2020-03-02, 19:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har dock för mig att det dröjer en tid innan UW inkommer med dessa uppgifter (juni?). Sen fattar jag inte varför UW hade LWs simkort hemma. Hittade ingen förklaring till detta.

Var det inte ett så kallat tvillingkort? Det kanske var till en surfplatta/mobil för barnen?

https://www.telenor.se/kundservice/mobiltelefoni/abonnemang/hantera-abonnemang/extra-sim-kort/
Citera
2020-03-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har försökt läsa det där förhöret flera gånger men får ont i ögonen. Förstår du varför man bifogat det i fupen?

Det framgår inte vad jag kan se. Men en gissning, om än inte en kvalificerad sådan, skulle vara:

1. Journalisten har någon slags dokumentär kriminologiskbakgrund/erfarenhet, och nu verkar han ha utfört en egen undersökning kring Lena- mordet där han talat med närstående till de inblandade. I de samtalen har han fått intrycket av att Örebro-polisen inte har koll på, och vet vad de sysslar med och därför vill han bidra med sin gedigna kunskap, och några insidertips. Han känner med tre moderlösa barnen och avser att publicera sitt material om fallet framöver.
Citera
2020-03-02, 19:59
Medlem
Nu finns det ju massor i FUP som jag inte har läst (och säkert också i slasken). Jag har följt tråden och läst hela aktbilagorna 145 och 150 och därutöver spridda skurar här och där. Så långt ser jag bara två tänkbara GM; allt annat ser jag som bortom det rimliga. För att komma vidare misstänker jag att det krävs analys av faktiskt verifierbara förhållanden, snarare än mer allmänt brus från vittnesförhören och spekulationer om psykisk hälsa. Hur det ligger till med det är ju ändå ganska tydligt. Vem gjorde vad när, var och, om möjligt, varför?
Citera
2020-03-02, 20:01
Medlem
Hos vissa operatörer får man med ett sk nödsimkort, ifall man blir av med mobilen kan man sätta i sitt extra simkort o få abonnemanget att fungera direkt igen i en annan telefon. UW kanske hennes extra nödsimkort?
Citera
2020-03-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Har det framkommit i något förhör när SD och LW senast hade sex innan hennes död?
Han själv talade väl om 11 eller 12 maj, om jag inte minns fel. Om det sedant är sant, vet jag inte.
Citera
2020-03-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Det framgår inte vad jag kan se. Men en gissning, om än inte en kvalificerad sådan, skulle vara:

1. Journalisten har någon slags dokumentär kriminologiskbakgrund/erfarenhet, och nu verkar han ha utfört en egen undersökning kring Lena- mordet där han talat med närstående till de inblandade. I de samtalen har han fått intrycket av att Örebro-polisen inte har koll på, och vet vad de sysslar med och därför vill han bidra med sin gedigna kunskap, och några insidertips. Han känner med tre moderlösa barnen och avser att publicera sitt material om fallet framöver.

Okej. Kände bara att den bilagan stack ut. Fick läsa flera gånger men blev inte klokare.
Citera
2020-03-02, 20:05
Medlem
Citat:
Har det framkommit i något förhör när SD och LW senast hade sex innan hennes död?
SD säger litet vagt fredag eller lördag. Han har ljugit om att hon var med honom och coachade, men här finns spermaspår med hans DNA i hennes trosor i smutstvätt. Därför verkar det rimligt att de haft sex inom en 14 femårsperiod innan mordet. Om inte sperma+DNA överlevt en försiktig 40 graders tvätt ( flådigare trosor?).
Citera
2020-03-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Hos vissa operatörer får man med ett sk nödsimkort, ifall man blir av med mobilen kan man sätta i sitt extra simkort o få abonnemanget att fungera direkt igen i en annan telefon. UW kanske hennes extra nödsimkort?

Så kan det vara. Tycker väl att UW skulle ha förklarat det då. Eller att polisen skulle ha frågat. Eller att LW skulle ha gömt det nödsimmet på väl vald plats istället för hos exmaken. Nu dyker det bara upp efter en tid och löser utredarnas problem med att få tillgång till LWs mobilteknik?
Citera
2020-03-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Var det inte ett så kallat tvillingkort? Det kanske var till en surfplatta/mobil för barnen?

https://www.telenor.se/kundservice/mobiltelefoni/abonnemang/hantera-abonnemang/extra-sim-kort/

Det måste jag ha missat, att det skulle vara ett tvillingkort. Känns som om det skulle ha varit vital information, exmaken verkade extremt noggrann i sina förklaringar av det jag läst. Jag får kolla igen
Citera
2020-03-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen reagerade på mitt tidigàre inlägg om det GRÖNMÅLADE armeringsjärnet.
Frågan var om det finns typer av färg som aldrig flagnar av, som så att säga är fastbränd i metallen?
Nästa fråga var om den färg som hade använts på armeringsjärnet går att ta bort på något sätt?
SD kan i så fall ha förberett sig och tagit bort färgen och då skulle ingenting kunna flagna av.

Vad påstår SD har hänt med det borttappade armeringsjärnet?

Ja om det är gammal färg och om inte hela är målad så tror jag inte det fäller någon färg.
Det fetade
Jag läste att han sa till chefen att han skulle lägga tillbaka allt i arbetsbilen. Det står ingenstans att han har gjort detta.
Citera
2020-03-02, 20:16
Medlem
Citat:
Har det framkommit vad det var polisen hittade i Vivallaskogen?

Men Lenas mobil pingades i Vivallaskogen enl. Aftonbladet
Citera
2020-03-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men Lenas mobil pingades i Vivallaskogen enl. Aftonbladet
Men hittade de ingenting där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto