Citat:
Ursprungligen postat av
Dragonhuvud007
Bara läst det som fanns här, och du tar bara uppgifterna +inget om hur hon skrev dessa?
Vill bara veta hur du anser man kan säga en sak kontra slamra fram saker på ett mindre vackert sätt. Att prata om ensidighet när du svarar snoris=EFTF är humor.
Men du lästa aldrig bloggen och fu tar bara uppgifterna och inte hur de framfördes. Då vet jag hur jag ska läsa dina alster framöver.
Ja, jag tror innehåll/sanning är betydligt viktigare än form/uttryckssätt, det stämmer bra. Då har du uppfattat mig korrekt. Detta bland annat för att jag tror på yttrandefrihet, istället för att försöka kväsa debatten. Men också för att för mig är det helt ovidkommande huruvida andra människor instämmer eller inte i mina åsikter. Däremot kan jag själv tänka om och omvärdera mina tidigare föreställningar om jag läser något i fup som ger mig skäl till detta. Jag har inga problem att erkänna att jag haft fel i vad jag tidigare trott.
Jag har heller själv inga problem att läsa mellan raderna, och underförstått tolka vad som angår sakfrågan och bortse från oväsentliga känsloyttringar eller eventuella bakomliggande motiv. Även om jag tror mig förstå syftet bakom vissa uttalanden.
Jag tar heller ingen hänsyn till vem jag svarar i denna tråd eftersom jag inte gör skillnad på människor och själv inte är partisk, då jag bara är intresserad av sanningen och sakfrågan, snarare än vilken sida människor ställer sig på.
För egen del vill jag se på saken från flera olika vinklar och perspektiv, för att få en så fulländad bild av brottet som möjligt och i största möjliga mån närma mig sanningen. Det medför att jag inte vill blanda äpplen med päron, och att jag försöker behålla flera trådar i huvudet samtidigt, för att få en så balanserad och nyanserad bild som möjligt av detta fall. Allt eftersom jag läser mer i Fup redigeras den bilden eftersom.