2020-03-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Aktbilaga 160 Sakkunnigutlåtanden sid 63 (av 164)

Jag håller med, det är märkligt att man inte är mer intresserad.
Om det skulle visa sig att djurhåret kommer från katt, kanin, marsvin eller hund
så borde det ju vara av intresse för utredarna.

I Bodenfallet hittade man djurhår på offret, när det inte gick att matcha med
den hund som den misstänkta hade ägt så blev det ointressant, så
kan det gå till.
Citera
2020-03-01, 02:46
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Så länge det är natur ni älskar så... men jag skille nog hålla min hobby för mig själv ett tag om jag vore som du

Skämt åsido, catching verkar locka en del maniska människor och eftersom man kan fuska och göra det dygnet runt så... underlättar det inte för att hålla sansen.

Och nej även om det just i detta fall finns många fula personer så är det kanske ett tvärsnitt ur befolkningen.

Hmm , hålla min hobby för mig själv ? Förklara ?

Har tyckt det varit trevligt att människor lagt ner energi på att visa en fin plats genom att lägga dit en gömma .
Lär ju ta sin tid att underhålla dessa gömmor med ny logglista när den är fullskriven och även att se till att burken är vattentät och att inte löv och smuts tagit sig in .

Så heder åt de som orkar hålla ordning på sina cacher .

Om vi då ger oss ut på geopromenad och lyckas gå några 1000 meter i skogsterräng och höra fåglar kvittra och andas in härlig frisk luft och lyckas bränna bort nån millimeter utav sitt fläskberg till kropp så är man ju evigt tacksam .
Tack tack .

Åkte förbi Almby kyrkogård idag och tänkte på Lena som vilar där .
Kyrkogården ligger fint där bland studentboendena , brukar vara mycket vackert där på våren med alla blommor i sluttningen och den lilla vita kyrkan står där så fint .

L* ena var en beläst person så hon platsar att få vara där studenter med framtidstro befinner sig. UW valde en utav Örebros finaste kyrkogårdar .
Fint.

Kommer inte gå in på kyrkogården för att hedra henne för det är hennes närmaste som har den rätten känner jag , men varje gång jag tar bilen förbi kommer jag tänka goda tankar och minnas L* ena som den hjälpsamma glada energifyllda person hon var med glimten i ögat .

R.I.P L*ena - geokompisen ...
Senast redigerad av landbandy 2020-03-01 kl. 03:41.
Citera
2020-03-01, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Finns i Huvudprotokollet, Aktbilaga 145 sid 154-157

Lena läser sista chattmeddelandet 23:22, kan SD ha knackat på hos henne utan att meddela att han skulle komma? Jag får inte ihop händelseförloppet om det är Lenas skrik som hörs redan 23:30.
Var SD flyförbannad redan då han eventuellt knackar på? Det skulle ju sammanfalla med tidigare spekulationer här i tråden, att de går iväg och diskuterar för att inte väcka Ar*n.

Jag får uppfattningen att LW var mera PÅ än SD att få till en sista träff innan USA resan. Hon skickar bilden på den hjärtformade kladdkakan och en hjärtemoji om jag inte missminner mig. SD i sin tur svarar slingrande och beger sig istället på träning. Lena fortsätter messa honom i förhoppningen att han ska komma förbi...vilket han sedermera förmodligen sedan oxå gör...utan att först meddela henne...

Var det Lena som inte ville acceptera SD:s hoppfulla återförening med frun under deras kommande resa? Och då slog det tillslut slint för SD? Efter otaliga försök att förklara för henne att det var över mellan dom? Den uppfattningen får åtminstone jag efter att ha läst chatt/telekommunikationen mellan dom båda.
Tack.
Det är planerat. SD såg tillfället här. Han visste att hon ville han skulle komma över. Han gick dit, knackade på, gick mot till FP, antingen stegen före eller tillsammans med LW.
Blir lite besviken och förvånad över hur intresserad LW var av den här losern.
Citera
2020-03-01, 04:52
Medlem
Godmorgon!

Akt 147 del 7 "fortsatt förhör med SD"

Förhörs bla om befintlig/obefintlig vattenslang/spridare. Det blir nog lite svettigt för honom vid det tillfället.
Citera
2020-03-01, 05:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Nej, eftersom han tvingade både LW och JG G att använda telegram.
När man raderat meddelanden går de inte att återskapa.
Verkar vara så mycket mysko med allt detta.
Kanske fick både JG, HD nog av både SD och LW och slog två flugor i en smäll? Knappast troligt, men så mycket sjukt i denna tråd, enligt mig.
Citera
2020-03-01, 05:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
St*efans sjuka (elaka) humor:

Förhör AW 16 maj

Ett mycket rörande förhör. En kille med sinne för detaljer och många tankar. Mycket charmig kille.
Aktbil 146, sid 20

"F: Å du nämnde en som heter Stefan.
V: Stefan han är . .jättesnäll..kan ha lite hård humor en gång så på hans dotters .. hans ena
dotters hästkalas .. utan o säga nått till alla så bjöd han på hästhamburgare ..
F: Mm-hmm ..
V: Såhär .. hamburgare gjorda av häst.
V: Å ingen visste ju nått .. å sen efter kalaset berätta han det för dottern då ..
"

Hur elakt är inte detta!
Säkert tyckte SD att detta var humor.

Och det knyter sig när han säger att St*efan är jättesnäll...
Ja han verkar inte vara en vidare trevlig person denna SD, sadistisk läggning deluxe...
Citera
2020-03-01, 06:35
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Varför blev han plötsligt så rädd för polisen om han inte visste sanningen?

Vilken sanning visste han? Att ana att kompisen kan vara GM är inte detsamma som att veta.
Citera
2020-03-01, 06:57
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Skriver detta för typ femtielfte gången, känns det som:

NFC ser skillnad på vanligt blod och mensblod/vaginalt blod.

Mvh
/FS

Okey var framgår det i FUP materialet? Det är väl inte juridiskt rätt att de smyger med kompletterande bevisning. Alla korten på bordet så försvaret kan förbereda sitt försvar är det som gäller.
Citera
2020-03-01, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det SD säger till LW när hon frågar om han haft sex med HD är ren sarkasm. Han tröttnar på hennes tjat och säger att de haft sex med varandra allihop som var där. Ren sarkasm. Har aldrig hänt.
Det var därför jag skrev just att SD säger. Den andra, som är en rätt grov kommunikation mellan SD och ngn Ann*ka(?) tyder mer på KK relation, men .... vem vet?
Senast redigerad av Elsa2020 2020-03-01 kl. 08:07.
Citera
2020-03-01, 08:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
St*efans sjuka (elaka) humor:

Förhör AW 16 maj

Ett mycket rörande förhör. En kille med sinne för detaljer och många tankar. Mycket charmig kille.
Aktbil 146, sid 20

"F: Å du nämnde en som heter Stefan.
V: Stefan han är . .jättesnäll..kan ha lite hård humor en gång så på hans dotters .. hans ena
dotters hästkalas .. utan o säga nått till alla så bjöd han på hästhamburgare ..
V: Såhär .. hamburgare gjorda av häst.
V: Å ingen visste ju nått .. å sen efter kalaset berätta han det för dottern då ..
"

Hur elakt är inte detta!
Säkert tyckte SD att detta var humor.

Och det knyter sig när han säger att St*efan är jättesnäll...

Fy fan säger jag bara. 🤮
Detta måste vara det grymmaste man kan göra göra mot ett barn som älskar djur.
Han har inte bara ett EQ i höjd med sin skostorlek, nej han är en sadist, ”sabbaren i döden”

Måttehalva Örebro vara här inne och läsa om honom.
Citera
2020-03-01, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vilken sanning visste han? Att ana att kompisen kan vara GM är inte detsamma som att veta.
Det är väl frågan vilken sanning/misstanke JG hade när han var hos polisen och där och då raderade sina konversationer med SD.

Kanske SD bad om hjälp på natten att göra sig av med LW:s telefon och ringde efter hjälp (SD hade någon förklaring som JG i vanlig ordning trodde på).

När JG ska förhöras antar jag att åklagaren får ställa frågor (utanför FUP) så kanske det kommer fram något som blir än mer besvärande för JG.
Citera
2020-03-01, 08:38
Medlem
Jag har funderat på hur bra det var att vi fått tillgång till FUP innan rättegången (även om vi alla i tråden tacksamma för det).

De inblandade HD, JG mfl sitter nog och läser här så ögonen blöder... kanske får många tips inför sina resp förhör i rätten, ser vad andra uppgett och kan läsa igen vad de själva sagt tidigare (inte helt lätt att komma ihåg om de inte fått sina förhör på pränt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in