2020-03-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Var är LW:s mobil? Finns det ingen möjlighet att hitta något information via något cloud eller så?
Den snodde SD med sig när mordet var utfört, alternativt att han sprang tillbaka till platsen efter ett tag när han kom på att den måste tillvaratas och slängas. Så den ligger nog i en dagvattenbrunn, eller i nån sjö i närheten.
Citera
2020-03-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det liknar Knutby på alla sätt och vis.
Sex till höger och vänster och troligen korrumperade poliser.
Vapnet som användes i Knutby hade tidigare beslagtagits av polisen men var ute på marknaden igen.
Det finns många fler likheter.

Men Lena var mindre foglig än barnflickan.
Citera
2020-03-01, 21:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den snodde SD med sig när mordet var utfört, alternativt att han sprang tillbaka till platsen efter ett tag när han kom på att den måste tillvaratas och slängas. Så den ligger nog i en dagvattenbrunn, eller i nån sjö i närheten.

Det var kanske den han plockade ur hennes ficka...
Men måste man ha den fysiska mobilen för att kunna få information? Det var snarast det jag undrade över.
Antar att svaret är ja, för annars hade GM kanske redan suttit i fängelse.

Undrar också om det kommer att dyka upp fler listor över digital korrespondens än de som täcker 11-12/5 och 14-15/5 i FUP. Vore mycket intressant att läsa mera och kunna dra fler slutsatser angående mönster.
Till exempel: brukade SD säga "god natt och sov gott"?
Citera
2020-03-01, 21:27
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bryter du sönder den och kastar i en eller flera soptunnor även på relativt kort avstånd från området i fokus blir den nästintill omöjlig att hitta vid den tidpunkt utredningen har hunnit ta fart. Dåligt med sjöar i närheten tror jag... närmast är nog pölen i Varbergaskogen?
Senast redigerad av covfefe... 2020-03-01 kl. 21:29.
Citera
2020-03-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var kanske den han plockade ur hennes ficka...
Men måste man ha den fysiska mobilen för att kunna få information? Det var snarast det jag undrade över.
Antar att svaret är ja, för annars hade GM kanske redan suttit i fängelse.

Undrar också om det kommer att dyka upp fler listor över digital korrespondens än de som täcker 11-12/5 och 14-15/5 i FUP. Vore mycket intressant att läsa mera och kunna dra fler slutsatser angående mönster.
Till exempel: brukade SD säga "god natt och sov gott"?
Nej, de skrev bara "nattis". Eller "RT" från SD, när HD var i närheten. Han var inte speciellt känslosam och önskade en god natt.
Citera
2020-03-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så Jimmy var gift?

Ditt har mot L*ena känns inte sunt någonstans.
Det är så enormt ensidigt att allt ditt hat vänds enbart mota L*ena och ALLT vad hon gör.

Du kan väl också läsa förhören med Cajjoo så förstår du att han inte alls kände sig utnyttjad av L*ena. Faktum är att de är mycket bra vänner och Cajjoo, hans fru och L*ena verkar ha en fin relation.

Du kan också ta och läsa lill- killens vittnesmål så kan du se hur fel du hade om mormor och morfar.
Där berättar han om att de ofta kom dit och var hos dom för att de gillade att vara med barnen, även om de inte behövde barnvakt!

Och att mamma och han sov ofta ihop, mysa du vet, säger han till förhörsledaren. Han är full av kärlek, när han berättat att mamma gick in "för att duscha" men grät på toa. Då knackade han på och frågade vad det var. Och sa att han älskade henne och hon sa att hon också älskade honom.
Han berättar också väldigt fint om måndagen då hon kom hem och vad hon gjorde. Han berättar om att hon satt och sa inte så mycket men att det var så där "kärleksfullt" (hans ord, fritt ur minnet) Läs själv.

Jag vill inte läsa ditt hat mot L*ena.

Du kan inte se att en människa, L*ena har blivit insnärjd i en vad jag tror fullblodspsykopats nät. Hon och andra människor blir förstörda i hans närhet.

Det blir bara sjukare och sjukare att läsa om vad andra berättar om honom. Här är det två personer som känner sig direkt hotade av hur SD beter sig mot dom. Läs gärna hela förhöret med K*atarina.

SD är en person utöver det vanliga. Han har uttryckt för andra personer om tankar på att döda en person. Här har du ett till vittne om det.

Kolla nedan vad en person berättar:

Aktbil 150, sid 458

"Katarina är utbildad beteendevetare."
[...]
"Katarinas uppfattning är att Stefan är en psykopat som man ska hålla sig bort från. Med
psykopat menar hon att han är trevlig, inställsam, charmig samtidigt som han kan vända
snabbt och bli våldsam. Trots att Katarina träffat honom i många sammanhang upplever hon
inte att hon känner honom, han är som "en hal ål"
"
[...]
" Det har ibland blivit obehagliga situationer då Stefan sökt upp Lennart och sökt
diskussion. Lennart upplever Stefan som obehaglig och har uttryckt att om det skulle hända
Stefan något så skulle Lennart vara den nästa personen han skulle rikta sig mot, "hans nästa
offer"
"
[...]
"I samband med ett event för en månad sedan pratade Katarina och Stefan. Det var vid samma
tillfälle som han berättade att han blivit anmäld för misshandel av sina döttrar.
"
[...]
"Både Hanna och Stefan berättade separat för Katarina och Lenna1i att de bestämt sig för att
skiljas. Hanna tog av sig ringen, hennes pappa hjälpte henne att måla om i hennes nya bostad
och hon berättade att hon var skiljd. Stefan däremot sa att Hanna snart skulle komma tillbaka
till honom då hon "fått leka av sig
""
[...]
"Fredrik Roas har i kontakten med Katarina berättat om hur han dragit sig ur
geocachinggruppen som bestod av honom själv, Jerry Gray, Stefan och Lena. Han har
beskrivit det som att han "sett för mycket av hur Lena och Stefan umgicks intimt". Då Fredrik
tog avstånd plockade han bort sina cacher från Geotouren under tiden Stefan och Hanna drev
den. Efter det fick han en bild på Stefan ståendes utanför Fredriks bostad skickad till sig från
Stefan samt ett meddelande kopplat till det. Fredrik blev jätterädd och har inte vågat sova
med öppet fönster sedan dess
".

Han är obehaglig på fler än ett sätt. Exp. hörde han av sig till Kristin. J eftersom han visste att Lena anförtrodde sig till henne, för att smöra och ställa sig in, trots att hon inte alls känner honom. Men underförstått låter han ju de flesta förstå, med underförstådda hälsningar att han har ögonen på dem. Hans manipulation och kontroll är skev. Jag oroar mig starkt för sådana som Katarina och hennes vittnesbörd, om han frias då de inte lyckas få honom fälld. Det är en otäck tanke. Han är ju i högsta grad fri från spärrar. Antingen är du med eller emot honom. Det läskigaste är ju att han är en smygare, eller en hal ål som Katarina bedömer hans beteende som.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-01 kl. 22:16.
Citera
2020-03-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Till saken hör är att HD börjar jobba runt 7 på morgonen och de får inte ha mobiler under arbetstid. Dom måste ligga inlåsta i skåp. Meddelandet från SD kommer vid 11.

Aktbilaga 149 sida 165 och där omkring kan du läsa hela hennes redogörelse. Och den går inte ihop.
Den är sinnessjukt snurrig.

Ja, de flesta förhör med HD under häktningstiden hösten -19 ger snurriga svar från HD:s sida om man ser till helheten. Det går inte att komma ifrån tanken att hon väljer att inte komma ihåg/inte vill kommentera sådant som är centralt för utredningen kring mordet. Känner fler här i tråden likadant?

Om hon medicineras med sedativa och/eller nya antidepressiva preparat kan jag förstå att de kognitiva funktionerna kan bli störda. Men eftersom snurrigheten varvas med klara svar så känns det fabricerat i mina öron.

Eftersom polisen i förhören inte nämner något om ev. mediciner som HD har, betyder det att det är sekretess på den biten?
Jag tänker mig att polisen eller en advokat borde ställa nån fråga kring det i så fall. Kanske inte specifika läkemedelsnamn men t.ex. om det är sedativa eller antidepp.
Citera
2020-03-01, 21:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men Lena var mindre foglig än barnflickan.
Vet inte hur barnflickan kommer in här. Det som möjligen påminner om Knutby är väl i så fall den väldokumenterade profetian om att SD i framtiden skulle komma att döda LW, jämförbar med den sk. Tirsaprofetian som sade att Jesus skulle komma och gifta sig med Åsa Jacobsson. En skillnad är att profetian om SD nu anses ha gått i uppfyllelse, något som Tirsaprofetian ännu inte har gjort.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-01 kl. 21:44.
Citera
2020-03-01, 21:37
Medlem
Citat:
Den är inte en officiell handling.
Kanske kan man ansöka om att få läsa den om man har ett bra argument, att man är journalist eller liknande?

Ok, tack för svar. Jag får grotta i det där också när tid finnes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har inte hunnit till deras förhör men tycker å andra sidan inte att det är konstigt att halva Hjärsta visste om både försvinnandet och "dörr på glänt". Båda de äldre barnen W kontaktade ju kompisar och som jag har förstått det känner alla verkligen alla. Jag vet ju att av det jag fått höra, hur fort det sprider sig.

Aktbilaga 146:

Noa tittar i sin telefon på Snapchat till Albi*n Lind*in. Albin brukar alltid spara all
konversation. Det var under tiden 07.12-07.14
Noa: kommer nog inte till skolan på ett tag
Albin: varför?
Noa: Mamma är borta.
Albin: Va!!!
Noa: Ja vi skulle fira Aron och när vi kom så var hon borta och dörren var på glänt

Minns inte när UWs sms gick ut, som sedan spred sig vidare. Kanske ngn annan har koll.
Jag reagerade faktiskt på sonens "på ett tag". Hur kan han göra den bedöming kl 07.12?
LW drog ju iväg titt som tätt och letade burkar eller gjorde andra ärenden. Det kunde ju ha funnits en högst rimlig förklaring vid den tiden. I deras värld hade det ju bara passerat en timme.

Jag tror att alla, barn, UW, LWs nära, arbetskompisar mfl visste att barnens födelsedagar var heliga för LW. Dom skulle hon Aldrig missa!

Därav tycker jag att NWs svar till kompisen inte är märkligt. Det var Allvar. Lena var borta!
Citera
Medlem
Citat:
Den är inte en officiell handling.
Kanske kan man ansöka om att få läsa den om man har ett bra argument, att man är journalist eller liknande?
Ledsen att behöva märka ord, men anser det vara viktigt att det inte hittas på massa egna/egenartade benämningar. Bättre skriva 'allmän handling' om det är vad du menar.

För att få tag på slasken finns inget som hindrar att du kontaktar adv IB och ber att få köpa den. Om SD lämnar sitt medgivande borde det inte vara några problem.
Efter avslutade förhandlingar då förstås..
Citera
2020-03-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Oops kallar du verkligen detta för promiskuitet och otrohet när han var skild ?
Vad kallar du lättfotade LWs oräkneligt antal sexpartner då? Ingen har väl ens koll på hur många dom var.
Vänd på steken och förstå hur du skulle skriva om SD knullat runt som LW .
Jag skrev inget om otrohet efter skilsmässan. Du förvränger det jag skrev och tolkar det som du vill. Jag ställde den retoriska frågan om hur många han varit otrogen med, det betyder alla 20 år som han var ihop med H*nna. Det jag nämnde var ju bara en dialog från FUPen, jag tycker det är rimligt att anta att han har försökt med många fler. Dock ville han ju ha tillbaka H*nna, men det är en annan diskussion.
Jag är inte tillräckligt insatt i hennes sexpartners privata förhållanden för att kunna kalla dem för något.
Sista meningen förstår jag inte, den är konstigt formulerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in