2020-02-26, 04:50
Medlem
soft liv de har på boende. behöver inte bry sig om räkningar mm utan bara ha det kul. Nu har de väl även bli blivit rika på sin serie också önskar nästan jag själv hade down syndrom
Citera
2020-02-26, 05:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
soft liv de har på boende. behöver inte bry sig om räkningar mm utan bara ha det kul. Nu har de väl även bli blivit rika på sin serie också önskar nästan jag själv hade down syndrom

Det är svårt att få efter födseln, men du kan ju få andra åkommor som kvalificerar dig. Det är många där som har andra funktionsnedsättningar än det.

Vad definierar du som »rika«?
Citera
2020-02-26, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango

Jag vet inte om de är sådär rika på grund av serien. I första avsnittet får vi ju se en tillbakablick från när Filip och Fredrik, tillsammans med statsministern, besöker Köping. Slutade med att jag såg hela tv-programmet (med F & F) på Dplay. Där sa Filip att Linda går back 3000 kr varje månad. Detta var dock augusti 2018.

Om de nu tjänar så pass bra på serien att de är rika, så borde de ha blivit rika redan på "En annan del av Köping". Sista säsongen spelades in 2016, och sändes 2017.

Linda har säkert andra inkomster, så hon hade väl kunnat spara pengar från "tv-inkomsten" så att hon skulle slippa gå back 3000 kr per månad även några år efter avslutade tv-inspelningar. Speciellt med tanke på att Linda har en god man. Om de nu hade blivit så rika från första början. Det kanske är skillnad nu är de har bytt tv-kanal och produktionsbolag.

Jag vet inte hur de andras ekonomi ser ut eller hur Lindas ekonomi ser ut i dagsläget, men det har inte alltid varit bra för Linda i alla fall.

Och jag är inte så säker på att de alltid har ett soft liv. Vi får ju inte se allt, vi får bara se inblickar och då kommer det uteslutande vara positivt och bra.
Senast redigerad av Koiho 2020-02-26 kl. 07:36.
Citera
2020-02-27, 17:56
Medlem
XtraXs avatar
Gillar inte Lars-Åke.
Citera
2020-02-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bra var också när han skulle gå/springa och gapade "båda benen, båda benen".

Förövrigt den där Herman i bowlinglaget som var tillsammans med nån tant på 60år? Åldersskillnad spelar ju mindre roll så sett men där var det ju typ 30år.
Tror det var hans mamma.
Citera
2020-02-29, 18:48
Medlem
Frasse hoppa upp på en mc och sa: Hej brudar, jag är singel! Kanske blev napp.
Citera
2020-03-01, 20:54
Medlem
MrBabyBoys avatar
Vad är det med Mats bästa kompis? Varför vill han vara på kalas med särbarn?
Citera
2020-03-01, 21:40
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy

Barn? Det var ju en 50-års fest. Han han väl också nån diagnos.
Citera
2020-03-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy

Jag tror Åke har någon diagnos/problematik/sjukdom också. De flesta som får mycket tv-tid i den serien har det nämligen, och nu har Åke varit med i 2 säsonger och fått ganska mycket tv-tid (Välkommen till Köping samt säsong 4 av En annan del av Köping). Visserligen framstår han som relativt normal i jämförelse med de andra, men det stämmer ju in på andra i serien också (exempelvis Alex, en av bowlingbröderna. Och han har tydligen intellektuell funktionsnedsättning, om jag ska tro ett tidigare inlägg i tråden. Något har han i alla fall, då han bland annat har tävlat i Special Olympics).

Visst förekommer det att fullt friska, normala människor får tv-tid i serien. Tänker exempelvis på Lindas familj, personerna i stallet (där Jonte jobbar, med undantag för Björn då) och Mats chef på bensinstationen. Med undantag för Filip Hammar, när han är med, så brukar dessa personer inte få särskilt mycket tv-tid. Åke har en mer framträdande roll, om man säger så. Samtidigt som han är med på Köping-affischen eller vad man ska kalla den (https://bloggar.expressen.se/tvblogg...ng_kanal_5.png). Så han har nog någon diagnos eller liknande. Så han kanske kan kallas för ett gammalt 'särbarn' då.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tror det var hans mamma.

Varför tror du det? Jag tror inte att det är Hermans mamma. Det sas ju i programmet att han bor där med sin syster och sina kompisar. Den där äldre kvinnan bor där, och borde klassas som en av kompisarna. Hade det varit mamman, så hade vi nog fått reda på det.
Senast redigerad av Koiho 2020-03-02 kl. 11:35.
Citera
2020-03-02, 21:25
Medlem
Nu agerar Åke som personlig tränare åt Mats.
Citera
2020-03-03, 05:03
Medlem
Man märker ju på Åkes beteende att det är nånting som inte bestämmer. Så himla nedlåtande och överlägsen, usch. Förmodligen ingen grövre störning när det kommer till honom, men ändå. Känner en del folk med autismspektrumstörning som har en tendens att framstå som otrevliga utan att mena det, så undrar om det inte kan vara nåt sånt som spökar.

Och jag har för övrigt gått i samma skola som Alexander och Jonathan, som båda gick i särklass, så någon form av diagnos har Alexander helt klart också. I Ullvigymnasiets skolkatalog från 2008 så sitter Jonathan med en grupp där flertalet ser ut att ha downs syndrom, medan Alexander sitter med en grupp där man inte skulle ana att det var nåt fel med de flesta om man inte visste att de gick i särklass. Så kanske någon form av autism där också, det kan ju vara ganska milt och påverkar ju i regel inte utseendet?
Citera
2020-03-03, 06:11
Medlem
Tim.Whatleys avatar
Jag älskar "välkommen till köping". Man blir liksom glad av att kolla på den här serien, alla verkar så nöjda med livet.

Är inte helt förtjust i linda hammars bror Filip men när han gör inhopp ibland och träffar sin syster så får man en annan bild än en skränig snubbe som bara pratar i mun på sin kollega fredrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in