2020-03-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Ni alarmister är värre än kristna dårar som sitter och väntar på Jesus återkomst.

Är det inte jobbigt att gå igenom livet rädd?

Tvätta händerna. Pilla er inte i ansiktet. Sluta läs Aftonbladet.

Har det med rädsla att göra? Förberedelse och överlevnad är en del av livet oavsett om man är rädd eller inte. Att du identifierar det med rädsla antyder lite att det är med rädsla du ser på det och inte som något i huvudsak praktiskt. Det krävs väldigt lite investering för att se till att man är förberedd ifall saker går illa. När man handlar så köper man lite mer saker än vanligt. Man fyller upp vattenreserver vilket tar några minuter om man har dunkar hemma. Och man är extra noga med handhygien. Det räcker kanske.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Jag ser många kommentarer som säger det är bara gamla som drabbas det är inget farligt. Om man är gammal är det farligt. Och som min far brukade säga när han levde. Jag är lika ung som du inuti. Om alla "gamla" helt plötsligt skulle dö. Skulle en otroligt stor erfarenhet och kunskap dö ut också.

Du tolkar detta helt fel.

De personer som löper ökad risk löper lika stor risk att dö i en svårare förkylning. De löper hela tiden en ökad risk att dö eftersom de är extra känsliga för olika komplikationer. För en person över 80, även om den i övrigt är frisk, är exempelvis en urinvägsinfektion allvarlig eftersom en 80-åring har sämre förmåga att stå emot infektioner. Det kan ganska lätt leda vidare till blodförgiftning och leta sig till lungorna med lunginflammation som följd.

Hur är det ställt med förmågan att förstå större sammanhang?
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-03-02 kl. 15:13.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
DUBAI, March 2 (Reuters) - The death toll from the coronavirus in Iran rose to 66 on Monday, including an official on a top council, as a World Health Organization (WHO) team headed to Tehran.

"The definite latest numbers we have are 523 new infections and 12 new deaths so the total number of those infected is 1,501 until now and the number of deaths is 66," Deputy Health Minister Alireza Raisi announced on state television.

Among the dead was Mohammad Mirmohammadi, a member of the Expediency Council, a body intended to resolve disputes between parliament and the Guardian Council, the Tasnim news agency reported.

Several top officials have been infected with coronavirus including Masoumeh Ebtekar, the vice president for women and family affairs, and Deputy Health Minister Iraj Harirchi.

Källa: https://news.trust.org/item/20200302132413-a37as/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Allt är som vanligt kring Stockholm. Närstående säger att folk borde ta det lugnt. Folk pratar om allt annat än corona. Folk trängs i rusning i tunnelbanorna på samma sätt som alltid. Har inte märkt någonting förutom att alcogel var slut på mitt apotek och att Mathems leveranser fort blir bokade.
Inte massa ansiktsmasker och liknande?
Citera
2020-03-02, 15:06
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Smittspårningen av Iran-resenärerna fungerar inte. De vill inte låta sig kollas.
Att vi har en fungerande smittspårning har ju varit själva grunden till Folkhälsomyndighetens optimism, att de har koll på alla som kan vara smittade så att det inte drar omkring sådana på lösen i tunnelbanan, på skolor och arbetsplatser.

Nu har man inte den kollen, och därmed kan smittbärare gå fria och smitta på utan att någon har koll. Ansvarstagandet hos de här jävla iranierna är helt noll.

Ekot:

Min fetning.

https://twitter.com/sr_ekot/status/1234458950785028096

Ytterligare ett bevis på att det var idiotiskt att tillåta dessa jävla iranier att landa i Sverige

Det visar ju också på hur långt ifrån vi står i värderingar och kultur med många av dessa invandrare.. tragiskt.
Citera
2020-03-02, 15:06
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Patienter har blivit friska och sedan efter två veckor smittade igen!

Se China in Focus:
https://youtu.be/zlR6S5RVUis
Citera
2020-03-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
En ny artikel?

3-4 dagar sen.

https://www.aftonbladet.se/a/9vQAKl
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Istället för att köra maskinen tom på 95 grader:
Ladda en vit tvätt med lakan och handdukar, häll i lagom mängd klorin.
Kör ett vanligt 60 graders vitttvätt-program.

Så slipper du vänta på den tomma maskinen.

Finns många sätt att tvätta på.

Vad man vill göra är att lösa fett (Hög värme är bra på det), descinficera tvättmaskinen samt undvika att smeta runt textilier innan man gjort det. Virus/bakterier mår som bäst runt 40 grader. 60 räcker inte för att ställa till det ordentligt för dem.

Vården förlitar sig till klassificerade renrumsproduktioner enligt ISO-klass 5 (GMP-klass A/B) och ESDRKI standard. Sjukhus samt tvätteriförbundet har ställt höga krav, använder starkare produkter samt regelverk kring renrum , de använder dessutom specifikt framtagna tvättmedel som tex PERformance® 40.

Vet att många tvätterier tom har en finishtunnel där kläder ångas i 180 grader.
Senast redigerad av snuttis 2020-03-02 kl. 15:14.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
De flesta FB Alarmisterna gör ju faktiskt bra jobb och hittills har de haft rätt en hel del.
Man kan klart och tydligt se att de är före FHM och t.o.m WHO .

Alla normala människor hoppas att alarmisterna kommer överdriva framtida prognoser. Det hoppas även själva alarmister.

Och här är ingen som använder Aftonbladet som huvudsakligen info källa.

TACK Klempå för dom kloka orden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Inte massa ansiktsmasker och liknande?

Inte en enda vad jag har sett. Allt är i stort sett som vanligt i min mening. Iallafall om man jämför med tongångarna här inne.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Har det med rädsla att göra? Förberedelse och överlevnad är en del av livet oavsett om man är rädd eller inte. Att du identifierar det med rädsla antyder lite att det är med rädsla du ser på det och inte som något i huvudsak praktiskt. Det krävs väldigt lite investering för att se till att man är förberedd ifall saker går illa. När man handlar så köper man lite mer saker än vanligt. Man fyller upp vattenreserver vilket tar några minuter om man har dunkar hemma. Och man är extra noga med handhygien. Det räcker kanske.

Det borde du ha gjort för något år sedan när MSB informerade om att alla bör vara förberedda på kris och krig. Att rusa iväg nu tyder på panik.
Citera
2020-03-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Hahah jag skulle inte ens åka dit om jag fick betalt. Antar det är en semesterresa? Finns nog inget som stoppar en svensk från att ställa in sin kära "rättighet" att åka utomlands på semestern. En bekant som skulle till Gran Canaria förra året i februari, en av ungarna hade kräksjuka när det var avresedatum, visst fan satte dom ungarna på planet ändå och begav sig. Semestern blev tydligen inte så rolig, men de fick sola iaf...

Vilket jävla svin att medvetet sätta en unge med vinterkräksjukan i ett flygplan och smitta andra. Fan vad jag avskyr sådana människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in