2020-03-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Jag tror inte det vore bra, för det Svenska samhället.

Det svenska "samhället" är redan kört och förstört sedan lång tid tillbaka. Den skiten vi har idag är inget som någon borde offra sig för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
När krisen är som värst kommer ni jobba i rymddräkter...
Ja, jag räknar med att få skyddsutrustning om jag jobbar med smittade patienter.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Helt otroligt agerande av regeringen.

Oavsett om jag har rätt eller helt fel så är hela agerandet redan nu mycket remarkabelt.

Du lyckas verkligen fånga de tomma argumentens princip i ett nötskal.

Om du har fel så ska du ställa dig vid stupstocken och skämmas. Det är väldigt mycket som talar för att du har fel och därför bör du bespara omvärlden dina totalt tomma argument.
Citera
2020-03-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur många samlades vid Vasaloppet idag?
15.800 deltagare är anmälda, vilket är loppets maxantal.https://www.dn.se/sport/guide-till-vasaloppet-2020/
Citera
2020-03-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradlosa
https://www.svd.se/fn-varnar-paniken-kring-viruset-kan-fa-farliga-foljder

"– Mellan 17 000 och 18 000 människor dog av hunger i går. En person dog av coronavirus i USA. 22 människor dog av vanliga influensan i USA igår, säger Beasley till SvD i Riyadh och tillägger:

– Hela världen är fixerad vid coronaviruset. Vi behöver mer balans i rapportering kring viruset.
"

Inte nödvändigtvis. Kollar man på grafer över hur andra sjukdommar såg ut i samma stadie som Coronaviruset är nu så kan det bli riktigt illa i framtiden.

Till exempel här https://www.weforum.org/agenda/2020/02/comparing-outbreaks-coronavirus-mers-sars-health-epidemic/

Och här https://youtu.be/6dDD2tHWWnU?t=87
Citera
2020-03-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Vilket betyder att sjukdomen INTE har en dödlighet på 2-7% som vissa härinne hävdar.

Case fatality rate (CFR) är på 4,4% i Wuhan

COVID-19 har en lång inkubationstid (2-14 dagar) och ett utdraget sjukdomsförlopp (från symtom till dödsfall dröjer det i snitt 11.2 dagar). Kinesernas utbrott började i början på januari och det dröjde till februari innan patienterna började avlida i stor utsträckning.

Över 2 000 dödsfall rapporterades ifrån staden i februari månad. Varje dag dog 70 personer och ytterligare 140 fick svåra komplikationer.

Det är för tidigt att ens uttala sig om hur dödlig sjukdomen är. Dödsfallen i Italien visar bara att viruset funnits där i flera veckors tid. Nu börjar många få symtom samtidigt. Epidemin är därför ett faktum.

Sydkorea har genom effektiv smittspårning lokaliserat framtida smitthärdar. Vi vet av erfarenhet från Kina, Italien och Iran att många av deras befintliga patienter kommer bli svårt sjuka inom den närmsta tiden. Frågan är bara hur många?
Citera
2020-03-01, 22:00
Medlem
Man har svetsat igen dörrarna på många byggnader i Kina, för att låsa in de boende.

En del är kedjade.

Det är sjukt att jag tidigare inte hört om detta tidigare.

Jag såg en kvinna som i panik bönade om hjälp från någon från balkongen att hennes mamma höll på att dö, antar att de var inlåsta.

Så min fråga blir - hur får alla de som blivit insvetsade mat? Vad hände med alla dessa människor? Lever de ens?
Citera
Medlem
Italien

1694 Infected
798 are in home isolation
639 patients hospitalized with symptoms
140 are in intensive care
34 have died
83 people recovered.

Nära 50% vårdas på sjukhus eller har dött.
Stämmer detta är det ju värre än vad det var i Kina.
Katastrofala siffror.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Eller så har två äldreboenden blivit smittade, eller en lungklinik etc, går att hitta flera andra förklaringar än din. Men du ser inte skogen för alla träden. Du har bestämt dig!

Jag har enbart lagt fram Italienska myndigheters FAKTA siffror och sedan har jag varje gång skrivit att jag misstänker eller är mycket orolig för eller att det skulle kunna tyda på att virus har muterat i Italien.

Och med take på att WHO, inom de sista 48 timmarna, meddelat at de höjer risk till det högst möjliga för "global COVID19 smitta och påverkan" samt också varna at alla som är 60år+ eller har kronisk sjukdom, eller båda delarna, är i risk för att bli allvarligt sjuka och at dom skal undvika att färdas där det är mycket folk, DET styrker ju bara att något är på gång tillex. skulle det just kunna vara att virus har muterat.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Jävlar vad detta kommer innebära slutet för regeringen Röfven.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du lyckas verkligen fånga de tomma argumentens princip i ett nötskal.

Om du har fel så ska du ställa dig vid stupstocken och skämmas. Det är väldigt mycket som talar för att du har fel och därför bör du bespara omvärlden dina totalt tomma argument.

Om jag har fel så är du den första jag kommer höra av mig till.
Just nu har du hållit på och gapat i denna tråden i dagar om att det inte finns något att oroa sig för.

Du borde vara beredd att göra samma sak för det finns en stor risk att det finns jävligt mycket du kommer att få äta upp.

Jag hoppas att du har rätt och jag har fel, jag hoppas att detta blåser över utan större problem.
Citera
2020-03-01, 22:01
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradlosa
https://www.svd.se/fn-varnar-paniken-kring-viruset-kan-fa-farliga-foljder

"– Mellan 17 000 och 18 000 människor dog av hunger i går. En person dog av coronavirus i USA. 22 människor dog av vanliga influensan i USA igår, säger Beasley till SvD i Riyadh och tillägger:

– Hela världen är fixerad vid coronaviruset. Vi behöver mer balans i rapportering kring viruset.
"

Relativisera INTE detta virus som på mindre än 2 månader smittat fler än tio gånger SARS, smittar snabbare har högre dödlighet och inte har vaccin ej heller immunitet efter sjukdom... det har bara börjat, det finns anledning till stor oro!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in