2020-03-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Replik på ett inlägg från Rosamund.

Ur förhör med UW,s exfru.,
Det som var tufft var att barnen inte mådde bra
i vissa faser och perioder. Det var konflikter mellan barnen och Lena och mellan Lena och
Ulf.

Detta vet jag genom
det Ulf berättade för mig. Ulf berättade att han sedan hade anmält Lena till Socialtjänsten och
det var då det började bli tufft för oss i vårt äktenskap. Vid ett tillfälle var Ulf jätteledsen och
berättade för mig att han ångrade den där anmälan till Socialtjänsten då skuggan även kunde
falla över honom. Rådet de hade fått utifrån utrednigen var att de skulle samarbeta, vilket var
rätt självklart.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Du behöver inte svara.
Vill med detta inlägg lyfta bördan från dom som anklagats för att vara med osanning när dom sagt sanningen.

Hade du varit ärlig så skulle du medge att INGEN hade sanningen innan FUP och alla var goda eller
onda i sina spekulationer. Ingen kommer att ha alla rätt och ingen ska kräva ursäkter av andra.
Citera
2020-03-02, 16:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Operatören hade väl sett att den stängdes av (inte laddade ur eller gick sönder) 01:47

Jag tror att man inte kan avgöra om den har stängts av eller om batteriet har laddats ur. Den kan väl också ha blivit förstörd?

Man har ju sett att batteriet hade 94 % kvar av batteriet vid 21.32 (molntjänst), vilket gör det något osannolikt att den ska ha laddat ur av sig själv i den värmen och när den inte har använts. Den var ju helt ny.
Citera
2020-03-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej! Jag skyller på dålig organisation, sämre än genomsnittet, i polishuset i Örebro.
Jag har full tillit till Åsa Hiding. Hon verkar mycket kompetent.
Mycket av det går att utläsa av hennes tre Direktiv

Ja, Åsa Hiding känns mycket kompetent och verkar ha en viss juridisk street smartness, vilket är en fördel när den nyttjas bra ...

Polisen har enorma organisatoriska problem över hela landet. Dåliga arbetsförhållanden och rekryteringsproblem har tvingat fram en massa civilanställda på positioner där de inte hör hemma. Tyvärr många socionomtyper som inte ser klart och nyktert på frågorna utan trasslar in sig i de misstänktas och målsägandenas känsloliv ...
Citera
2020-03-02, 16:21
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Han gillar ju att vara dubbeltydig, så atteh...
Precis. Både ”kom inte in” och ”Sov gott” i samma meddelande.
Citera
2020-03-02, 16:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Har alla DNA i hennes trosor identifierats?
Citera
2020-03-02, 16:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Otäckt det där med att hon inte kom in mer. Han menar väl i chatten, men hon kom aldrig in mer till sitt hem.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Han gillar ju att vara dubbeltydig, så atteh...
Nja, dubbeltydningen beror på den medryckande mördar-associations-sjukan eftersom det var ett språkbruk huvudpersonerna i detta bisarra morddrama använde när dom chattade.
Citera
2020-03-02, 16:31
Medlem
Ko1pa41ss avatar
Sorry om jag stör, vill inte troll-provocera, men förstår ärligt talat inte varför det finns en sånt intresse för fupen i det här fallet. Vad är grejen?
Citera
2020-03-02, 16:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Okey var framgår det i FUP materialet? Det är väl inte juridiskt rätt att de smyger med kompletterande bevisning. Alla korten på bordet så försvaret kan förbereda sitt försvar är det som gäller.

Har hört det på bland annat en dokumentär från USA eller UK.

Kanske är det så att man kan det vid stora mängder av blod, så är det möjligt. Vid extremt små, kanske det är annorlunda.

Google är din vän. Just nu kan jag inte googla. Men informationen finns där ute i cyberspace. Har väldigt svårt att tro att åklagaren döljer sånt.

Det är också sannolikt att mensblödning (som bland annat består av mycket gammalt blod och slemhinnor) skiljer sig enormt från en blödning som blir vid till exempel våldsam sex. Eller en brusten cysta.
Citera
2020-03-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Precis. Både ”kom inte in” och ”Sov gott” i samma meddelande.
Och speciellt som han inte brukade skriva Sov gott.
Citera
2020-03-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko1pa41s
Sorry om jag stör, vill inte troll-provocera, men förstår ärligt talat inte varför det finns en sånt intresse för fupen i det här fallet. Vad är grejen?
Att det florerat så många motstridiga uppgifter om MGM och MGK. Och blivit fullständig storm i tråden efter att en del uppgifter släppts.
Citera
2020-03-02, 16:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har funderat på hur bra det var att vi fått tillgång till FUP innan rättegången (även om vi alla i tråden tacksamma för det).

De inblandade HD, JG mfl sitter nog och läser här så ögonen blöder... kanske får många tips inför sina resp förhör i rätten, ser vad andra uppgett och kan läsa igen vad de själva sagt tidigare (inte helt lätt att komma ihåg om de inte fått sina förhör på pränt).

Instämmer! Det borde göras en lagändring så att den åtminstone inte var tillgänglig förrän efter rättegången och då skulle kvitteras ut med ID. Detta ondskans fall, med så många som på olika sätt verkar delaktiga i olika steg, har fått mig att tänka på ett helt annat sätt gällande offentlig FUP.

Men sen kan ju inte vittnen ändra sig hur mycket som helst och tro att rätten ska falla för det. Men det som sker här är att vi hjälper dem indirekt med lösningar på det som de trasslat in sig i. Lite obehagligt är det allt.
Citera
2020-03-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko1pa41s

Det är en mordhistoria som är bättre än alla du någonsin har sett på tv, med enorma mängder bevarade chattar mellan huvudpersonerna... Psykologin bakom det här dramat är bland det svettigaste jag har hört talas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in