2020-03-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Fördelarna har dragits fram här men oftast är det inte förrän man själv testar på det man märker hur smidigt allt funkar.

Man kan hitta en Z8 billigare än 1800 kr i Sverige.

Ska man ha en Apple TV 4/4K eller en Nvidia Shield som är de två alternativen efter Formuler Z8 och Tvip 605 som är vettigast så ligger dom ännu högre i pris.

Ingen har dock sammanfattat det lika bra och tydligt som @eggshells

Billigast verkar vara 1740 hos prisjakt, jag har blivit varnad för att köpa Z8an tex via Amazon.

När du skriver billigare i Sverige för Z8an så antar jag du menar någon dryg hundring neråt i pris men kanske med tveksammare garanti?

Verkar vara jämnt lopp mellan Z8an och Tvip 605 men att ändå de flesta tycker att Mytvonline 2 appen är ett litet strå vassare?

Visst ligger Apple TV 4/4K eller Nvidia Shield ändå snäppet efter ur ett användarperspektiv om man tänker extremt fru/sambo/flickvän vänligt? ;-) Fördelen med dem är dock att du kan använda dem till mycket annat kul också.
Senast redigerad av mastodon111 2020-03-02 kl. 14:30.
2020-03-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Billigast verkar vara 1740 hos prisjakt, jag har blivit varnad för att köpa Z8an tex via Amazon.

När du skriver billigare i Sverige för Z8an så antar jag du menar någon dryg hundring neråt i pris men kanske med tveksammare garanti?

Verkar vara jämnt lopp mellan Z8an och Tvip 605 men att ändå de flesta tycker att Mytvonline 2 appen är ett litet strå vassare?

Elgruvan har snabb och bra service och leverans.
Inga problem vid ev reklamationer.
2020-03-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Fördelarna har dragits fram här men oftast är det inte förrän man själv testar på det man märker hur smidigt allt funkar. Plus att det är snyggt utseende på hela upplägget i Mytvonline 2 appen i Formuler Z8.
Det är snyggt och enkelt i Tvip 605 också.

Många tänker nog att så stor skillnad kan det väl inte vara att köra med app i smart-tv jämfört med en iptv-box

Man kan hitta en Z8 billigare än 1800 kr i Sverige.

Ska man ha en Apple TV 4/4K eller en Nvidia Shield som är de två alternativen efter Formuler Z8 och Tvip 605 som är vettigast så ligger dom ännu högre i pris.
'
Utan att ha provat en Formuler Z8 med 2 GB RAM DDR 4 arbetsminne med snabb Quad-core processor
Ser man till ren prestanda så är den sämre än en Android tv box från Ebay för 600 spänn...men det kanske inte är hela sanningen? Det kanske är andra faktorer som spelar in för bildkvaliteten osv?? https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=android+t v+box+4+gb&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&LH_PrefLoc=5&_s op=15&_osacat=0&_odkw=android+tv+box+64+gb+&LH_BIN =1&rt=nc
Hoppas att jag inte bryter mot någon regel nu bara med länken??
2020-03-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
'
Utan att ha provat en Formuler Z8 med 2 GB RAM DDR 4 arbetsminne med snabb Quad-core processor
Ser man till ren prestanda så är den sämre än en Android tv box från Ebay för 600 spänn...men det kanske inte är hela sanningen? Det kanske är andra faktorer som spelar in för bildkvaliteten osv?? https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=android+t v+box+4+gb&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&LH_PrefLoc=5&_s op=15&_osacat=0&_odkw=android+tv+box+64+gb+&LH_BIN =1&rt=nc

Går det att köra Mytvonline 2 på de som du länkar till? Det är väl det som är grejen?
2020-03-02, 14:24
Medlem
Har bestämt mig - är trött på Comhem som säljer kanaler de inte har.

Är trött på Telia som gör samma sak o här ryker Discoveries.

MEN JAG VILL INTE HELLER TITTA PÅ TV 5-6 TIMMAR I REALTID
UTAN VILL TYP SPELA IN O KUNNA SPOLA FRAM DVS

Vill kunna se lite FörnedringsTV - Hemliga beundrare typ 1 minut - Första Dejten typ 3 minuter
o Gift vid första ögonkastet på totalen 10 minuter osv + spola förbi all reklam.

Vilka lösningar finns för mig? (hårdvara o en del i abonnemang är inga problem
men inga extrema kostnader tack)
2020-03-02, 14:30
Medlem
Citat:
Går det att köra Mytvonline 2 på de som du länkar till?.Det är väl det som är grejen?
Mytvonline 2 finns inte på Google Play. Om det är det som är grejen så nej. Kör Iptv Extreme pro själv på liknande box och är rätt nöjd med det. Vet inte om det går att ladda ner Mytvonline 2 på något annat ställe? Men får säkert svar strax av någon annan medmänniska här i tråden. Det vore dock kul att prova Mytvonline 2.
2020-03-02, 14:35
Medlem
Citat:
Går det att köra Mytvonline 2 på de som du länkar till? Det är väl det som är grejen?

IMPlayer finns till Android är i princip en kopia av Mytvonline 2 dvs du kan köra det på en betydligt rappare box än Z8 aka Nvidia shield.

Därför gillar jag tvip 605 mer, Linux alltid bäst
2020-03-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
IMPlayer finns till Android är i princip en kopia av Mytvonline 2 dvs du kan köra det på en betydligt rappare box än Z8 aka Nvidia shield.

Har utvecklaren av IMplayer fixat till buggarna som var i början?
Läste mycket om appen i början när den kom.
2020-03-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland

Tack! ska ladda ner IMPlayer till min Android låda direkt. Återkommer med min åsikt. Tur att vi bor i Sverige där vi får tycka vad vi vill...
2020-03-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Har bestämt mig - är trött på Comhem som säljer kanaler de inte har.

Är trött på Telia som gör samma sak o här ryker Discoveries.

MEN JAG VILL INTE HELLER TITTA PÅ TV 5-6 TIMMAR I REALTID
UTAN VILL TYP SPELA IN O KUNNA SPOLA FRAM DVS

Vill kunna se lite FörnedringsTV - Hemliga beundrare typ 1 minut - Första Dejten typ 3 minuter
o Gift vid första ögonkastet på totalen 10 minuter osv + spola förbi all reklam.

Vilka lösningar finns för mig? (hårdvara o en del i abonnemang är inga problem
men inga extrema kostnader tack)

Finns ju boxar/appar där du kan spela in på.
Finns ju även IPTV-leverantörer som erbjuder catch-up på sina kanaler.
Då kan du gå tillbaka och kolla på just det programmet du önskar se.
2020-03-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
'

Det är mjukvaran i Z8an som är det viktigaste. Man klarar sig med Z8ans hårdvara när appen Mytvonline 2 är så bra.
2020-03-02, 14:59
Medlem
Flying.Swines avatar
Tittade runt på Alibaba och det verkar vara svårt att fatta om de säljer kod eller kod+box. Någon som har koll på vad som gäller där? Går inte att bli smart själv på deras urusla beskrivningar.

Dom skriver dessutom att de ska skicka från diverse länder man kan välja själv men det verkar ju inte vara på riktigt det heller.

Så är det nån som lyckats lista ut hur man ska fatta upplägget där? Till och med omöjligt att lista ut vilka kanaler de erbjuder ofta. Om det är box med så vilken "kvalité" är det på en sån box? Alibaba är helt sunkigt i allt men priserna lockar om det de facto fungerar.

Nån påstod att de skulle skicka box och den skulle vara framme på 5 dagar från Kina vilket man ju vet är omöjligt och en annan påstod att de skulle bara skicka kod via mejl och det skulle ta upp till tre veckor att få koden vilket är märkligt lång tid att vänta på ett mejl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in