2020-03-02, 08:36
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast äta mat, handla godis o snus i kiosk, duscha och prata med präst tillåts väl även vid fulla restriktioner?

Tror han är mkt intresserad av fup; nog vet han vad som hänt, vad han gjort och inte, men nog vill han gärna ta del av vad andra har sagt om honom?
Och vilka spår etc Hiding fått fram.
Tror flitens lampa är konstant tänd i cellen hans.

Jajemen, det gäller vid fulla restriktioner, däremot får du inte gå till kioskvagnen och handla själv, då får dom skriva i en lista vad det vill beställa då intagna inte får träffa på personalen som säljer i kioskvagnen som ej är kriminalvården själva som driven den utan privata plus att de säljer nyhetstidningar och telefonkort som gör det mer lättillgängligt.

Ja han läser säkert fupen flera gånger om han är intresserad nog, men jag tror också som dig att han är intresserad av vad andra säger om han men då är det pga hans svartsjuka som skulle driva han att läsa.
Motivation där inne för många brukar vara ganska dött om de sitter med fulla restriktioner.
Senast redigerad av Rastade 2020-03-02 kl. 08:44.
Citera
2020-03-02, 08:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så kan det vara, men samtidigt kommer det inte att bli peanuts för honom att komma ut.

En sak sa L*ena om honom; att det var mycket viktigt för honom att verka perfekt utåt. Mr Nice. Alltid glad, hjälpsam, duktig.

Så kommer det ju inte att bli om han kommer ut.
Många kommer nog att undvika honom, det kommer att pratas...

Då kanske han blir stressad och den mindre trevliga personen kommer fram.

Ja han får nog byta namn. Blir nog inte lätt att få jobb.
Han är den utan tvivel mest sökta och högst rankade Stefan Davidsson i landet

Och sen har vi ju den här megatråden (som jag tror kommer att bli en av topp tre i ABoK) och en riktigt belastande FUP. Han är bra nära att utgöra en samhällsfara, med sina personlighetsdrag.
Citera
2020-03-02, 08:42
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja visst.Även vid fulla restriktioner kommer lagad mat (in till cellen skulle jag tro då han inte tillåts träffa medintagna vid fulla restriktioner), veckotidningar kan han säkert få till sig på något sätt. Lyssna på cd också.
Så hemskt är det inte att sitta frihetsberövad i Sverige.

Inte ens vid halva restriktioner får man träffa de andra intagna, däremot kan de få kontakt med andra intagna genom att skriva på väggarna på offentliga toan/duschen eller på rastgårdens bänk.
Citera
2020-03-02, 08:43
Medlem
PeterNosters avatar
Förhör med föraren av bärgningsbilen som observerade mannen på motorvägen Natten mellan den 14:e till den 15 :e maj:

Citat:
Magnus kom åkandes
mot Göteborgshållet från Stockholmshållet. I höjd med CityGross gick en mörkklädd man.
Han gick mellan Faluavfarten och Vivallaavfarten. Avståndet mellan avfa1ierna är
uppskattningsvis en kilometer. Mannen befann sig i närheten av den långa avfarten där man
svänger av mot Vivalla, i höjd med bron som korsar motorvägen. Det finns något i det
området som liknar en kil, där fanns han.

akt 151 sid 107

Forts sid 109

Vallning:
Citat:
Magnus uppger att mannen befann sig mellan den blå skylten (Falun,
Gävle, Centrum, Norr) och den vita/gröna skylten (Boglundsängen). Magnus placerar
polisbilen på den plats där han såg mannen (se förhörsbilaga).

Magnus uppger att han är 110 % säker på att det är där han ser mannen. Han kan ha sagt i
tidigare förhör att mannen var mellan Rejmes och Eurostop, men det stämmer inte. Det är
lättare att peka ut platsen nu när han ser den framför sig.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-03-02 kl. 08:58.
Citera
2020-03-02, 08:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om det inte skedde i affekt, hur smart är det av SD att gå hela vägen med ett planerat mord när det finns en konversation under kvällen som placerar honom hos henne?

Bara bygga en robot (Lego eller liknade) som efter 900sekunder tryckte på enter och skickade ett färdigt mail. Någon timer på ett par lampor så det ser ut som han rör sig i hemmet, om någon tittar.

Sen lämna mobilen hemma och smyga ut, men INTE när hon bjuder in honom!

Så troligen är det nått som triggat honom över gränsen och det skett i affekt. För planerat är det då rakt inte.

Det är väl inte osannolikt att han haft kontakt med henne innan (generalrepet 11-12 maj) och bestämt att de skulle ses, men då på något sätt som inte syns eller kan spåras, därav hennes inbjudan?

Nu var allt bestämt innan, han var redan redo och hade inte tålamod att vänta en gång till. Denna gång var förberedd med larm till polisen om hotfulla män och L*ena införstådd med att de skulle ses, förmodligen för att ordna med en cache (?) bakom planket.

Ytterligare en sådan planering kanske inte skulle vara så lätt att få till, med tanke på att det verkar ha varit något virrande för henne runt i kvarteren redan några dagar innan. Kanske hon redan var något på sin vakt?
Citera
2020-03-02, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja visst.Även vid fulla restriktioner kommer lagad mat (in till cellen skulle jag tro då han inte tillåts träffa medintagna vid fulla restriktioner), veckotidningar kan han säkert få till sig på något sätt. Lyssna på cd också.
Så hemskt är det inte att sitta frihetsberövad i Sverige.

Njo, nog kan det säkert vara ansträngande att sitta häktad i detta land, just för att graden av isolering är så hög (vid restr).
Och med de långa utredningstiderna (läs NFC-köerna..).

Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jajemen, det gäller vid fulla restriktioner, däremot får du inte gå till kioskvagnen och handla själv, då får dom skriva i en lista vad det vill beställa då intagna inte får träffa på personalen som säljer i kioskvagnen som ej är kriminalvården själva som driven den utan privata plus att de säljer nyhetstidningar och telefonkort som gör det mer lättillgängligt.

Ja han läser säkert fupen flera gånger om han är intresserad nog, men jag tror också som dig att han är intresserad av vad andra säger om han men då är det pga hans svartsjuka som skulle driva han att läsa.
Motivation där inne för många brukar vara ganska dött om de sitter med fulla restriktioner.

Ja många (de flesta väl?) på häkten är ju återkommande gäster som nog mest bara lägger sig på slafen och låter tiden och advokaten göra jobbet.
Men SD:s motivationsgrad lär (teori) ligga påtagligt över snittet vad gäller att engagera sig i den pågående processen.
Och när han knäckt fupen har han ju slasken kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Inte ens vid halva restriktioner får man träffa de andra intagna, däremot kan de få kontakt med andra intagna genom att skriva på väggarna på offentliga toan/duschen eller på rastgårdens bänk.

Ja Arbogamörderskan Möller bidrog väl tex starkt till att utveckla den kommunikationsvarianten.
Citera
2020-03-02, 09:06
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Njo, nog kan det säkert vara ansträngande att sitta häktad i detta land, just för att graden av isolering är så hög (vid restr).
Och med de långa utredningstiderna (läs NFC-köerna..).

Ja många (de flesta väl?) på häkten är ju återkommande gäster som nog mest bara lägger sig på slafen och låter tiden och advokaten göra jobbet.
Men SD:s motivationsgrad lär (teori) ligga påtagligt över snittet vad gäller att engagera sig i den pågående processen.
Och när han knäckt fupen har han ju slasken kvar.

Ja Arbogamörderskan Möller bidrog väl tex starkt till att utveckla den kommunikationsvarianten.

Ja hon försökte muta krimvårdaren eller hur det var, kommer inte ihåg riktigt.

Här kan du höra Johanna Möller frågas ut om incidenten häktet:
https://youtu.be/px5MtqIyckI
Citera
2020-03-02, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om det inte skedde i affekt, hur smart är det av SD att gå hela vägen med ett planerat mord när det finns en konversation under kvällen som placerar honom hos henne?

Bara bygga en robot (Lego eller liknade) som efter 900sekunder tryckte på enter och skickade ett färdigt mail. Någon timer på ett par lampor så det ser ut som han rör sig i hemmet, om någon tittar.

Sen lämna mobilen hemma och smyga ut, men INTE när hon bjuder in honom!

Så troligen är det nått som triggat honom över gränsen och det skett i affekt. För planerat är det då rakt inte.
Jag tror han planerat, men kanske inte just den kvällen. Hon hade en hindersprövning framme. Det KAN ha varit så att hon visat den för honom och att han nu ansåg det vara kört. Hon måste bort. Han pallade inte mer. Hon var för PÅ. Det hade hon varit hela tiden. Och när hon drog sig tillbaka stundvis så blev han PÅ. Vilken destruktiv relation.
Citera
2020-03-02, 09:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja den lojale pajasen JG borde synas bättre i sömmarna.
Men jag förstör att de har fokus på SD just nu.
Kanske har de för dålig ekonomi i Örebro för att öppna upp en förundersökning?
Nyss var det en åklagare i just Örebro (varför händer det så mycket avvikande avs med rättsvårdande myndigheter i just Örebro??) som tyckte att det var för dyrt att väcka åtal. LÄNK.
Sen känner ju JG nån snut som det hyssjas om, som verkar ha försett honom med information om utredningsläget. Det är knappt så JG vågar uttala dennes namn..marko..

VEM FAN ÄR MARKO??

Fortsätter min egen frågeställning avseende polisen MARKO.

Varför läcker polisen MARKO uppgifter? Och vad anser Åklagare och Örebropolisen om det?
Kan ju inte vara så många poliser i närområdet som heter Marko. Har det ens nystats i vem denne pratglade polis är?

Avlyssnat samtal mellan SD och JG, A 154 sid 10
” JE: För.. för.. för dom.. dom..jag tror att dom tycker det.. dom tycker det är konstigt alltså att jag, jag säger, jag.. jag erkänner att jag tycker att du är min bästa vän. Eeh jag har många bekanta men jag.. jag säger.. jag.. jag.. jag..
ST: Marko brukar du eeh... Marko brukar du ta upp
JE: .. ja men.. ja men du Marko vill jag inte nämna i.. i.. jag var.. jag var jävligt nära att säga Marko om.. om..
ST: (skrattar)
JE: ..om.. om.. om vem som hjälpte mig tillslut att.. att lägga cement. Liksom för jag sa till dom alltså ja vi hämtade den men jag använde inte den. Jag tror inte jag använde den förrän typ augusti, eeh och jag berättade precis varför. Och då var jag på väg.. jag var på väg att göra en Stefan.. ”

Avlyssnat samtal mellan HD och JG, A 154 sid 59-62
”GG: Eh..som jag sa det var bara en ren..rent sammanträffande att jag träffade Marko.”
HD: Ja.
GG:Eh.. och Marko är polis och..
HD: Ja, jag vet ju det.
GG: Han.. han har ingen.. ingen mer information om fallet men..
HD: Nej.
GG: Det han.. han sa till mig att han försa sig och det ska jag inte säga till nån,så att säga men..
HD: Nej.. nej.
GG: Som han har förstått eh...Åsa har lämnat över och eh....han..han vet inte men han sa det kan mycket väl vara varför det tas om och att den nya åklagaren har lagt fram nånting på ett annat sätt eller jag har ingen aning men han sa att.. man har sett med nya ögon kanske”

GG: Det.dom eh.. dom...dom...dom måste ha nått, dom måste liksom tänka på nått liksom..eh.. och eh.. men Marko sa att en sån här ingrepp med.. med.. tio pers det är inte alls ovanligt, han sa den här hände flera gånger om dagen över hela Sverige..”
Citera
2020-03-02, 09:19
Medlem
Har en fundering. Var kommer smeknamnet tg ifrån? Inte sett det förklarat nånstans.
Blev lite extra intressant att gå tillbaka och läsa inläggen från alla nick i tråden som näms i FUP. 🤨
Citera
2020-03-02, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Schema för tingsrättsförhandling i målet:

Onsdag den 26 februari 2020 kl. 09:00
Torsdag den 27 februari 2020 kl. 09:00
Fredag den 28 februari 2020 kl. 09:00
Tisdag den 3 mars 2020 kl. 09:00
Onsdag den 4 mars 2020 kl. 09:00
Torsdag den 5 mars 2020 kl. 09:00
Fredag den 6 mars 2020 kl. 09:00
Tisdag den 10 mars 2020 kl. 09:00
Onsdag den 11 mars 2020 kl. 09:00
Fredag den 13 mars 2020 kl. 09:00
Måndag den 23 mars 2020 kl. 09:00
Tisdag den 24 mars 2020 kl. 09:00
Onsdag den 25 mars 2020 kl. 09:00
Måndag den 30 mars 2020 kl. 09:00
Tisdag den 31 mars 2020 kl. 09:00
Onsdag den 1 april 2020 kl. 09:00
Torsdag den 2 april 2020 kl. 09:00
Tisdag den 7 april 2020 kl. 09:00
Onsdag den 8 april 2020 kl. 09:00
Torsdag den 9 april 2020 kl. 09:00

Har kollat runt men lyckas inte hitta någon lista av vad som händer respektive dag. Någon som vet?
Citera
2020-03-02, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavskombo
(citera mig själv för andra gången)

Jag rekommenderar att samtliga intresserade att strunta i Nerikes Allehanda och lyssna på åklagaren direkt i radiointervjun (NA:s källa).
Blir mer intressant att lyssna på rättegången IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in