2020-03-01, 22:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
För tredje gången då: https://www.aftonbladet.se/a/4qJaz6

Tack så mycket men du har aldrig postat den länk till mig, jag har just kollat om jag
missat det tidigare så det måste vara några andra du har postat det till.
Citera
2020-03-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
MENA-folket?
Dessvärre 80+ som alltid röstar på sossarna.
Citera
2020-03-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Folk har dött av svält i alla tider och alla vet att det finns folk som svälter i världen. Det vi ser nu är något nytt och framförallt med en osäker utveckling, vilket skapar stora oro. Svält är inte heller någonting som sprider sig till andra genom närkontakt. Löjligt exempel.

Löjligt och noja för ett virus.
Citera
2020-03-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Problemet är att de ansvariga och styrande i Sverige redan i januari visste att det var en katastrof i Kina och visste att flygstopp, inreseförbud och karantän är de bästa verktygen man har för att begränsa spridningen.

Av olika skäl så har de styrande i Sverige medvetet låtit bli att begränsa spridningen i tid, fastän man hade chansen. Kineserna hade aldrig den chansen då drabbades först och drabbades av något helt nytt.

Det är också idiotiskt att de styrande i Sverige inte kräver att alla som har varit i riskzoner på sportlovet ska vara hemma minst en vecka innan de går till skolan / jobbet. Det är ju en enkel säkerhetsåtgärd för att förhindra spridning.
Citera
2020-03-01, 22:54
Medlem
Är det bara jag som kommer vägra ett vaccin om det kommer?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Men jösses! Direktiven om att det inte smittar från barn är baserad på en undersökning som WHO gjorde under ett 9-dagars studiebesök i Kina och det finns inget vetenskapligt bakom det klargörande heller utan det står endast skrivet i rapporten att:

"The Joint Mission learned that infected children have largely been identified through contact tracing in households of adults. Of note, people interviewed by the Joint Mission Team could not recall episodes in which transmission occurred from a child to an adult."

Men du pratar om stor samhällsförlust, är det inte bättre att du lär dig Googla om hur det såg ut i ex Tyskland eller Italien för några dagar sedan och börjar tänka lite.

Det nya direktivet om att kommunerna själv ska få bestämma om barn ska få stanna hemma är ett tydligt tecken på att idag när skolministern och hälsomyndigheten har haft möten så har ansvaret ännu en gång delegerats längre ner i ansvarskedjan.

Ingen central styrning över landets skydd utan byråkraterna fortsätter att låtsas som att det regnar samtidigt som de skyddar sin egen rygg.

Usel styrning av ett land inför en stor kris där man ska ha starka ledare.

Huruvida det stämmer eller inte kan jag inte svara på. Jag förklarar hur man resonerar.

Du menar att Italien och Tyskland hade varit fria från smitta om dom hade stängt ner sina skolor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Okej, intressant. Så vissa folkgrupper kan vara mer resistenta mot ett virus tex än andra? Om jag fattar det rätt.

Om vi jämför Sydkorea med Iran och Italien så sticker det ut att dödligheten i SK är väldigt mycket lägre trots mer smittade. Visserligen så spelar sjukvården in också men tycker ändå att dödligheten borde te sig lika mellan länderna.

Det där kan också bero på vilka grupper är drabbade, i Italien verkar viruset ha spridits på sjukhus och då är ju de drabbade ofta väldigt sjuka redan innan de fått det.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Troligtvis, om man får tro Whistle blowers i Kina, samt BBC reportrar, så är antalet smittade i Kina totalt den rapporterade.

Se dokumentären på svt2 ni som inte gjort det.

Undrar vad som händer med de som svetsar in i sina bostäder i Kina. Karantänen skulle ju förlängas i en månad. Klarar man sig utan mat så länge?

Kanske kan det bli revolution i Kina efter detta. Även Högsta Domstolen i Kina hyllade den läkare som upptäckte viruset i Kina, och som i och med detta blev avskedad och utskälld. Den läkaren är nu död förresten.
Citera
2020-03-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Perspektiv.

Coronavirus: ca 3000 döda på två månader. Panik i världen, massmedias toppnyheter.

Världshunger: 24000 döda varje dag, tre av fyra är barn under fem år.

822 miljoner människor är undernärda och det har ökat enligt senaste rapporten från FN.

Den hungern kan inte rika dö av, därför verkar det inte spela någon roll.

Om västvärldens forskare. läkare, politiker, näringsfolk stryker med i detta virus kommer de få det ännu jävligare de undernärda och BETYDLIGT fler kommer att dö i hunger.
Fö så har väldigt få av oss något som helst ansvara för folk som pippar som kaniner samtidigt som de vet att deras avkomma till 100% kommer att vara beroende av bistånd från väst eftersom de själva inte har någon förmåga att försörja avkomman.

Vidare klarar inte ens de allra allra godaste i landet som inte bygger några murar att tänka på annan än de närmaste när lie-mannen kan skönjas.
Citera
2020-03-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det här klippet har vi som sagt klarat av.

Du kan tipsa Russia Today om att det nu är tomt på en del hyllor på t.ex. Stora Coop i Bromma. Så RT hinner dit och filma och sprida missledande information innan personalen hinner fylla på.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kraftigt-okad-forsaljning-av-torrvaror

Det har vi inte alls klarat av, är ju bara du som försöker förvränga bilden av att Svärje har bra tillgång på mat när vi defakto även här får enorma problem efetersom sossarna inte gjort avtal med mat oligopolet att hålla lager för kristider!

Nu har vi mat problem i norra Italien, USA och Japan, bevis nog att avfärda dina påståeenden som kommer mest från Aftonbladet.

Russia Today är bra mycket mera hederligt än ditt Aftonbladet, det är säkerställt utom alla tvivel sedan länge!
Senast redigerad av PutinsPutain 2020-03-01 kl. 23:04.
Citera
2020-03-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Är det bara jag som kommer vägra ett vaccin om det kommer?
ja, bara du och eftersom alla andra tagit vaccinet så blir inte heller du smittad. Win-win
Citera
2020-03-01, 22:58
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Tycker det är fantastiskt roligt att Sverige säger att barn inte smittar samtidigt som Japan stänger sina skolor i en hel månad.

Japan, av alla ställen. Med tanke på deras utbildningsmoral så är det verkligen inget taktiskt politiskt drag om man verkligen inte måste göra det.

Dock förväntar jag mig total inkompetens ala "Tafsa inte"-armband från vårt land som vanligt.

Exakt, inte vilket land som helst som stänger sina skolor. Bara det bör ringa larmklockor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in