2020-03-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast äta mat, handla godis o snus i kiosk, duscha och prata med präst tillåts väl även vid fulla restriktioner?

Tror han är mkt intresserad av fup; nog vet han vad som hänt, vad han gjort och inte, men nog vill han gärna ta del av vad andra har sagt om honom?
Och vilka spår etc Hiding fått fram.
Tror flitens lampa är konstant tänd i cellen hans.
Och ett perfekt sätt att fördriva tiden på.
Under fängelsetid kan man omskola sig.Det är inte helt ovanligt att individer läser in diverse högskolestudier till exempel.Sätt inte likhetstecken mellan intern/patient och obegåvad.
Skillnaden är att de har använt sin intelligens på fel sätt.
Citera
2020-03-02, 09:51
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Jerry varit i
polishuset och tolkat och då tagit en gemensam fika eller lunchat. Marco känner Lena, Jerrys
sambo, genom Jerry och de har ingen annan kontakt än att de fikar tillsammans och pratar om
hon är hemma när Marco och Jerry träffas. När Marco är ute och kör mc kan han ibland
svänga förbi både hemma hos Jerry och vid torpet i Åmmeberg.
Han har poliskontakt - Hög klubba !

Många med kontakter inom polisen bland SD:s vänner, även här i tråden efter egen utsago.
Citera
2020-03-02, 09:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
För att hon till slut ville vara ärlig och rakryggad till skillnad från SD som hela tiden ljugit och förnekat.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson. (Fd kollega till LW )

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Vidhåller du att LW berättade för HD för att hon ville vara ärlig och rakryggad?

Fan vad du har försökt vilseleda tråden med falsarier om hur LW var

Du behöver inte svara.

Citat:
I mitt förra inlägg riktat till dig ställde jag en rak och tydlig fråga och du klarade inte ens av att svara på den. Där framgår det med all tydlighet att du är en stor bluff och lögnare här i tråden.

Innan dess hade du postat ett långt inlägg baserat på en chatt som du inte ens förstod. Så jag ställer mig frågan angående dina svenskakunskaper. Det fanns även ett inslag utav att kunna räkna men inte ens det grejade du.

Därmed blir dina inlägg ett inslag som jag skippar. Ett troll om du så vill.

Det mesta som har framkommit har jag hört rykten om, känt till eller kunnat ana mig till. Finns poster på det i forumet för den som verkligen vill förkovra sig i detta. Det enda som sticker ut är hur pass psykopatisk SD verkligen var. Det fanns några grader till på den skalan.

Tänk att det fanns en tid då du anklagade alla förutom just SD att vara skyldiga i fallet. När visselblåsare efter visselblåsare berättade om den terror, de hot och de trakasserier som SD utsatte LW för. Nu finns facit för detta till alla som läst FUP. Dessa diskussioner har tystnat.

Så om du inte vill vara ett troll kommer här lite tips.

1. Studera svenska
2. Skriv inte inlägg i affekt
3. Var källkritisk
4. Ha ett öppet sinne

Dina teorier började långt ifrån där jag stod i verkligheten. Steg för steg har du sedan kommit allt närmare. Nu har jag lagt tillräckligt mycket onödig energi på någon som förmodligen inte kommer göra något åt sitt fantastiskt patetiska inslag i denna tråd. Jag önskar dig ändå lycka till i framtiden och hoppas att du lärt dig något åtminstone. Sluta slösa allas tid.

Replik på ett inlägg från Rosamund.
Citat:
Har du någon källa på dessa uppgifter eller far du med osanningar igen? Vore ju plumpt om du nu inte kan styrka detta och blir sedd som en oseriös användare här på forumet. Senast du pratade om orosanmälan kunde du inte alls backa upp detta och vad jag vet så är det enbart Schazz som kommit med dessa obekräftade uppgifter. En användare som heller inte kunde styrka detta senast.

Ur förhör med UW,s exfru.,
Det som var tufft var att barnen inte mådde bra
i vissa faser och perioder. Det var konflikter mellan barnen och Lena och mellan Lena och
Ulf.

Detta vet jag genom
det Ulf berättade för mig. Ulf berättade att han sedan hade anmält Lena till Socialtjänsten och
det var då det började bli tufft för oss i vårt äktenskap. Vid ett tillfälle var Ulf jätteledsen och
berättade för mig att han ångrade den där anmälan till Socialtjänsten då skuggan även kunde
falla över honom. Rådet de hade fått utifrån utrednigen var att de skulle samarbeta, vilket var
rätt självklart.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Jag vet inte om du försöker vara rolig (i så fall befinner du dig i fel tråd) men att kalla dina tafatta försök som framgångsrika är nog enbart något du kan själv kan göra. För egen del tycker jag de har varit pinsamt dåliga. Och än så länge har du väl knappt haft rätt om någonting. Du duckar ju dessutom för frågor som ifrågasätter dina teorier och visar på uppenbara brister.

Du behöver inte svara.
Vill med detta inlägg lyfta bördan från dom som anklagats för att vara med osanning när dom sagt sanningen.
Citera
2020-03-02, 09:57
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Många med kontakter inom polisen bland SD:s vänner, även här i tråden efter egen utsago.
Det kan vara anledningen till att Stefan Davidsson och Jerry Gray samt Hanna Davidsson tänker som de gör och agerar därefter och varför det saknas bevis.
Gränsöverskridande beteende, simpelt sagt.
Citera
2020-03-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Akt. 151 sid. 115

Låter bekant.

Nu är det ju så att det strider mot reglerna här att försöka koppla personer till konton.
Citera
2020-03-02, 09:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad jag läser i pressen (NA) de senaste dagarna så finns det bevis att det är L*enas blod man har hitttat i SDs hus.
I så fall står det väl fel i NA. Kan du citera eller länka?
Citera
2020-03-02, 09:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Instämmer, och att jag aldrig kan lägga den känslan bakom mig, utan att den förstärkts beror på de 6 förhören mellan henne och farbror blå då hon vägrar samarbeta och säga sanningen. Det finns förutsättningar för att detta mord är planerat med start längre tillbaka i tiden. Att de är partners in crime.

Gissar att de gärna slapp LW också i sociala geo- sällskap eftersom de upplevde sig trakasserade.och ego verkar ju vara deras liv. Men även om de gjort detta och H är glad och lättad nu, så kommer det komma tillbaka till H efter ett tag. Hon kommer märka att det inte främst handlade om L utan S. S flörtade med andra kvinnor också och är gränslös och hämningslös när det gäller det täcka könet.

Så en död Lena hjälper bara kortsiktigt, andra problem kommer dyka upp långsiktigt. Och Hannas mentala issues kommer knappast försvinna, utan förstärkas efterhand. Hon kommer veta att tre barn blev moderlösa. Hon kommer se att S moral inte har förbättrats. Du går inte till sådana ytterligheter utan att det så småningom börjar äta upp dig inifrån. Jag tror nämligen inte H är psykopat.

Precis min tanke.
Oavsett hur många omgångar antidepressiva, ångestdämpande.
Det ligger djupt i hennes redan labila skadade undermedvetna.
Blir ju svårt att ta sanningen upp i terapisamtal...
Citera
2020-03-02, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Njo, nog kan det säkert vara ansträngande att sitta häktad i detta land, just för att graden av isolering är så hög (vid restr).
Och med de långa utredningstiderna (läs NFC-köerna..).

Ja många (de flesta väl?) på häkten är ju återkommande gäster som nog mest bara lägger sig på slafen och låter tiden och advokaten göra jobbet.
Men SD:s motivationsgrad lär (teori) ligga påtagligt över snittet vad gäller att engagera sig i den pågående processen.
Och när han knäckt fupen har han ju slasken kvar.

Ja Arbogamörderskan Möller bidrog väl tex starkt till att utveckla den kommunikationsvarianten.
Ja,så klart går det att fuska sig till kontakt
Men när det går rätt till ska det inte gå att ha kontakt med andra intagna vid fulla restriktioner.
Citera
2020-03-02, 10:02
Medlem
Citat:

i vissa faser och perioder. Det var konflikter mellan barnen och Lena och mellan Lena och
Ulf.

Detta vet jag genom
det Ulf berättade för mig. Ulf berättade att han sedan hade anmält Lena till Socialtjänsten och
det var då det började bli tufft för oss i vårt äktenskap. Vid ett tillfälle var Ulf jätteledsen och
berättade för mig att han ångrade den där anmälan till Socialtjänsten då skuggan även kunde
falla över honom. Rådet de hade fått utifrån utrednigen var att de skulle samarbeta, vilket var
rätt självklart.

Du behöver inte svara.
Vill med detta inlägg lyfta bördan från dom som anklagats för att vara med osanning när dom sagt sanningen.

Precis. Händerna för ögonen och öronen. Lycka till med det genom livet. Återigen visar du med eftertryck vilken oseriös användare du är.
Citera
2020-03-02, 10:06
Medlem
Citat:

Ulf.

Detta vet jag genom
rätt självklart.

Du behöver inte svara.
LW berättade för HD om intima detaljer mellan SD och LW.Hennes syfte var rent elakt.Det var att såra så HD så mycket hon bara kunde.Mål Att splittra HD och SD. Solklart.
Citera
2020-03-02, 10:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Du har inte läst hennes blogg va?

Hon är lika dysfunktionell som alla andra, riktigt otäckt att läsa det hon skriver. Jag upplever henne som riktigt störd.

Nej, har du inte läst är det för sent då hon har stängt bloggen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
För Ulfs del är den skilsmässan bland det klokaste han gjort. Från LW till en annan trasig person hade vart för mycket.

Hennes blogg var hemsk, det är skillnad på ge fakta till att spy ut skit genom "fakta". Så hon och en del andra har visat sina svullna falska ansikten i den här tråden.
-----------------
Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.
Fan!

-------------
Om ni två påstår att MH ljuger under vittnesförhöret så påstår jag att ni är störda som inte förstår att ni har fel.

MH som visat sig vara den friskaste har rätt på varenda punkt.

Det finns många i denna tråd som av omedvetna skäl har svårt att hålla sig till sanningen.

Ber er mfl att fundera på vad det är ni skyddar för att det är absolut inte LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-02 kl. 10:21.
Citera
2020-03-02, 10:10
Medlem
Handlrs avatar
Det är allmänt känt inom polisen att fika är att fiska information..
En polis har inga "vanliga"-vänner.. just saying, det är allmänt känt att bli "tolk" är att fika efter information.

Not Sorry, YerryCrayFish
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in