2020-03-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är nog första gången han skrivit något sådant. Har du koll på aktbilaga och sida?
Har lite problem med vissa dokument, står nog på flera ställen. Finns iallafall med i
Huvudprotokollet, 145, sid 128.
2018-05-15 kl. 00:29:36
Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn.
Senast redigerad av anniesbrev 2020-03-01 kl. 22:01.
Citera
2020-03-01, 21:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vid det första testet fick de indikation på blod.
Vid det andra testet kontrollerade de dna.
Vad är det som är konstigt med det?

Vad menar du?

Förstår inte vad du opponerar dig emot.
Citera
2020-03-01, 21:59
Medlem
HD fick ju SD att göra det hon ville att han skulle göra för att de skulle kunna skapa en ny framtid tillsammans. Hon hatade LW över allt annat på jorden. Klart hon mådde bättre efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
SD är synsk?

SD's jobbarkompis berättar att de är på kontoret någon dag innan USA-resan ska gå av stapeln då SD säger:

"Vi kommer få en väldigt tråkig nyhet snart"

Kollegan svarar: "Oj"

SD replikerar då att en av hans bästa kompisar är försvunnen.

Kollegan har inte velat ta upp det med SD pga att han tycker att det är väldigt obehagligt att SD redan då kunde förutspå att det skulle komma att bli en så stor grej.

Aktbilaga 148 sida 60

Aktbilaga 147 s 68 förnekar SD att han installerat låset på LW's dörr?
Han vet inte vart HD fått det ifrån. Men säkert fanns hans fingeravtryck på det eftersom han hållit i låset. Men han har inte använt sin kod på flera månader. Kanske inte ens ett år.. Eller några månader.
(Verkar svårt med tiden..)

Citat:
Jo, det är mkt märkligt..!

Sitter och läser förhöret med kollegan och rent krasst säger hon att HD var ledsen INNAN mordet.
Men hon upplevde henne som glad EFTER. Hon var orolig för att detta skulle knäcka HD, men tvärtom blev hon mer i balans och kollegan kan inte förstå hur HD "repade sig" så fort och att hon är glad, har energi och är stark.

"M*aria tycker att reaktionen från H*anna är skitkonstig." Utifrån hur hon agerar och fortsätter att fungera så har kollegan svårt att förstå sig på henne. Hon är undrande.
(Aktbilaga 149 sida 520)

Det låter som HD fick superkrafter och inte är så skör som hon framstår att vara..?
Citera
2020-03-01, 22:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Stopp och belägg! Var läste du det? Att SD sa god natt? Det har han aldrig sagt innan? Eller var det HON som sa det?

Har för mig att han skrev det som ett sms; då någon timme efter mordet ...kanske alibi (vet ju ej ...)
Som en förklaring till att han inte på något sätt hade en aning om att LW varit ute och blivit mördad utav vem det nu kan vara ....
Citera
2020-03-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Puuhh..vad skönt att fler reagerat på det!

Nu läser jag mer organiserat och är bara på sidan 172 i HD:s förhör men även det du säger om kollegans observation på sid 520 blir ju hyperintressant i sammanhanget!!

Hon verkar vara den enda i deras omgivning som ser klart på situationen och vågar återge det.
De övriga i omgivningen bedyrar SD's oskuld (indirekt även HD's) och uppger att ingen frågat honom eller att de ens pratar om det. Och varför gör man inte det? Jo, för att man har på känn att sanningen är ohygglig och man vill inget veta: Om man inget vet, så har inget hänt.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-01 kl. 22:05.
Citera
2020-03-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag menar att jag inte tyckte att Noa gjorde något konstigt. Det var inte DET jag hade reagerat över när jag läste förhöret, utan mitt inlägg var en replik i konversationen mellan Schazz och Snoris, som hade reagerat över Noas agerande.
Min tanke var att Albins reaktion var fullt normal (inte till skillnad från Noas agerande) utan till skillnad från SD och HD:s närmast apatiska (brist på) reaktion.

Edit: Schazz tänkte nog på en sak, Snoris på en annan, och jag på en tredje.

Jag är enig med dig, deras agerande är så skiljt från en normal reaktion att man på ett plan häpnar.
Citera
2020-03-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Har lite problem med vissa dokument, står nog på flera ställen. Finns iallafall med i
Huvudprotokollet, 145, sid 128.
2018-05-15 kl. 00:29:36
Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn.

Just det. Och DET var inte vanligt. Sov gott - så obehagligt när han visste var hon fanns. Normalt hade han skrivit "nattis". Inte sov gott. Det sket han fullständigt i. Det är alldeles för mjukt uttryck för att vara SD. En timme efter han dödade henne. Fy för den lede.
Citera
2020-03-01, 22:07
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD hade glömt att komma dit och städa åt honom?

Det är två olika tvättmaskiner.
1. Den ena står i LWs tvättstuga, några hus bort. Där har inte SD varit på 1.5 år ca.
2. Den som topsades och påvisade DNA/blod från LW var den som står hemma hos SD i hans hem.
Citera
2020-03-01, 22:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Just det. Och DET var inte vanligt. Sov gott - så obehagligt när han visste var hon fanns. Normalt hade han skrivit "nattis". Inte sov gott. Det sket han fullständigt i. Det är alldeles för mjukt uttryck för att vara SD. En timme efter han dödade henne. Fy för den lede.

Det var DET jag for efter!
Citera
2020-03-01, 22:09
Medlem
Citat:
Sen gjorde han ett misstag när han kl. 14.52 skrev till J*rry:
Lena är försvunnen sen i natt.
Om han var oskyldig borde han inte veta det vid den tidpunkten, infon att det var på natten kom senare.
Citera
2020-03-01, 22:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ok. Jag hade inte koll på det förhöret. Fhl menade alltså tvättstugan i Stefans hus. Då håller jag fullt med dig, hur ska han förklara blodet på tvättmaskinen som blod från LW efter en sexakt där för ca 1,5 år sedan?
Så besudlingen är daterad till 2018-05-14 ?
Det har framlagts mycket som han inte behöver förklara eftersom bevisbördan är åklagarens.
Åkl vill gärna lägga (som du gör)över bevisbördan på den tilltalade men han behöver inte ge sig i resonemang om det utan kan vara knäpp tyst om han vill och lugnt överlåta försvaret till IB och &
Citera
2020-03-01, 22:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hon verkar vara den enda i deras omgivning som ser klart på situationen och vågar återge det.
De övriga i omgivningen bedyrar SD's oskuld (indirekt även HD's) och uppger att ingen frågat honom eller att de ens pratar om det. Och varför gör man inte det? Jo, för att man har på känn att sanningen är ohygglig och man vill inget veta: Om man inget vet, så har inget hänt.
Precis.
Ibland låter man bli att fråga saker för att man inte vill höra flera lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in