2020-03-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har inte hunnit till deras förhör men tycker å andra sidan inte att det är konstigt att halva Hjärsta visste om både försvinnandet och "dörr på glänt". Båda de äldre barnen W kontaktade ju kompisar och som jag har förstått det känner alla verkligen alla. Jag vet ju att av det jag fått höra, hur fort det sprider sig.

Aktbilaga 146:

Noa tittar i sin telefon på Snapchat till Albi*n Lind*in. Albin brukar alltid spara all
konversation. Det var under tiden 07.12-07.14
Noa: kommer nog inte till skolan på ett tag
Albin: varför?
Noa: Mamma är borta.
Albin: Va!!!
Noa: Ja vi skulle fira Aron och när vi kom så var hon borta och dörren var på glänt

Minns inte när UWs sms gick ut, som sedan spred sig vidare. Kanske ngn annan har koll.
Jag reagerade faktiskt på sonens "på ett tag". Hur kan han göra den bedöming kl 07.12?
LW drog ju iväg titt som tätt och letade burkar eller gjorde andra ärenden. Det kunde ju ha funnits en högst rimlig förklaring vid den tiden. I deras värld hade det ju bara passerat en timme.

Till saken hör är att HD börjar jobba runt 7 på morgonen och de får inte ha mobiler under arbetstid. Dom måste ligga inlåsta i skåp. Meddelandet från SD kommer vid 11.

Aktbilaga 149 sida 165 och där omkring kan du läsa hela hennes redogörelse. Och den går inte ihop.
Den är sinnessjukt snurrig.
Citera
2020-03-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Min reaktion när jag läste det var:
"Här är en som reagerar på ett normalt sätt."
Alltså Albin.
Till skillnad från hur HD och SD reagerar.
Eller inte.

Albin reagerar ju helt adekvat. Diskussionen handlade, om jag förstått allt rätt, om hur HD hade fått information om försvinnande och dörr på glänt. Jag tänker att det borde ha varit ett smsinferno den där morgonen. Familjen smsar ngr som smsar andra och snabbt var det ute.
Citera
2020-03-01, 20:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Området där LW hittades användes ju för rastning av hundar.
Det är därför inte helt osannolikt att det är hår från en Fido som hon råkat få i handen.

Läskigt ,undrar hur hon gjort för att få dit såpass mycket egna huvudhår?
Kan hon ha försökt hålla sig för huvudet där många hårstrån släppt pga att hon blev sönderslagen ??

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-01 kl. 21:27.
Citera
2020-03-01, 20:52
Medlem
Citat:
Lite tråkigt att mitt deltagande i tråden ska få dig att sucka Carinah.
Jag förde upp diskussionen och hämtade informationen från Aktbilaga 160 Sakkunnigutlåtanden sid 63 (av 164). Tänkte att det kunde vara en intressant diskussion men du får tycka annorlunda.
Se mitt inlägg kl 20.42. Det fanns faktiskt ett djurhår i hennes hand där hon också hade fem hårstrån. Men gick inte att analysera.

Ber om ursäkt. Jag missade det fullständigt.
Citera
2020-03-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Till saken hör är att HD börjar jobba runt 7 på morgonen och de får inte ha mobiler under arbetstid. Dom måste ligga inlåsta i skåp. Meddelandet från SD kommer vid 11.

Aktbilaga 149 sida 165 och där omkring kan du läsa hela hennes redogörelse. Och den går inte ihop.

Tack för hänvisning, jag ska givetvis läsa när jag kommer dit. Visste inte att HD saknade åtkomst till sin mobil från kl 07 den morgonen. När gick sms från UW ut till geovärlden eller delar av den?
Citera
2020-03-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Se mitt inlägg kl 20.42. Det fanns faktiskt ett djurhår i hennes hand där hon också hade fem hårstrån. Men gick inte att analysera.

Ber om ursäkt. Jag missade det fullständigt.

Ok, tack för svar. Du är givetvis ursäktad! Då var det korrekt att ett djurhår fanns med i bilden.
Citera
2020-03-01, 20:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Hur skulle ett barn till en försvunnen reagerat? Precisera ett tag så att inget självutnämnd slaktare av barnets mors karaktär ska vara nöjd.

Paret D reagerat bisarrt, men bättre misstolka detta än hur karet agerade och inte pratade med varandra om enligt egen utsago.

Jag menar att jag inte tyckte att Noa gjorde något konstigt. Det var inte DET jag hade reagerat över när jag läste förhöret, utan mitt inlägg var en replik i konversationen mellan Schazz och Snoris, som hade reagerat över Noas agerande.
Min tanke var att Albins reaktion var fullt normal (inte till skillnad från Noas agerande) utan till skillnad från SD och HD:s närmast apatiska (brist på) reaktion.

Edit: Schazz tänkte nog på en sak, Snoris på en annan, och jag på en tredje.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-01 kl. 21:06.
Citera
2020-03-01, 20:58
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Har inte hunnit till deras förhör men tycker å andra sidan inte att det är konstigt att halva Hjärsta visste om både försvinnandet och "dörr på glänt". Båda de äldre barnen W kontaktade ju kompisar och som jag har förstått det känner alla verkligen alla. Jag vet ju att av det jag fått höra, hur fort det sprider sig.

Aktbilaga 146:

Noa tittar i sin telefon på Snapchat till Albi*n Lind*in. Albin brukar alltid spara all
konversation. Det var under tiden 07.12-07.14
Noa: kommer nog inte till skolan på ett tag
Albin: varför?
Noa: Mamma är borta.
Albin: Va!!!
Noa: Ja vi skulle fira Aron och när vi kom så var hon borta och dörren var på glänt

Minns inte när UWs sms gick ut, som sedan spred sig vidare. Kanske ngn annan har koll.
Jag reagerade faktiskt på sonens "på ett tag". Hur kan han göra den bedöming kl 07.12?
LW drog ju iväg titt som tätt och letade burkar eller gjorde andra ärenden. Det kunde ju ha funnits en högst rimlig förklaring vid den tiden. I deras värld hade det ju bara passerat en timme.

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Han kanske menar typ några timmar?
Tror absolut att han menade att han skulle bli försenad till skolan. Noa brukar åka buss till skolan strax vid 7:20 tillsammans med en kompis (jag tolkar det som att Albin är denne kompis). Noa hålls hemma av en pappa som misstänker att saker inte står rätt till. Då är det väl naturligt att han slänger iväg ett SMS till Albin strax innan den tid de brukar träffas och meddelar att man inte kommer hinna mötas som man brukar?
Citera
2020-03-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Nu svarar jag på ett annat påstående, men har du/vi mer info om HDs inblandning. Ja, hon (1) kan ha sagt och skrivit att hon önskar livet ur LW och ,(2) uttryckt till sin chef efteråt att hon hoppas LW är död och (3) vetat om mordet vid fel tidpunkt och (4) kommit m uppenbara lögner och minnesluckor i förhör. MEN jag misstänker att hon bara ställts inför fullbordat faktum, och ljuger för att rädda sitt eget liv för att hon tror att SD kommer ur det här. Är det skilsmässan, annat som får dig att tro på samförstånd? Eller finns det ngt som talar för att de var två på BP?

JokerMannen trodde förrut att GM krossat BOs knäskålar först. Hittar du det i FUP nu? Clouded trodde att GM attackerat ögonen tidigt. Kanske inte omöjligt. Även det gör det svårt för BO att flytta sig och dessutom slipper GM "se hennes själ" om ni förstår hur jag menar.

Det här kan ifrån din sida verka högst egendomligt att läsa.

Om du verkligen hade varit insatt i det här mordfallet, så hade du förstått följande sagt, att Gärningspersonen hade aldrig klarat av den där döds-attacken mot sitt offer på egen hand utan hjälp från minst en person till.

Om du lär dig att det finns okulära detaljer som faktiskt visar att det krävts minst två personer vid det första angreppet mot offret, vad som sedan ägde rum därefter, det är en annan sak.

Till observandum = Något man bör lägga märke till, det vill säga i detta fallet, var god se detaljer i kanterna på in-slags-såren hos träd-stammen där barken har splittrats då in-slaget av tillhygget träffat trädstammen.

Det finns en diagonal linje med olika riktningar hos varje trädstams-sår.

Gällande hos offret krossade knäskålar, så ingick det i en tänkbar förklaring som jag då framförde där jag bland annat skrev om hur den ena personen [medhjälparen] hållit fast offret:s armar i ett låst grepp bakom ryggen, medan den andra personen brukade ett tillhygge och slog med detta mot offret:s knäskålar för att sålunda få offret att falla försvarslös till marken, något annat har jag aldrig framfört.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name

HD gjorde bort sig där hon pratade om försvinnandet för tidigt mao.
Citera
2020-03-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag menar att jag inte tyckte att Noa gjorde något konstigt. Det var inte DET jag hade reagerat över när jag läste förhöret, utan mitt inlägg var en replik till Schazz och Snoris som hade reagerat över Noas agerande.
Min tanke var att Albins reaktion var fullt normal (inte till skillnad från Noas agerande) utan till skillnad från SD och HD:s närmast apatiska (brist på) reaktion.
Det har jag funderat på sen jag såg hur telefonerna gick varma från ett stort gäng vänner, bekanta och familj. Alla hade ringt ett flertal gånger. Alla utom SD. Mycket märkligt eftersom dom ständigt stod i kontakt. Ständigt. Alltid. Men nu... inte ett pip från SD. Dessutom säger han till någon att "det kommer bli tråkiga nyheter" (inte ordagrant). Han pratar med grannen: Du såg väl mig? Jag var ju hemma och fixade tvätt, vattnade etc. Han försöker plantera alibi.

Nån skrev här i tråden (idag?) att LW troligen spelat in hela förloppet på mobilen. Hon hade ju för vana att göra det. Och kanske SD hade koll på det också? Så mobilen försvann väldigt lämpligt.

HD visste redan 7.30-8.00 att LW var försvunnen. Ingen har sagt att man pratat med HD. Ingen alls. Hur visste hon det? Hon hade koll på att LW var mördad. Först 11.06 skriver SD på Messenger att "Noa ringde imorse". Han skriver inte mer. Han förklarar inte mer. Det behövde han inte. För han visste att hon visste. Hur då? Det vet vi ju redan. Hon visste både innan och efter.
Citera
2020-03-01, 21:05
Medlem
Citat:
Lite tråkigt att mitt deltagande i tråden ska få dig att sucka Carinah.
Jag förde upp diskussionen och hämtade informationen från Aktbilaga 160 Sakkunnigutlåtanden sid 63 (av 164). Tänkte att det kunde vara en intressant diskussion men du får tycka annorlunda.
Absolut inte, snälla du!
Det var inte ditt deltagande i tråden jag suckade över (det vet du säkert, hoppas jag *blink*), utan att jag är på resande fot och ser inlägg som handlar om hår från grävling, hund, räv, kanin m fl (saknade iofs älgen..) och fick ingen rätsida på spekulationerna.

Hursomhelst tror jag vi kan avskriva alla djur som inblandade i mordet på LW.
Utom kanske då djuret SD.
Det har sedan länge konstaterats: Män ÄR djur!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in