Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarumy
Så länge det är natur ni älskar så... men jag skille nog hålla min hobby för mig själv ett tag om jag vore som du
Skämt åsido, catching verkar locka en del maniska människor och eftersom man kan fuska och göra det dygnet runt så... underlättar det inte för att hålla sansen.
Och nej även om det just i detta fall finns många fula personer så är det kanske ett tvärsnitt ur befolkningen.
Hmm , hålla min hobby för mig själv ? Förklara ?
Har tyckt det varit trevligt att människor lagt ner energi på att visa en fin plats genom att lägga dit en gömma .
Lär ju ta sin tid att underhålla dessa gömmor med ny logglista när den är fullskriven och även att se till att burken är vattentät och att inte löv och smuts tagit sig in .
Så heder åt de som orkar hålla ordning på sina cacher .
Om vi då ger oss ut på geopromenad och lyckas gå några 1000 meter i skogsterräng och höra fåglar kvittra och andas in härlig frisk luft och lyckas bränna bort nån millimeter utav sitt fläskberg till kropp så är man ju evigt tacksam .
Tack tack .
Åkte förbi Almby kyrkogård idag och tänkte på Lena som vilar där .
Kyrkogården ligger fint där bland studentboendena , brukar vara mycket vackert där på våren med alla blommor i sluttningen och den lilla vita kyrkan står där så fint .
L* ena var en beläst person så hon platsar att få vara där studenter med framtidstro befinner sig. UW valde en utav Örebros finaste kyrkogårdar .
Fint.
Kommer inte gå in på kyrkogården för att hedra henne för det är hennes närmaste som har den rätten känner jag , men varje gång jag tar bilen förbi kommer jag tänka goda tankar och minnas L* ena som den hjälpsamma glada energifyllda person hon var med glimten i ögat .
R.I.P L*ena - geokompisen ...