2020-03-01, 23:30
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Fler som har störningar då och då?

Yes i dag 22 och en timmer efter minst. På flera kanaler kan det kommit i virus i systemet eller är det MSB;s virus som skall släcka ner internet för oss som fungerar dåligt?

VHO har en betydligt mer restriktiv attityd och ser allvarligare på spridningen än Sveriges korkade myndigheter. Nu går jag och lägger mig så jag inte får hjärtinfarkt av att tänka på Tegnell och hans associerade.
Citera
2020-03-01, 23:31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Om någon missat, Dokument utifrån om Coronaviruset, australiensisk dokumentär, mycket läskiga bilder från Kina. Panikslagen överbelastad sjukhuspersonal och dödsfall. Scary shit.

https://www.svtplay.se/video/25762164/coronaviruset

Edit: De har stängt ned regionen med utbrott, det är kaos, folk kan inte ens röra sig fritt.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2020-03-01 kl. 23:37.
Citera
Medlem
22:00: 1 new case in Denmark. (Source)
21:50: 1 new case in Iceland. (Source)
21:39: 12 new cases in Germany. (Source)
21:38: 3 new cases in Israel. Two of the patients recently returned from Italy. (Source)
20:50: 8 new cases in Spain. (Source)
20:32: 15 new cases in Japan. (Source)
20:25: 1 new case in Mexico. First in Chiapas. Patient recently returned from Italy. (Source)
19:39: 1 new case in Finland. The other cases mentioned in the article were previously reported. (Source)
19:38: 1 new case in the United Kingdom. First case in Scotland. Patient recently traveled from Italy. (Source)
18:25: 30 new cases in France. (Source)
18:15: 2 new cases in Washington state, United States. (Source)
17:56: 1 new case in Iceland. Patient recently returned from northern Italy. (Source)
17:19: 566 new cases and 5 new deaths in Italy.
17:11: 4 new cases in Norway. (Source)
16:30: 6 new cases in Switzerland. (Source)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Ring 13113, man ska inte ringa 1177.
Hittar inga källor på detta och i artikeln jag läste för 2 minuter sedan så står det 1177 som det alltid gjort.

Rapporterar dig för falsk ryktesspridning. Har du invändningar så råder jag dig att redigera ditt inlägg med källor.
Citera
2020-03-01, 23:32
Medlem
naturtvåls avatar
A nursing home in Washington state was placed on lockdown after a resident and a staff member tested positive for the coronavirus and more than 50 others showed respiratory symptoms, according to state health officials.

Källa: https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-news-live-uk-symptoms-death-toll-trump-us-case-outbreak-cdc-a9366921.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Tycket att utvecklingen har stått ganska still idag. Det sprids inte lika snabbt längre!

känns som det stabilseras lite? Eller har jag fel?

Sverige är stängt på helgerna, vänta tills imorgon då blir det fart igen.
Idag tippade jag +1 och där fick jag rätt (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
"Runt 300 anställda samlades på morgonen och röstade "nästan enhälligt" för att hålla dörrarna stämda, enligt en facklig representant."

Facket kan göra så i Sverige också, om de vill.

Och i Sverige har museer begränsat inlån av t ex konstverk från smittade länder, t ex Italien.
Vid inlån följer kurirer med konsten till/från olika museum.

I övrigt inga ytterligare åtgärder på de stora Museerna såsom NM, MM m fl. Enligt myndigheterna följer de Folkhälsomyndighetens direkt.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Helt otroligt korkat, och fanns det inte en annan tråd för sådana här konspirationsteorier? Det är så dumt att man inte vet var man ska börja. Italien har inte 5G. Började alla länder att rulla ut 5G ungefär samtidigt? Var det en stor 5G sändare på det där kryssningsfartyget där de smittade ner varandra? Varenda gång är det samma sak med NMT, 3G, 4G o.s.v. att det skulle vara farligt, men det är icke-joniserad strålning och helt ofarligt.

Så det är fullständigt okej för dig att folk sprider tex reklam filmer och påstår att det är så det ser ut i kina? Alla bilder som folk lagt upp här som jag gjort google sökningar på och hittar att någon var några år gammal? du kallar inte det konspiration för att sprida skräck i samhället?

IRAN
There are a few mobile network operators in Iran, the largest of which is Mobile Telecommunication Company of Iran (MCI). MCI currently offers "4.5G" internet, which shows that they're on a path to providing 5G in Iran. They also signed an agreement with Nokia in 2017 to develop 5G technology in Iran.

Iran's second-largest provider, Irancell, provides both mobile and fixed wireless internet services. In late 2017, in collaboration with Ericsson, the two performed their first 5G test in Tehran and said that 5G will be available in Iran in 2020.

Citat:
The IMDA (Info-communications Media Development Authority) is an organization of the Singaporean government that says a 5G network rollout will take place in 2020. There might even be two networks coming to Singapore since IMDA plans to allocate millimeter bands for 5G that "will be sufficient for at least two nationwide 5G networks."

According to the 5G Strategy for Germany, released by Germany's Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure (BMVI), trial installations began in 2018 with a commercial launch in 2020.
Senast redigerad av Mrjobi 2020-03-01 kl. 23:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja man skäms över att vara svensk. Här får man ingen information alls. Antingen beror det på att politikerna tror att folk är för dumma för att fatta eller så är man rädda att folk skall få panik. I vilket fall är det uselt att man inte ens har informerat allmänheten när vi står inför kanske vår värsta prövning i modern tid. Vanliga svenskar skall inte ha en aning om vad det som händer, för det kan gynna högerextrema krafter.

Eller så beror det på att vi svenskar faktiskt förväntas känna till hur virus smittas? Har man gått ut grundskolan och inte begripit att man behöver tvätta händer, att man inte ska gnugga sig i ögonen etc då har vi lite större problem att handskas med. Förövrigt skriver media om Coronaviruset varenda dag. Och för femtioelfte gången så är det inte våra politiker som sätter upp riktlinjerna. Det är våra myndigheter (experter, inte politiker). Vi har inte ministerstyre!
Senast redigerad av krosh 2020-03-01 kl. 23:39.
Citera
2020-03-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Hittar inga källor på detta och i artikeln jag läste för 2 minuter sedan så står det 1177 som det alltid gjort.

Rapporterar för falsk ryktesspridning. Har du invändningar så råder jag dig att redigera ditt inlägg med källor.

KÄLLA:https://www.regionorebrolan.se/sv/Om-regionorebrolan/Press/Nyheter/Nyheter-2020/Folkhalsomyndigheten-far-manga-fragor-om-den-nya-sjukdomen-covid-19-Nu-kan-den-som-vill-stalla-frago r-om-covid-19-ringa-det-nationella-informationsnumret-113-13/
Senast redigerad av Smurfitkappa 2020-03-01 kl. 23:36.
Citera
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Lägg ner dyng snacket, all matbrist räknas i GRETA fear mongering trend tider!

Tro mig, ingen på Hawaii eller i andra delar av USA kommer att svälta på grund av Coronaviruset.
Och snälla, ta tag i det där med ditt särskrivningsproblem.
Att läsa din text är som att se på en film, eller spela ett spel, som laggar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag tillhör dom som har förhöjd risk och det gäller även anhöriga.

Jag förstår att du är orolig och det är på många sätt en sund reaktion. Ångest och panik bör dock undvikas och hjälper inte i en sån här situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in