definitivt ingen dussin-endorsement, och timingen är perfekt.
Vilken undersökning refererar du till?
Citera
2020-03-03, 08:40
Medlem
Kandidater som hoppar av ställer sig tydligen bakom Biden viket ju borde försvaga Sanders möjligheter.
Att Sanders genom sin vänsterretorik kanske framställer sig lite som en spegelkopia av Trump är väl inte heller till fördel för honom när majoriteten av dom demokratiska väljarna faktiskt är väldigt konservativa i sina val.
Men det viktigaste är nog att dom politiska agnarna nu sållas från vetet och att det snart utkristalliserar sig en demokratisk kandidat som har chans att slå svage Trump och som sedan kan ena USA och få landet på moraliska fötter igen. Att helt enkelt åter låta USA bli den ledande nation med sunda värderingar och internationell respekt som vi ju haft för vana att se USA som.
Biden verka för stunden trots allt som den mest lämpade av kandidaterna med sin politiska erfarenhet och sympatiska framtoning. Biden verkar ju inte heller ha alltför många skelett i garderoben som kan ställa till det.
Citera
2020-03-03, 08:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Kandidater som hoppar av ställer sig tydligen bakom Biden viket ju borde försvaga Sanders möjligheter.
Att Sanders genom sin vänsterretorik kanske framställer sig lite som en spegelkopia av Trump är väl inte heller till fördel för honom när majoriteten av dom demokratiska väljarna faktiskt är väldigt konservativa i sina val.
Men det viktigaste är nog att dom politiska agnarna nu sållas från vetet och att det snart utkristalliserar sig en demokratisk kandidat som har chans att slå svage Trump och som sedan kan ena USA och få landet på moraliska fötter igen. Att helt enkelt åter låta USA bli den ledande nation med sunda värderingar och internationell respekt som vi ju haft för vana att se USA som.
Biden verka för stunden trots allt som den mest lämpade av kandidaterna med sin politiska erfarenhet och sympatiska framtoning. Biden verkar ju inte heller ha alltför många skelett i garderoben som kan ställa till det.
Du menar att man efter att ha tjänat som vicepresident i åtta år kan uppvisa ett clean sheet. Jo, Biden är nog oskulden personifierad.
Citera
2020-03-03, 08:58
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Klobuchar lämnar in. Jag får ta tillbaka mitt påstående att Buttigieg spontant efter egna funderingar lämnade racet. DNC tycks vara helt fokuserat på att Bernie inte ska få chansen att bli presidentkandidat. Vi får se om de lyckas. Smart att de två hoppar av nu när många har poströstat. Någon som vet om de kan ändra sina poströster som i Sverige?
Funderade också på om det var någon samordnad aktion, en respektive två dagar innan supertisdag.

Nu gissar jag att Bernie faktiskt blir nominerad. Fok är trötta på gamla gardet (därför röstade man på en okänd Butt-gauge) och Biden är en del av korruptionen. ALla väljare kanske inte har samma åsikt som man har i SC....
Citera
2020-03-03, 09:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Joebot är perfekt för Trump. Han kommer att bli isärplockad i varje debatt och skämskudden när joes demens visar sig kommer att plockas fram mycket ofta.

Sanders hade varit svårare att attackera.
Citera
2020-03-03, 09:34
Medlem
Citat:
Jag tror Buttigieg agerade dels strategiskt, men också i faktiskt intresse för att inte Sanders ska bli president.

Konspiration hit och dit, vi är ganska många i tråden som faktiskt känner starkt att Sanders skulle ha en destruktiv inverkan på USA och på världen, och att det finns stora etiska och moraliska problem med hans politik. Det är inte för att skydda amerikanska miljardärer, utan vår logiska slutsats. Det är inte långsökt att Demokratiska partiet i USA drar samma slutsatser, och agerar för landets bästa.

Klobuchar tror jag drevs av att Buttigieg hoppade av. Hans avhopp gjorde det både absurt att hon var kvar, och det öppnade även upp för att hon kunde hoppa av med hedern i behåll.

Jag tror inte man kan ändra en förtidsröst. Jag har i alla fall sett personer beklaga sig över att de redan röstat på en kandidat som nu hoppat av.
Citera
2020-03-03, 09:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tror Buttigieg agerade dels strategiskt, men också i faktiskt intresse för att inte Sanders ska bli president.

Konspiration hit och dit, vi är ganska många i tråden som faktiskt känner starkt att Sanders skulle ha en destruktiv inverkan på USA och på världen, och att det finns stora etiska och moraliska problem med hans politik. Det är inte för att skydda amerikanska miljardärer, utan vår logiska slutsats. Det är inte långsökt att Demokratiska partiet i USA drar samma slutsatser, och agerar för landets bästa.

Klobuchar tror jag drevs av att Buttigieg hoppade av. Hans avhopp gjorde det både absurt att hon var kvar, och det öppnade även upp för att hon kunde hoppa av med hedern i behåll.

Jag tror inte man kan ändra en förtidsröst. Jag har i alla fall sett personer beklaga sig över att de redan röstat på en kandidat som nu hoppat av.
Bra att du verkligen fastställer det jag försöka säga så slipper jag. Anledning till att ni missar med era analyser är att ni låter era preferenser färga dem. Jag skiter fullständigt i Bernie Sanders då jag varken bor i USA eller har någon rösträtt i presidentvalet. Och jag är tillräckligt politiskt insatt för att förstå att hans presidentskap kommer bara att ha marginell inverkan på mitt liv här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in