2020-03-01, 01:31
Medlem
MrSokratess avatar
Verkar bli en betydligt större vinst än förväntat.
Nu gäller det för han att slå Blomberg på tisdag så han kan få en headsup mot Sanders.
Lär få stöd från de flesta andra kandidaterna när de hoppar av.
Senast redigerad av MrSokrates 2020-03-01 kl. 01:35.
Citera
2020-03-01, 03:25
Medlem
0rganets avatar
Tom Steyer hoppar av.
Citat:
#BREAKING: Billionaire businessman Tom Steyer is dropping out of the 2020 Democratic presidential race.
https://twitter.com/nprpolitics/status/1233939590563627008
Citera
2020-03-01, 03:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Enligt CNN efter 86% räknade röster:

Biden 48,5%, 26 delegater
Sanders 19,9%, 8 delegater

Steyer 11,4%, 0 delegater
Buttigieg 8,1%,0 delegater
Warren 6,9%, 0 delegater
Klobuchar 3,2%, 0 delegater
Gabbard 1,3%, 0 delegater
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-03-01 kl. 04:01.
Citera
2020-03-01, 05:15
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Warren 6,9%, 0 delegater

Obama & de svartas röst hjälper verkligen till...
Citera
2020-03-01, 06:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Obama & de svartas röst hjälper verkligen till...
Obama har väl inte sagt något än, har han? Däremot Clyburns stöd har nog varit avgörande för Bidens klara seger. Biden vann som väntat med god marginal vilket gör att han fortfarande har en chans framöver. Skulle Sanders ha kommit närmare och det bara hade varit en liten marginal så hade det nog varit tack för kaffet för Biden.

Nu är läget så att vi går in i en mer spännande Super Tuesdey än vad vi hade haft annars. Faktiskt är det lite knepigare att sia om utgången. Jag tror dock att Bloombergs chanser minskat här och att striden blir mellan Biden och Sanders. Buttigieg då. Nej, jag tror inte det.

Det finns dock den mörka skuggan av COVID-19 som sveper över hela världen. Jag skulle vilja påstå att allt hänger på hur marknaderna reagerar på måndag och veckorna framför oss. Det gör att det är svårt öht att sia om utgången på det amerikanska presidentvalet i år. I USA har man dessutom haft svårigheter att ta fram ett fungerande test och det kostar pengar att få det gjort. För att inte tala om i läget där man behöver vård. Ingen verkar prata om det och det värsta scenariot är om det sprids bland papperslösa. De vågar inte ens att gå och testa sig även om det skulle vara gratis p.g.a. rädslan för att få ICE efter sig. Potentialen för ett stort och okontrollerbart utbrott menar jag är stor i USA och sker det med vikande marknader så skulle inte jag satsa mina pengar på Trump faktiskt även om han idag ser ut att få en andra period som president.

Jag ser därför Bernie Sanders som en tänkbar nästa president mycket p.g.a. hans free healthcare for all även för immigranter.
Citera
2020-03-01, 06:27
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag har svarat på det varje gång, men du lyssnar inte. Det är ingen hemlighet stt jag tror på Buttigieg, men alla andra kandidater är bättre än Sanders. Ta vem som helst utom galningen. Om det nödvändigtvis ska vara en progressiv, så kan du väl ta Warren.

Jag har redan överbevisat det. Löntagarfonder är planekonomi, och det är ett faktum. Att föreslå löntagarfonder år 2020 är ungefär lika vidrigt som att föreslå gaskammare för meningsmotståndare. Då kan man inte räkna med att få sympatier. Att sedan inte folk på vänsterkanten alltid förstår hur illa det är, är för att dessa helt har tappat sin moraliska kompass, och för att en del helt enkelt är stenkorkade och inte fattar att löntagarfonder är ett instrument som skapar ett totalitärt styre. T.om. Ingvar Karlsson har ju gjort avbön i efterhand, tagit avstånd från löntagarfonderna, och erkänt, citat:

”Partiet var passivt, så vi kan inte bara skylla ifrån oss på LO ... Vi såg inte de faror som hotade.”

Jag tycker Trump är en nolla, men jag känner mig långt mycket tryggare med en twittrande fåne vid rodret än en slug kommunist. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men eftersom Sanders verkar bli demokraternas kandidat sätter jag hoppet till att Trump blir omvald, för allas vårt bästa.

”Planekonomi eller planhushållning är ett ekonomiskt system där staten planerar och styr ekonomin”
Wikipedia

Någon form av planekonomi har de flesta länder, att påstå att löntagarfonder är lika vidrigt som gaskammare är minst sagt Sjukt. Du hårdrar till den milda grad att allt du skriver blir totalt oseriöst.

Tror du drivs av ett hat mot Bernie Sanders och därför är du beredd att skriva vad som helst för att svartmåla honom som en superkommunist. Du kan möjligen övertyga några fåtal andra dårar här på Flashback men i dagsläget ser det ut som Bernie kommer bli den kandidat som gör upp med Trump om presidentposten.

OBS! vill gärna tillägga att det naturligtvis inte är helt av gjort ännu, och kanske några av de andra kan segla upp under Super Tuesday.
Senast redigerad av Konfucius2 2020-03-01 kl. 06:33.
Citera
2020-03-01, 06:45
Medlem
Hogdals avatar
Wow, comeback-kid Joe Biden! Nästan 50% av väljarna. Riktigt starkt, och det blir en fantastisk boost inför super tuesday. Jag tror att en stat som NC som stått och vägt mellan Biden och Sanders definitivt kan falla över i Bidens favör nu.

Däremot är han väldigt svag i väster. Redan i Utah och Colorado ser det kört ut för honom, de staterna är Californicated och därmed Sanders hemmaplan. Även i norr är det svårt ut för Biden. Han skulle behöva ytterligare överraskande resultat på tisdag för att ha en chans. Det han får hoppas på är att de yngre väljarna stannar hemma.

Hade de andra gökarna till kandidater insett faktum och stängt ner sina kampanjer nu så hade Biden haft en chans. Men med detta splittrade fält så ger de bort segern till Sanders, och därmed förmodligen till Trump.

Vad trion Warren, Buttigieg och Klobuchar sysslar med förstår de nog knappast själva. De stannar kvar till super tuesday och därmed förnedringen att tom få stryk i sina egna hem-stater.
Citera
2020-03-01, 07:15
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Obama har väl inte sagt något än, har han? Däremot Clyburns stöd har nog varit avgörande för Bidens klara seger. Biden vann som väntat med god marginal vilket gör att han fortfarande har en chans framöver. Skulle Sanders ha kommit närmare och det bara hade varit en liten marginal så hade det nog varit tack för kaffet för Biden.

Nu är läget så att vi går in i en mer spännande Super Tuesdey än vad vi hade haft annars. Faktiskt är det lite knepigare att sia om utgången. Jag tror dock att Bloombergs chanser minskat här och att striden blir mellan Biden och Sanders. Buttigieg då. Nej, jag tror inte det.

Det finns dock den mörka skuggan av COVID-19 som sveper över hela världen. Jag skulle vilja påstå att allt hänger på hur marknaderna reagerar på måndag och veckorna framför oss. Det gör att det är svårt öht att sia om utgången på det amerikanska presidentvalet i år. I USA har man dessutom haft svårigheter att ta fram ett fungerande test och det kostar pengar att få det gjort. För att inte tala om i läget där man behöver vård. Ingen verkar prata om det och det värsta scenariot är om det sprids bland papperslösa. De vågar inte ens att gå och testa sig även om det skulle vara gratis p.g.a. rädslan för att få ICE efter sig. Potentialen för ett stort och okontrollerbart utbrott menar jag är stor i USA och sker det med vikande marknader så skulle inte jag satsa mina pengar på Trump faktiskt även om han idag ser ut att få en andra period som president.

Jag ser därför Bernie Sanders som en tänkbar nästa president mycket p.g.a. hans free healthcare for all även för immigranter.

Biden förknippas ganska hårt med Obama eftersom han var VP under honom. Biden fick de äldre svartas röst enligt mätningarna. Synd bara att republikanerna är stora i södern. Så det hjälper nog inte honom i presidentvalet.
Citera
2020-03-01, 07:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Warren 6,9%, 0 delegater
Wow. Vilken segermarginal för Biden.

Jag hade nästan räknat ut Biden men nu ser det öppet ut.
Citera
2020-03-01, 07:42
Medlem
Jag får konstatera att min tips att Buttigieg skulle få delegater i SC var... minst sagt fel. Inte ens i närheten.

Imponerande av Biden. Synd att han inte alls är lika bra i debatter som han är populär. Han har ställt upp för presidentval tre gånger, och det här var första gången han vann en primary i endera av dessa...

Buttigieg borde kanske försöka göra gemensam sak med Biden? Hoppa av, kampanja för honom, för en plats i hans administration. Buttigieg skulle i min mening vara en utmärkt VP, men den posten har kanske Biden redan har lovat till någon annan. Jim Clyburn t.ex.
Citera
2020-03-01, 07:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Biden förknippas ganska hårt med Obama eftersom han var VP under honom. Biden fick de äldre svartas röst enligt mätningarna. Synd bara att republikanerna är stora i södern. Så det hjälper nog inte honom i presidentvalet.
Det skulle hjälpa honom helt klart om Obama nu gick ut och gav sitt stöd men det har han inte. Inte ett pip från det hållet vilket jag tror beror på just det att han inser vilken kraft det skulle vara för vem han än gav sitt stöd till. Och jag tror att Obama som oss inte ser någon given presidentkandidat bland Demokraterna. Inte någon som dels kan slå Trump, dels har någon politik öht och som kan föra USA framåt och ena befolkningen.
Citera
2020-03-01, 07:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag får konstatera att min tips att Buttigieg skulle få delegater i SC var... minst sagt fel. Inte ens i närheten.
Det var inte svårt att gissa sig till faktiskt. Han har varit överhypad sedan Iowa.

Citat:
Imponerande av Biden. Synd att han inte alls är lika bra i debatter som han är populär. Han har ställt upp för presidentval tre gånger, och det här var första gången han vann en primary i endera av dessa...
Ja, med hans klara seger har plötsligt Super Tuesday blivit mer spännande.

Citat:
Buttigieg borde kanske försöka göra gemensam sak med Biden? Hoppa av, kampanja för honom, för en plats i hans administration. Buttigieg skulle i min mening vara en utmärkt VP, men den posten har kanske Biden redan har lovat till någon annan. Jim Clyburn t.ex.
Jag tror det blir en kvinna och färgad i det läget. Gissa vem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in