2020-03-01, 22:14
Medlem
Sd försökte lägga ut dimridå Såå klantigt
Citera
2020-03-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Sen gjorde han ett misstag när han kl. 14.52 skrev till J*rry:
Lena är försvunnen sen i natt.
Om han var oskyldig borde han inte veta det vid den tidpunkten, infon att det var på natten kom senare.
Bra slutsats. Hur kunde han veta det? Hon saknades först på morgonen. Men detta är också ett av åklagarens starka kort senare när hon hittades: hur visste han att det var Lena man hittat när inte polisen bekräftat identiteten?
Citera
2020-03-01, 22:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Han är obehaglig på fler än ett sätt. Exp. hörde han av sig till Kristin. J eftersom han visste att Lena anförtrodde sig till henne, för att smöra och ställa sig in, trots att hon inte alls känner honom. Men underförstått låter han ju de flesta förstå, med underförstådda hälsningar att han har ögonen på dem. Hans manipulation och kontroll är skev. Jag oroar mig starkt för sådana som Katarina och hennes vittnesbörd, om han frias då de inte lyckas få honom fälld. Det är en otäck tanke. Han är ju i högsta grad fri från spärrar. Antingen är du med eller emot honom. Det läskigaste är ju att han är en snyggare, eller en hål ål som Katarina bedömer det som.

Jag tyckte förut, i början av tråden, att flera som spekulerade om hans farlighet överdrev mycket. Jag trodde inte alls på det.

Knappt att jag trodde att någon annan var i riskzonen, enbart L*ena.

Nu efter att ha läst flera personers vittnesmål, ser jag på saken helt annorlunda.

Jag misstänker inte honom för att vara någon slags serialkiller.

Men jag hör att han ganska öppet kan prata om att ungefär ta bort människor, som t ex ett barn som inte utvecklas som det ska. Att människor känner sig hotade av SD för att han även beter sig på ett utstuderat sätt mot någon som ser igenom honom eller ställer sig upp mot honom på ett sätt som påminner om det sätt han har haft mot L*ena (lite stalking- aktigt beteende) är mycket obehagligt som jag ser det.

Jag blir också oroad över hur det ska bli om SD blir friad. Det finns all anledning att alla som har något att berätta öppnar munnen nu.

Jag är alltför okunnig i de här bitarna, utan går mest på min egen livserfarenhet, min magkänsla, det jag tidigare läst om psykopati och lyssnar på några av er i tråden som har mycket intressanta analyser och teser om det psykologiska samspelet mellan de tre-fyra olika aktörerna. Jag kanske inte håller med om allt, men många bitar faller på plats allteftersom.

För mig är ännu HD och JG ganska obegripliga, liksom även LWs besatthet av SD.

Kanske blir det lite som att jag vill förstå på ett plan som är omöjligt. Kanske är det som min son som inte kan acceptera att när han ska räkna matte på högre nivå, får man ibland acceptera att det är den formeln man använder. Att man inte alltid kan kräva av sig själv att man ska förstå det på djupet.
Jag tyckte att Netherworlds, Reviews analyser och länkar har hjälpt mig mycket.

Men helt klart börjar en mycket, mycket farlig person framstå.

Om han frias, kommer han då att flytta?

Nej, jag tror inte det.Han frågar någo om de tycker att han ska låta bli att komma på ett event efter mordet. Och de svarar att det är ju ganska känsligt läga, att det kanske han inte borde, men att det är öppet för alla. Han svarar att han kommer. Ändå. Fast han säger att han inte vill ställa till obehag.

Så blir det nog, och HD kommer nog att flytta tillbaka till honom om det inte händer något annat (att hon åter kommer under luppen).

Men resten av hans liv kommer nog inte att vara som det brukar. Och det kan ställa allt på sin kant. SD vill inte tappa masken. Det är sådant som kan göra honom farlig.

Frågan är hur det blir med barnen? Efter alla saker som kommit fram om honom?
Citera
2020-03-01, 22:17
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Absolut!
Och naturligtvis den hittills obesvarade frågan om VARFÖR Lena bytte till ett kodlås öht!

Är du korkad på riktigt eller spelar du bara?? Det har förklarats ett antal gånger här i tråden att orsaken till att LW bytte till kodlås var 1.LWs ena son tappade bort sin nyckel väldigt ofta 2.SD tipsade LW om fördelarna med ett kodlås och SD var med och valde ut det lås LW köpte,Läs tråden för helvete hur jävla svårt kan det vara
Citera
2020-03-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hon verkar vara den enda i deras omgivning som ser klart på situationen och vågar återge det.
De övriga i omgivningen bedyrar SD's oskuld (indirekt även HD's) och uppger att ingen frågat honom eller att de ens pratar om det. Och varför gör man inte det? Jo, för att man har på känn att sanningen är ohygglig och man vill inget veta: Om man inget vet, så har inget hänt.

Bra observation! Och visst tänker du helt rätt när det gäller kompisar som man har en nära relation till och personer som man inte har en lika nära relation till. Helt rätt tänkt av dig och hoppssan några inlägg uppåt!

Jag säger som jag sagt förut, skulle jag bli mördad under oklara omständigheter hoppas jag att en Special Unit som ni här i tråden hjälper till att ge mig upprättelse. Det är en oerhörd styrka när så många klurar och bidrar med vinklar i 360 grader! För att inte tala om tiden alla lägger ned...
Citera
2020-03-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tyckte förut, i början av tråden, att flera som spekulerade om hans farlighet överdrev mycket. Jag trodde inte alls på det.

Nu efter att ha läst flera personers vittnesmål, ser jag på saken helt annorlunda.

Nä, men serialstalker. Han smög omkring i LWs trädgård och fotade. Regelbundet om jag förstått rätt. Efter att en väninna varit hos HD så skrev SD till denna väninna, sekunden efter hon klev utanför HDs hem, att HD var superglad över besöket. Hur f*n kunde han veta det? Han är en riktigt otäck man. Undrar hur många människor han har haft koll på i smyg?
Citera
2020-03-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Är du korkad på riktigt eller spelar du bara?? Det har förklarats ett antal gånger här i tråden att orsaken till att LW bytte till kodlås var 1.LWs ena son tappade bort sin nyckel väldigt ofta 2.SD tipsade LW om fördelarna med ett kodlås och SD var med och valde ut det lås LW köpte,Läs tråden för helvete hur jävla svårt kan det vara

Och varför säger SD att han INTE installerade det åt henne medan HD uppger att SD var den som installerade det? Han garderar sig med att säga att de kommer hitta fingeravtryck på det eftersom han hållit i låset...
Citera
2020-03-01, 22:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Blir brydd av att SD kallar HD för "Mamma" i Whatsapp, och att SD kallar LW för "Mamma" i Telegram.
Citera
2020-03-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä, men serialstalker. Han smög omkring i LWs trädgård och fotade. Regelbundet om jag förstått rätt. Efter att en väninna varit hos HD så skrev SD till denna väninna, sekunden efter hon klev utanför HDs hem, att HD var superglad över besöket. Hur f*n kunde han veta det? Han är en riktigt otäck man. Undrar hur många människor han har haft koll på i smyg?

För att inte glömma att han var och tände ett ljus i hennes säng när hon var borta och att han sedan säger att hon inget kan bevisa eftersom man inte kommer kunna hitta ett enda fingeravtryck av honom...
Alltså.... VAD ser kvinnorna hos honom??
Citera
2020-03-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Men jag hör att han ganska öppet kan prata om att ungefär ta bort människor, som t ex ett barn som inte utvecklas som det ska. Att människor känner sig hotade av SD för att han även beter sig på ett utstuderat sätt mot någon som ser igenom honom eller ställer sig upp mot honom på ett sätt som påminner om det sätt han har haft mot L*ena (lite stalking- aktigt beteende) är mycket obehagligt som jag ser det.

Jag blir också oroad över hur det ska bli om SD blir friad. Det finns all anledning att alla som har något att berätta öppnar munnen nu.

Jag är alltför okunnig i de här bitarna, utan går mest på min egen livserfarenhet, min magkänsla, det jag tidigare läst om psykopati och lyssnar på några av er i tråden som har mycket intressanta analyser och teser om det psykologiska samspelet mellan de tre-fyra olika aktörerna. Jag kanske inte håller med om allt, men många bitar faller på plats allteftersom.

För mig är ännu HD och JG ganska obegripliga, liksom även LWs besatthet av SD.

Kanske blir det lite som att jag vill förstå på ett plan som är omöjligt. Kanske är det som min son som inte kan acceptera att när han ska räkna matte på högre nivå, får man ibland acceptera att det är den formeln man använder. Att man inte alltid kan kräva av sig själv att man ska förstå det på djupet.
Jag tyckte att Netherworlds, Reviews analyser och länkar har hjälpt mig mycket.

Men helt klart börjar en mycket, mycket farlig person framstå.

Om han frias, kommer han då att flytta?

Nej, jag tror inte det.Han frågar någo om de tycker att han ska låta bli att komma på ett event efter mordet. Och de svarar att det är ju ganska känsligt läga, att det kanske han inte borde, men att det är öppet för alla. Han svarar att han kommer. Ändå. Fast han säger att han inte vill ställa till obehag.

Så blir det nog, och HD kommer nog att flytta tillbaka till honom om det inte händer något annat (att hon åter kommer under luppen).

Men resten av hans liv kommer nog inte att vara som det brukar. Och det kan ställa allt på sin kant. SD vill inte tappa masken. Det är sådant som kan göra honom farlig.

Frågan är hur det blir med barnen? Efter alla saker som kommit fram om honom?

Jag trodde inte heller tidigare att han var en allmänfara, men det tror jag idag. Inte för att han är en serial killer, men det finns ett upprepande och kontrollerande mönster som han använder sig av för att exploatera och utnyttja människor i sin närhet.

Jag tror inte en psykopat glömmer och förlåter de som vittnar mot honom. Att han skulle flytta från Hjärsta är jag inte övertygad om eftersom han efter mordet, helt fräckt åker land och rike runt och beter sig som om det regnar. Han uppträder som vanligt, ingen ånger eller dåligt samvete. Han kör bara på utan något tecken på skam i kroppen. Det är illavarslande. Hade jag en sådan typ i min närhet skulle jag flytta långt bort. Hans smicker och inställsamhet är också gränslös, som att han vill krama den kvinnliga förhörsledaren. Han är ju från en annan planet. Vem vet vad han tar sig till nästa gång, han vill lösa ett problem? Han är oförutsägbar, det är därför han beskrivs som obehaglig.
Citera
2020-03-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
För att inte glömma att han var och tände ett ljus i hennes säng när hon var borta och att han sedan säger att hon inget kan bevisa eftersom man inte kommer kunna hitta ett enda fingeravtryck av honom...
Alltså.... VAD ser kvinnorna hos honom??
Ja, vad ville han säga med detta värmeljus? Jag fattade aldrig det?
Citera
2020-03-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska inte åklagaren ta bort alla andra tänkbara kandidater?
Jag ser ML och JH som högintressanta om det faller med SD. Nu finns det en 4:e som inom närtid kan ha känt sig kränkt/förbisedd/utnyttjad.
Det är ju detta försvaret kommer peka på. ”Hur har åklagaren uteslutit alternativa gärningsmän?”

Det lär vara gjort men åtalet är riktat mot SD. Så om det inte direkt berör den situationen så tillhör det nog slasken. Gissar att det var därför åklagaren bad försvaret att gå igenom det materialet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in