2020-03-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag uppfatta LW:s mobil befunnit sig i det upptagningsområdet mellan 00.07 till 01.47.

Vad menar du med upptagningsområde?
Citera
2020-03-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, kallix har redan varit vänlig nog att informera mig om den saken, tyckte jag hade memorerat ansökan väl men uppenbarligen inte.

Skyller på att den var så djävla stor att hälften hade räckt enligt min åsikt(stämningsansökan alltså) men Hiding har ju gått "all in" så det kanske är rimligt i alla fall.

Ok, men då kanske du vill hjälpa mig att hitta till hennes utlåtande..? Finns den med i FUP?
Citera
2020-03-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hanna hade egna erfarenheter av att trakasseras a v Lena både på event, när hon cyklade till jobbet, och inte minst brevledes. Lena försökte tvinga henne att ha kontakt med henne mot hennes vilja. Det går tydligt att utläsa i Hannas digitala kommunikation och utbyte med Lena. Lena accepterar inte att bli avvisad av henne på event exp. Hanna upplever sig också underförstått hotad av Lena.

Ja, H avslöjade i ett brev till H i slutet av februari 2018 om att S och L fortsatt otrohetsaffären bakom hennes rygg. Detta nämner inte H till polisen, utan menar oriktigt att hon fick veta det första gången av S som berättade om saken i USA. Den saken har jag tidigare i tråden redan tagit upp. Att H ljuger, eller undanhåller info, till farbror blå.

H är inte vidare ledsen att L är död, och jag klandrar henne inte, skulle inte heller jag vara i hennes skor. Skillnaden är väl att jag inte förlåtit min make, till skillnad från henne. Hon upplever skuld över att hon inte varit fungerande mentalt under flertalet år och har förståelse för att han snedtrippade och svek henne då. Hon är generös, eller en aning eventuellt mer nyanserad än vad jag hade varit.i hennes skor.

S har nu efter skilsmässan och den misslyckade resan till USA börjat få sämre ekonomi, ogillar att sköta markservicen ensam etc börjat ladda hårt för en återförening med H.

I aktbilaga 165 del 2, scrolla ner till 21, heter det från Stefan till Hanna: " Jag älskar dig. Det finns ingen mer som du i hela världen". Hon svarar honom att han finns i hennes hjärta och att hon älskar honom. Och avslutar med kram. Detta är tre veckor innan Lenas död.

Säkert var de överens medvetet eller omedvetet om att den återföreningen aldrig kommer bli av om inte Lena utraderad från jordens yta. S klarar inte av att sluta ligga med henne från och till. Men han är ointresserad av ett seriöst engagemang.

24/4-18, 3 veckor innan Lenas död, skriver H till S: " Min älskade. Sluta gräv och sluta ge hintar om det som nu inte finns. Bygg upp dig och visa dina fina sidor. Bli inte den negativa som jag varit i alltför många år. Jag tänker se till att bli stark i mig själv. Jag hoppas att du under den tiden också gör det och inte blir en bitter surgubbe. Jag hoppas och tror att "min "S" med all kärlek och omtanke som finns i dig kommer fram igen. Den som får mitt hjärta att slå lite fortare. Den som jag vill dela mitt liv med längre fram."

Stefans svar är att han vill bjuda hem henne och kramas eftersom han blir varm i hjärtat.

3 maj, 2 veckor innan Lenas död älskar de varandra i sms. 5 maj finns S i Hs tankar i större utsträckning än vanligt. Hon vill krama S. Och samma datum älskar S sin exfru.

De är en för många i ekvationen, en måste bort. Om han inte avlägsnar L, kommer hon ha ett överläge och övertag mot honom som är ett pågående hot. L kommer aldrig backa ut lugnt och lydigt. Eller frivilligt. Hon har redan visat all bitterhet övertydligt, eftersom han svek L, och ville leva vidare med sin fru.
Har det framkommit i något förhör när SD och LW senast hade sex innan hennes död?
Citera
2020-03-02, 19:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ok, men då kanske du vill hjälpa mig att hitta till hennes utlåtande..? Finns den med i FUP?

Har letat men inte hittat, kan tyvärr inte hjälpa dig.

Men som du skriver det måste finnas ett utlåtande för hur ska Backman annars kunna bemöta vad som har sagts?

Någon annan i tråden kanske har hittat utlåtandet?
Citera
2020-03-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, en del stavar som krattor.
Kan också vara att förhöret hölls av en person som hellre talar in på diktafon och låter nån annan skriva ut det. Lätt att höra fel. Men det förklarar en lång diskussion i tråden om att det "pLingat" i närheten, dvs att mobilen "väcktes till liv".
Citera
2020-03-02, 19:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
QUOTE=Cloudedcrystalbeam|70490644]Hmm. LW och barnen hade väl inga egna husdjur vill jag minnas? Jag tycker att man skulle ha analyserat djurhåret trots att sannolikheten är hög vad gäller att ”hårdonatorn” troligtvis var ett vilddjur av något slag.[/quote]

Kaniner. De höll väl även på med hästar? Och så finns ju Jellys hund, Bella.
Citera
2020-03-02, 19:43
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Kaniner. De höll väl även på med hästar? Och så finns ju Jellys hund, Bella.
Barnen i familjen D menar du?
Senast redigerad av covfefe... 2020-03-02 kl. 19:46.
Citera
2020-03-02, 19:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan också vara att förhöret hölls av en person som hellre talar in på diktafon och låter nån annan skriva ut det. Lätt att höra fel. Men det förklarar en lång diskussion i tråden om att det "pLingat" i närheten, dvs att mobilen "väcktes till liv".
Ok, jag förstår.
Citera
2020-03-02, 19:48
Medlem
Citat:
QUOTE=Cloudedcrystalbeam|70490644]Hmm. LW och barnen hade väl inga egna husdjur vill jag minnas? Jag tycker att man skulle ha analyserat djurhåret trots att sannolikheten är hög vad gäller att ”hårdonatorn” troligtvis var ett vilddjur av något slag.

Kaniner. De höll väl även på med hästar? Och så finns ju Jellys hund, Bella.[/quote]

Tyckte även att jag läste att A*ron pratade om sin hund som heter Laura?
Citera
2020-03-02, 19:51
Medlem
Citat:
Har letat men inte hittat, kan tyvärr inte hjälpa dig.

Men som du skriver det måste finnas ett utlåtande för hur ska Backman annars kunna bemöta vad som har sagts?

Någon annan i tråden kanske har hittat utlåtandet?

Det kanske omfattas av vårdsekretessen och därför har utelämnats?
Citera
2020-03-02, 19:51
Medlem
Citat:
Citat:
QUOTE=Cloudedcrystalbeam|70490644]Hmm. LW och barnen hade väl inga egna husdjur vill jag minnas? Jag tycker att man skulle ha analyserat djurhåret trots att sannolikheten är hög vad gäller att ”hårdonatorn” troligtvis var ett vilddjur av något slag.

Kaniner. De höll väl även på med hästar? Och så finns ju Jellys hund, Bella.[/quote]
Kunde inte leta rätt på originalinlägget då citatet var trasigt.

Men det fanns väl inte tillräckligt med djurhår för en analys.

Tillägg: "I materialet iakttogs ett djurhår samt fem hårstrån, men dessa är inte lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik."
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-02 kl. 19:55. Anledning: TIllägg
Citera
2020-03-02, 19:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det är väl den troligaste orsaken till hennes närvaro, att försöka slå hål på MGM,s utsagor om att BO blödde när de ägnade sig åt sex vilket de tydligen gjorde ofta.

Frågan är om gynekologen är den som BO vanligtvis uppsökte eller om det är någon som bara är "expertvittne", om det är BO,s vanliga gynekolog så ökar ju trovärdigheten i hennes utsaga.

Jag går ut från att det är LWs gynekolog som är kallad,allt annat vore väl ren idioti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in