2020-03-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stassen
Varför köpa för 170 när du kan köpa för 160 nästa vecka?? 🤔

Varr ju till och med nere på 157 i fredags såg jag nu... Men köp på bara....👍 Jag ger det ett par veckor till innan jag anser priset tillräckligt spännande. Hoppas det rasar på utav bara tusan 🤗

Vi får gratulera Spersson till en fin affär!
Citera
2020-03-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Är rean redan över?

Osannolikt. Nu är det lite kräftgång, och ganska många siffror att vänta under veckan. Särskilt på onsdag. Vad som helst kan egentligen hända.
Citera
2020-03-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Osannolikt. Nu är det lite kräftgång, och ganska många siffror att vänta under veckan. Särskilt på onsdag. Vad som helst kan egentligen hända.

Ja, jag skall inte påstå att jag vet vart det är på väg, men instabilt lär det bli.
Citera
2020-03-02, 10:07
Medlem
Talespins avatar
Är det blått bara för att USA återhämtade sig en smula i fredags? Detta var ju innan USA fick sitt första dödsfall.

Det har dessutom blivit värre överlag i USA under helgen.
Citera
2020-03-02, 10:09
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Är rean redan över?

Nej Nej Nej!

Rean har inte börjat. Vänta.
Citera
2020-03-02, 10:12
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

Precis! Uppgången idag är lika förvirrande som att börsen inte föll tidigare än den gjorde på Coronaviruset. Det finns ingen substans i dagens uppgången. Låt er inte luras!
Citera
2020-03-02, 10:23
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Precis! Uppgången idag är lika förvirrande som att börsen inte föll tidigare än den gjorde på Coronaviruset. Det finns ingen substans i dagens uppgången. Låt er inte luras!

Spridningen har ju nyss börjat i västvärlden. Vi verkar dessutom vara betydligt sämre än Kina på att hålla det under kontroll.

Det kommer att se ut som det gör i Italien i de flesta europeiska länder så småningom. De som köper nu kommer att bränna sig rejält.
Citera
2020-03-02, 10:26
Medlem
Tillfällig rekyl uppåt bara. Det är liket som har lite dödsryckningar.. Snart fortsätter det rasa.. Brant!
Citera
2020-03-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Just ja... Arctic paper... nu minns jag.

Har för mig att det är ett virrigt bolag med stora skulder... mycket tjafs där.

Nja, de tog nog stora lån för att genomföra sitt försök att kuppa ut Rottneros men de har inte längre särskilt stora skulder. Särskilt efter förra årets rekord utdelning på 1.50kr. Vad jag förstår så är Arctic Paper värderat lägre än enbart deras innehav i Rottneros just nu och deras egen verksamhet går också med vinst. Därav P/E på ungefär 3.

Jag har åtminstone satsat rejält på att värderingen är konstig och hoppas på storvinsten frammåt våren när utdelningen är beslutad och vinstprognosen ser fortsatt god ut. Kursen bör kunna dubblas i vår om allt går som jag tänker mig. Även om börsen i övrigt faller rejält

Chansning visst men några sådana får man ta ibland
Citera
2020-03-02, 11:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Är det blått bara för att USA återhämtade sig en smula i fredags? Detta var ju innan USA fick sitt första dödsfall.

Detta är ett vanligt missförstånd. Börsen har ingenting med utomstående nyheter att göra. Det är bara media som tror det. ”Börsen backar pga Corona” är bara så fel som det kan bli. Samma sak varje gång det blir ett ras så försöker media hitta på en förklaring till raset.
Citera
2020-03-02, 11:06
Medlem
Talespins avatar
Vi lär ligga på minus inom en timme. Det gick ner med över 1% på 25 minuter.

Som sagt, det var nog många som brände sig rejält återigen. Det är bara dumheter att köpa den kommande veckan.
Senast redigerad av Talespin 2020-03-02 kl. 11:09.
Citera
2020-03-02, 11:07
Medlem
Citat:
Om man ska tro på alla experter så lär det nog vara blodrött i minst en vecka till.
Enligt dr Doom är det hör döden för USA, Trump och mycket annat.

This Crisis Will Spill Over Into Disaster" - Dr.Doom Sees 40% Collapse In "Delusional" Stock Market

Från zerohedege
https://www.zerohedge.com/markets/crisis-will-spill-over-disaster-drdoom-sees-40-collapse-delusional-stock-market
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in