2020-03-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja hypotetiskt är detta absolut möjligt. Jag tror dock han är hemma från 00.23 till 01.13 och därefter drar ut igen. Händer en hel del aktivitet både i telefon och dator under denna tiden.

https://forumbilder.com/i/roqE
https://forumbilder.com/i/roq7
Han verkar ha varit vaken hela natten.. Vad finns det för rimlig anledningen till det?
Citera
2020-03-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Fast under ett kanske 20 år långt yrkesliv stöter man garanterat på folk som man inte klickar med, och som rentav ogillar en. SD verkar ha haft ett visst personalansvar hos det här företaget som han inte riktigt klarade av, och då blir det lätt konflikter, även om man inget illa menat.

Jag tror absolut att SD (och HD) är skyldig, men för den skull behöver han ju inte vara någon slags ondsint liten vätte som burit sig illa åt i hela livet. Funderar man lite på sig själv och sin bakgrund (om man som jag t.ex. är 50+ finns det en del att kika på) så hittar man garanterat sånt man är mindre nöjd med. Utöver det faktum att man definitivt börjar fundera på innehållet i den egna tvättkorgen, märkliga googlingar med mera ...

Rimligen har ändå SD fungerat som en ganska normal människa under lång tid, och det är naturligt att det finns folk som ogillar honom. Många har ju faktiskt också tyckt om honom.

Syftet är inte att leverera någon form av försvarstal, långt därifrån, utan kanske mana till lite eftertanke och balans. Det gäller för övrigt LW också, som var en kvinna som jag tror att jag hade tyckt om, om jag hade fått träffa henne.

Viktigt att komma ihåg att de var vanliga människor med bra och dåliga sidor. I ett osedvanligt destruktivt förhållande och ett förfärligt slut. För att fjärma oss från deras öden, vill vi nog lätt måla dem i alltför svart.

OT. I vårt hemmanätverk verkar Google vara snäll och föreslå senaste sökningar gjorda på andra enheter i huset när man tar upp appen. Vi höll på att få en smärre kris i äktenskapet när jag, eftersom jag verkligen känner för HD även om jag inte känner henne, hade sökt på ord av typen " att bli fri från en psykopatmake", i början av den här historien.
Citera
2020-03-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Han verkar ha varit vaken hela natten.. Vad finns det för rimlig anledningen till det?

Kanske svårt och sova och ute och cyklar?
Citera
2020-03-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Min bedömning efter att ha läst i fup är att det var ett krav ifrån HD till SD.
JG tycks ha tagit ett moraliskt ställningstagande då han fann det väldigt problematiskt med LWs handlande utifrån att hon var pastor.
Det framkom väldigt tidigt i tråden att HD ställt ett ultimatum på SD att han var tvungen att hålla sig ifrån LW..
Citera
2020-03-02, 21:55
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Citerar dig igen.

Plötsligt när jag läser förhöret får jag en otrevlig känsla.

Redan i första förhöret, 15 maj tycker jag att det finns något som är svårt att ta på, men som känns fel. Så jag läser igen.

"Stefan säger att det inte är en chans att Lena håller sig borta frivilligt. Hon är tillfångatagen
annars "finns hon inte" .

Lena är en karismatisk person.
Hon arbetar i Örebro kommun med att hjälpa ensamkommande flyktingbarn.
Lena har tre barn, och det är "mamma vecka" nu, så Stefan tror att den minsta pojken som
fyller 12 år idag, sov hos Lena i natt.
Lena skulle aldrig frivilligt lämna honom själv hemma.
Stefan hade den sista kontakten med Lena på sms kl. 23.01 igår kväll.
På begäran av Lenas f.d. man så har Stefan kontaktat Geocashare.
Stefan har fått reda på av en kille från Stockholm, Jimmy Holmkvist, att Lena deltog i en
gruppchat med geocashare igår kväll den 14 maj, mellan kl. 22.57 och 23.07 cirka.
"

När jag nu läser den mening jag redan har sett så många gånger:

"Stefan säger att det inte är en chans att Lena håller sig borta frivilligt. Hon är tillfångatagen
annars "finns hon inte".

Det här låter ju konstigt.
Tillfångatagen, annars finns hon inte.

Sedan tänker jag att mycket väl vet om att sonen har födelsedag. Och att han vet alltså att hon inte skulle lämna hemmet utan sonen.

Är det SD som planerar att de hotfulla männen, dörren öppen, planterar idén om att hon har blivit tillfångatagen?

JH, den lägger han också in fint där på slutet...

Känner SD någon i området:
Varbergag 161 NO, 60.
Ref: B2705-18 Aktbilaga 145 Huvudprotokoll
Sida: 128.

Minns någon chattloggen (bilden) långt innan FUP:en blev tillgänglig?
BGS0883-1 Telegram 2018-05-14 23:01:13 Wesström, Lena Davidsson, Stefan <Media> (bild på en cash-logg)
Citera
2020-03-02, 21:56
Medlem
Citat:
Kanske svårt och sova och ute och cyklar?
Ja just ja... Sömnsvårigheter.. Kanske hade lite resfeber inför USA-resan 🙃
Citera
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Har en fundering. Var kommer smeknamnet tg ifrån? Inte sett det förklarat nånstans.
Blev lite extra intressant att gå tillbaka och läsa inläggen från alla nick i tråden som näms i FUP. 🤨

tg = tant gredelin
Citera
Medlem
Förhör med J*nny, LWs vän sen gymnasietiden. LW var oerhört öppen med relationen till SD för J*enny. Förhör m J*nny ab 150 sid 210. Här kommer allt sex och där LW skvätter blod överallt - de hade ju sex "jämnt och ständigt" i Stefans hus:

Lena har berättat och varit öppen om den sexuella kontakten med Stefan. Både hon och Stefan tyckte att deras sexliv blev bättre och bättre med tiden. Vid några tillfällen har Lena varit hemma i Stefans bostad och haft sex i hans och Hannas säng. Ett tillfälle var då Hanna och barnen var bortresta. Då Lena berättade om det sa hon att hon klivit över en gräns även för henne. Det kan ha varit för några år sedan, J*nny vet inte säkert.

Ovan tolkar jag som att det var väldigt ovanligt att LW faktiskt var hemma hos SD.
Citera
2020-03-02, 21:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja hypotetiskt är detta absolut möjligt. Jag tror dock han är hemma från 00.23 till 01.13 och därefter drar ut igen. Händer en hel del aktivitet både i telefon och dator under denna tiden.

https://forumbilder.com/i/roqE
https://forumbilder.com/i/roq7
Kl 00.23 SD svarar på ett mail som synkas till datorn.
Kl 00.29 SD skickar meddelande till LW.
Han kan ha åkt hem en stund, ja för att åter dra iväg till mobilen och stänga av den 01.47.
Citera
2020-03-02, 21:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Mmm..Men jag tycker nog att HD slirar mest hela tiden i Aktbilaga 149, där HD:s förhör återges.
Det är oerhört många frågor hon inte minns eller vill svara på.
HD minns helgen med J*nas men inget efter det. Inte ens om/hur/när hon packat inför USA-resan som va nära förestående.
Har hittills hittat en klockren miss i vart fall: HD minns inte om det var ordinärt nyckellås eller kodlås på boendet hon flyttade till vid separationen. När förhörsledaren säger att det var ordinärt lås vid inflytt och att hon senare satte in kodlås, så uppger HD att båda barnen, mor och far samt Stefan hade nyckel.....
Sidnumrering 278 och framåt, Aktbilaga 149.

Haha, det var en miss!
Ja,det verkar som att hon mindre och mindre.
Och ibland vägrar hon även att svara.

Jag blir lite orolig för hur hon ska svar på rättegången. Läste just förhör med henne efter häktningen och då plötsligt så mindes hon inte om S sagt att han skulle döda henne och barnen, utan nu mindes hon bara att det gällde henne.

Aktbil 149, sid 247

"FLI: Och du säger att ni har pratat om.,. att han önskade ditt liv och hela familjens liv
egentligen
MT: Jaa och det. ..
FL I: Det här är ingen nyhet för dig, och ni har pratat om det här säger du
MT: Ja
FL 1 : Att han kunde tänka sig att ta livet av dig
MT:Mm
FLI: Och då är det som, som Jerry känner till här ... Men du känner till att, som Stefan
har berättat för dig då att han hade dom tankarna vad gällde hela familjen
MT: Jaa nu blir jag lite osäker på hur han har uttryckt det, om barnen var med eller
inte i det hela, det kanske ja, nej jag vet inte. Men ja, att, att han önskade, han önskade
för min skull att jag skulle slippa lida
FL I: Mm men det, det var faktiskt vad du sa förut att
FLI: Han hade dom tankarna att, att ni alla skulle ...
245
Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18
FLl: Försvinna
MT: Och jag är inte säker på att det var så han uttryckte det, men ... men jag vet att
det vv ... mig i alla fall
FLl: Hur, eem, men när han pratat om er alla, innefattade han sig själv också då?
MT: Eftersom jag blev osäker på med barnen så ... så han, så vill jag inte utve ...
eller jag kan inte utveckla det mer för det kan bli så fel, för jag är inte säker på att det
var barnen och Stefan där
FL 1: Men ni har ju pratat om det här
MT: Ja, att han önskade livet ur mig
FLl: Mm
MT: Men om barnen och han var med i det, det kom ... asså det, det känner jag mig
osäker på
FLl: Han önskade livet ur dig
MT: Han önskade att jag skulle slippa lida
FLl: Mm. Men skulle det vara nån typ av aktiv dödshjälp då eller?
MT: Ingen aning.
FLl: Hur skulle det gå tillväga då?
MT: Vet inte.
FLl: Prata han inte om det? Hur han hade i så fall tänkt att det skulle gå till?
MT: (sucka följt av tystnad i ca 7 sekunder). Jag tror aldrig han specifikt sa det, men
jag är osäker. Jag kommer bara ihåg alla mina egna sätt jag tänkte ta livet av mig,
eem ... ( tyst 11 sekunder) nej
FL 1: Men hur kände du då när han ... när han pratar? När ni pratar om det här, och
han berättar att såhär tänkte han, kände han. Hur kändes det för dig?
MT: Ingen aning, jag kommer inte ihåg. Vi pratar alltså ... år tillbaka. Jag vet inte,
jag vet att ... jag vet att jag nu kan sitta och, och resonera som så att det är ingen
konstig tanke
FLl: Ja, fast konstigt är det väl om man tänker sig att hela familjen ska ...
MT: Ja fast jag sa ju att den delen var jag osäker på
246
Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18
FLI: Mm
MT: Så jag tycker vi inte ska hänga upp oss barnen
"
Citera
2020-03-02, 22:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ok,Tack för svar,Men är det inte mer vanligt att en kvinna går till en gynekolog för en underlivsundersökning??

Nja, det är en barnmorska som sätter in spiral t ex. Lena kan ha haft en hormonspiral och då får du ingen mens alls.
Citera
2020-03-02, 22:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Citerar dig igen.

Plötsligt när jag läser förhöret får jag en otrevlig känsla.

Redan i första förhöret, 15 maj tycker jag att det finns något som är svårt att ta på, men som känns fel. Så jag läser igen.

annars "finns hon inte" .

Lena är en karismatisk person.
Hon arbetar i Örebro kommun med att hjälpa ensamkommande flyktingbarn.
Lena har tre barn, och det är "mamma vecka" nu, så Stefan tror att den minsta pojken som
fyller 12 år idag, sov hos Lena i natt.
Lena skulle aldrig frivilligt lämna honom själv hemma.
Stefan hade den sista kontakten med Lena på sms kl. 23.01 igår kväll.
På begäran av Lenas f.d. man så har Stefan kontaktat Geocashare.
Stefan har fått reda på av en kille från Stockholm, Jimmy Holmkvist, att Lena deltog i en
gruppchat med geocashare igår kväll den 14 maj, mellan kl. 22.57 och 23.07 cirka.
"

När jag nu läser den mening jag redan har sett så många gånger:

annars "finns hon inte".

Det här låter ju konstigt.
Tillfångatagen, annars finns hon inte.

Sedan tänker jag att mycket väl vet om att sonen har födelsedag. Och att han vet alltså att hon inte skulle lämna hemmet utan sonen.

Är det SD som planerar att de hotfulla männen, dörren öppen, planterar idén om att hon har blivit tillfångatagen?

JH, den lägger han också in fint där på slutet...

Samt att han placerar in en Peter (har ej dokumentet framme på mobilen så jag kommer inte ihåg efternamnet) så geschwint.
En riktig ”Hjälpsamma Jönsson”!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in