Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminalen-nu
Fast under ett kanske 20 år långt yrkesliv stöter man garanterat på folk som man inte klickar med, och som rentav ogillar en. SD verkar ha haft ett visst personalansvar hos det här företaget som han inte riktigt klarade av, och då blir det lätt konflikter, även om man inget illa menat.
Jag tror absolut att SD (och HD) är skyldig, men för den skull behöver han ju inte vara någon slags ondsint liten vätte som burit sig illa åt i hela livet. Funderar man lite på sig själv och sin bakgrund (om man som jag t.ex. är 50+ finns det en del att kika på) så hittar man garanterat sånt man är mindre nöjd med. Utöver det faktum att man definitivt börjar fundera på innehållet i den egna tvättkorgen, märkliga googlingar med mera ...
Rimligen har ändå SD fungerat som en ganska normal människa under lång tid, och det är naturligt att det finns folk som ogillar honom. Många har ju faktiskt också tyckt om honom.
Syftet är inte att leverera någon form av försvarstal, långt därifrån, utan kanske mana till lite eftertanke och balans. Det gäller för övrigt LW också, som var en kvinna som jag tror att jag hade tyckt om, om jag hade fått träffa henne.
Viktigt att komma ihåg att de var vanliga människor med bra och dåliga sidor. I ett osedvanligt destruktivt förhållande och ett förfärligt slut. För att fjärma oss från deras öden, vill vi nog lätt måla dem i alltför svart.
OT. I vårt hemmanätverk verkar Google vara snäll och föreslå senaste sökningar gjorda på andra enheter i huset när man tar upp appen. Vi höll på att få en smärre kris i äktenskapet när jag, eftersom jag verkligen känner för HD även om jag inte känner henne, hade sökt på ord av typen " att bli fri från en psykopatmake", i början av den här historien.