2020-03-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Finns hela förra veckans rättegångs-liverapportering från NA sparad nånstans?

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Psyko-Stefan vill att hans drogade Iskvinna ska smälta. Han uppmuntrar henne att umgås med en Fiskegubbe och tänker inte på att den sillen kan väcka liv i den avtrubbade exfrun som han lovat ska bli fru D igen med annan prälle när hindret LW är borta.

Handlingen måste ske innan USA, men det går fel vid första försöket. Polisen dyker upp och stör vid fel plats p g a hans informativa larmsamtal om hotfulla typer. Andra försöket funkar och nystarten för honom och HD är ett faktum.

Lenas mobil stängs av på en plats där han vill att det ska sökas, men mobilen hennes och mordvapnet ligger i en gatubrunn närma hans eller HD:s hem? Säkrast (?) är dock att gjuta in prylarna i lakejen JellyGray's trapp? (Finns det teknik och hitta mobiler i betong?)
Jerry göt inte nånting förrän efter ett par veckor om jag läst rätt, just pga snack i Flashback att han skulle dölja något som hade med mordet att göra. Jag kan i och för sig ha missuppfattat.
Citera
2020-03-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis min tanke.
Oavsett hur många omgångar antidepressiva, ångestdämpande.
Det ligger djupt i hennes redan labila skadade undermedvetna.
Blir ju svårt att ta sanningen upp i terapisamtal...

Det man förtränger, och förnekar kommer ändå alltid upp till ytan på det ena eller andra sättet och får sitt uttryck till slut. Just därför att människor behöver en ventil för att inte spricka och sprängas. Om du lägger locket på, kokar det ofta över. Det som göms i snö kommer så småningom fram i tö.

Det är som en hemsökelse och visitation, ett gissel som drabbar dig. Den domen är inte en juridisk dom, utan en moralisk och den kan bryta ner en människa så att den i psykologisk bemärkelse krackelerar. Dess kraft ska inte underskattas.
Citera
2020-03-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, av vad jag läst så här långt i fupen så är inte Malins uppgifter motstridiga mot de uppgifter som finns i Fup. Skulle snarare säga att hennes uppgifter bekräftas och styrks av fupens utsagor.

Min bedömning är att hon verkar ha delat sanningsenlig information i sin blogg. Min åsikt i generell bemärkelse är att sanningsenliga personer är bra mycket friskare och sundare än människor som ljuger och förtränger verkligheten och endast ensidigt vinklar verkligheten så det passar dem själva.

Läste du bloggen? Om så är fallet ansåg du hennes utförande av uppgiftslämnade var normala? Om du inte läst bloggen torde du inte kunna bedöma henne.

Sedan är det intressant att du pratar om ensidiga vinklingar i ett svar till EFTF.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2020-03-02 kl. 13:24.
Citera
2020-03-02, 13:09
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Du har inte läst hennes blogg va?

Hon är lika dysfunktionell som alla andra, riktigt otäckt att läsa det hon skriver. Jag upplever henne som riktigt störd.

Nej, har du inte läst är det för sent då hon har stängt bloggen.
Jo nu när du nämner det är det en liten klocka som ringer. Känns som ett halvt liv sedan.
Citera
2020-03-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Läste du bloggen? Om så är fallet ansåg du hennes utförande av uppgiftslämnare var normala? Om du inte läst bloggen torde du inte kunna bedöma henne.

Sedan är det intressant att du pratar om ensidiga vinklingar i ett svar till EFTF.

Ja, de utdrag från bloggen som presenterats här i tråden anser jag inte strider mot uppgifter i fupen. Sedan vad du insinuerar om ensidiga vinklingar kontra EFTF?
Citera
2020-03-02, 13:22
Medlem
Rastades avatar
Jag skulle vilja veta om SDs uppväxt, kanske vi får reda på snart i kommande förhör.
Citera
2020-03-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Detta diskuteras flitigt i SD:s och LW:s konversationer och där ges en annan bild. LW blir ledsen över att både HD och SD låtsats som att LW inte finns. Hon tycker att det bästa vore om alla betedde sig som de gjort tidigare. Men det vill ju så klart inte HD. Vad SD själv vill är inte lika lätt att avgöra, då det verkar som att HD bett SD att inte ha någon kontakt med LW när de träffas alla tre. Jag kommer snart till förhören med HD och kan då se vad det är HD menar är trakasserier. Återkommer!

Ja, jag har också läst i loggarna att LW kände sig ledsen över att bli utfryst. Men det bör man nog förvänta sig i hennes situation. Hanna blev säkert också ledsen över att någon hon betraktade som en vän låg med hennes man? Det går ju att föreställa sig, att man kanske inte fortsätter sin vanliga relation efter det. Man kanske inte av självklara anledningar söker kontakt med den parten utan hellre undviker den?

För Stefan gör det detsamma, han vill uppträda på geocaching eventet, så som han och hans fru i en överenskommelse, har satt upp riktlinjer, gentemot att kontakta Lena, i syfte att behålla sin hustru. För honom kvittar det, han fortsätter ju träffa L bakom frugans rygg. Han tillfredställer ju vem som helst, så länge han ser en vinning i det för egen del.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-02 kl. 13:36.
Citera
2020-03-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, de utdrag från bloggen som presenterats här i tråden anser jag inte strider mot uppgifter i fupen. Sedan vad du insinuerar om ensidiga vinklingar kontra EFTF?

Bara läst det som fanns här, och du tar bara uppgifterna +inget om hur hon skrev dessa?

Vill bara veta hur du anser man kan säga en sak kontra slamra fram saker på ett mindre vackert sätt. Att prata om ensidighet när du svarar snoris=EFTF är humor.

Men du lästa aldrig bloggen och fu tar bara uppgifterna och inte hur de framfördes. Då vet jag hur jag ska läsa dina alster framöver.
Citera
2020-03-02, 13:34
Medlem
Handlrs avatar
Så fint av Stefan:
Blessed are those who find wisdom,
those who gain understanding,
for she is more profitable than silver
and yields better returns than gold.
Med tanke på hur han "klassade" de kvinnor han försakat .. ena död den andra psykossjuk.
Allt detta för "sex och samlevnad", tror inte det.
Stefan Davidsson är väl smartare än så ...
Citera
2020-03-02, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nja... I första förhöret så säger han att han vaknade runt 03.30 - typ mitt i natten.
FL låter honom fortsätta redogöra för natten och morgonen, men går sedan tillbaka till tidpunkten då han vaknade upp och frågade om det var något speciellt han hörde och om han brukade vakna om han hörde nånting. Och då svarar han att han brukar vakna om något åker i backen (tex pappans skärp osv). "Jag mindes att det kom från nedervåningen men det är allt jag kommer ihåg".

Han förhörs ju några gånger senare, men får man anta att det är det mest riktiga i fråga om närminne osv..?? I övriga förhör är det lite si och så med tidpunkter lite överlag?

Jo, nu minns jag.
Och visst, han kan ha vaknat av något ljud som han inte riktigt minns, eftersom han först (?) säger att det är tyst som det brukar. I bakhuvudet kan han ju ha att mamma är hemma och fixar, och då reagerar man kanske inte lika mycket på "vaken"ljud.

Jag lade märke till att han vid andra förhöret hade glömt några saker som förhörsledaren frågade honom om.

T ex berättade vid andra förhöret att mamma kom upp och klappade på huvudet, vilket han inte nämnde i första förhöret.

Jag tror att det första förhöret är det mest tillförlitliga, då det endast har gått två dagar mellan.
Citera
2020-03-02, 13:49
Medlem
Ko1pa41ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker på hur teknisk han ändå har verkat vara, om det stämmer att han har lyckats identifiera en av flashbackdeltagarna här (står i FUP), trots att h*n inte har koppling till vare sig Örebro eller personer och sedan har skickat ett meddelande till h*n på annat forum.

Mycket obehagligt.
Var i fup står det att han lyckats identifiera andra flashback-medlemmar? Tror det rör sig om en simpel keyloggar eller dyl, men vore intressant att veta hur.

Orkar tyvärr inte bläddra igenom flera tusen sidor.
Citera
2020-03-02, 13:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nu ligger jag väl cirka en vecka efter er andra, så jag hoppas inte jag verkar helt förvirrad. Har endast läst ett par hundra sidor av denna mastiga FUP ännu.

Men, SVT-journalisten pratade om "isyxa" (https://www.barrabes.com/en/images/blog-sv/large/707.jpg). Det tycker jag faktiskt verkar kunna stämma med dessa märken i trädet. Och det är ju ett redskap som man lätt använder "i sving" som du skriver.

Frågan är om SD har ett skåp eller en gömma på gymmet där han har gömt redskapet tidigare? Och det var det som han var där för att hämta? Plus att han säkert ville att hans inloggning skulle finnas där så att "Bror Duktig" kunde visa att han tränat.

Ett armeringsjärn kunde ju också placerats ut på BP i förväg som förstärkning vid behov. Men det får jag inte riktigt ihop med hålen i trädet. Har han däremot fått ner LW i sittande position med första slaget, eller med förslag till ett bl*wj*b, då kan han ju i stort sett stå halvt vid sidan och bara mata slag med till exempel en isyxa. Det KAN ju även funnits en medhjälpare som har delvis har hållit fast LW.

Isyxan passar ju fint i en Ica-kasse (eller dylikt) när han sedan vinglar runt med adrenalinstinn kropp på slänten och vid vägkanten.

Sen - efter det lilla jag läst - så kan jag konstatera att
det är högst sannolikt att Polisen har haft en viss, eller kanske till och med stor nytta av det som skrivits i denna tråd. Inte minst från en del i Sektens ivriga försök att dölja både det ena och det andra, samt vissas hysteriska vilja att hitta alternativa gärningsmän bland både barn och andra oskyldiga.

Ja vad gjorde han i närheten av Hjalmar Bergsmans väg från 00.07 och 00.47?
För mobilen har kopplat upp där och stängdes även just ner där kl 01.47.
Skärmdump: https://forumbilder.com/i/roqG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in