2019-12-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Sorry, läs moderatormeddelandet som dyker upp ovanför rutan när man skriver inlägg här. (Inte tillåtet att eftersöka tips om leverantörer).

Tråden blev låst tidigare på grund av folk som tipsade om leverantörer...

Hoppas dock det löser sig för dig. Finns ju andra iptv communitys på nätet om du googlar.
Jag hittar inga "iptv Communitys" när jag Googlar. Vilka exakta sökord ska jag använda. Eller om du skickar en länk? Fast det är väl inte heller tillåtet?....
2019-12-07, 16:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Jag hittar inga "iptv Communitys" när jag Googlar. Vilka exakta sökord ska jag använda. Eller om du skickar en länk? Fast det är väl inte heller tillåtet?....

Du skrev just själv sökorden inom citationstecken. Första som dyker upp.

Nä tror inte det är OK att länka dit heller.
2019-12-07, 17:44
Medlem
Smart IPTV appen har försvunnit från LG 2019, man hittar inte den längre i LG:s app store.
Är det någon här som kan tipsa mig hur jag får tillbaka appen?
2019-12-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Finns det inspelningsbara boxar till IPTV? Mina föräldrar har vanlig digitalbox till Viasat där de kan boka program att spela in, vore väldigt praktiskt om liknande finns till IPTV.

Kolla på ebay android TV boxar, med minneskort och inspelningsfunktioner. De har tillgång till googles appar från Play Butiken oxå.
2019-12-07, 18:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ae79
Smart IPTV appen har försvunnit från LG 2019, man hittar inte den längre i LG:s app store.
Är det någon här som kan tipsa mig hur jag får tillbaka appen?

https://siptv.app/howto/lg/

"If there is no app in your country (Italy, Norway, Sweden, Denmark, Finland), try signing up in any other country's Smart TV Services and download the app from there. You can change back to your original country after you install the app, it will stay on your TV"

På deras hemsida finns också mer info om just LG appen, om du får problem. (På news-sidan står det om den senaste versionen till LG 2019-12-05).
2019-12-10, 08:27
Medlem
Har läst att det ska gå kunna gå runt det genom att genom att byta land till ett där det finns tillgängligt.

https://siptv.eu/howto/lg/

If there is no app in your country (Italy, Norway, Sweden, Denmark, Finland), try signing up in any other country's Smart TV Services and download the app from there. You can change back to your original country after you install the app, it will stay on your TV.
2019-12-12, 14:08
Medlem
Hej

Jag undrar om jag ska köpa en nätverksförstärkare t ex TP-Link RE450 för att förbättra att IPTV bilden inte hackar? Problemet är att bilden då och då "laddar" i 1-2 sec och sedan bilden är helt ok i kanske 1 minut och sedan laddar igen kort för att återgå till normalt. Jag har läst på nätet olika guider hur kan man åtgärda det men ingenting hjälper.
Så jag undrar om man köper en sådan brygga för WIFI, är det bara att den förstärker signal eller hjälper den på ngt sätt att förbättra streaming till IPTV?

Jag har redan kollat hastigheten i TV och den ligger cirka 100 upp och 70 ner.
2019-12-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterXXX
Hej

Jag undrar om jag ska köpa en nätverksförstärkare t ex TP-Link RE450 för att förbättra att IPTV bilden inte hackar? Problemet är att bilden då och då "laddar" i 1-2 sec och sedan bilden är helt ok i kanske 1 minut och sedan laddar igen kort för att återgå till normalt. Jag har läst på nätet olika guider hur kan man åtgärda det men ingenting hjälper.
Så jag undrar om man köper en sådan brygga för WIFI, är det bara att den förstärker signal eller hjälper den på ngt sätt att förbättra streaming till IPTV?

Vad kör du för hårdvara/box?

Kört med nätverkskabel istället wifi och testat om det är likadant?
2019-12-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad kör du för hårdvara/box?

Kört med nätverkskabel istället wifi och testat om det är likadant?

Jag kör med SMART IPTV appen som är inbygt i Phillips TV.
Har ingen kabel (25 meter) för att testa.
2019-12-12, 17:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterXXX
Hej

Hastigheten verkar ju inte vara problemet om du har 100 Mbit i TVn. Men har du höjt buffern i appen Smart Iptv till 4000 - 5000 ms?
2019-12-13, 16:35
Bannlyst
Har du 25 meter från tvn till routern och kör trådlöst?!

Där har du svaret på ditt problem. Kvittar om du under mätningen har 200 ner o 200 upp i tvn.
2019-12-13, 21:34
Medlem
MIBRs avatar
Någon som kör firetv stick 4k stickan och adaptern så man kan köra kabel till den och slippa det trådlösa?

Isåfall.. Hur funkar det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in