2020-03-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men hon hade bara några egna hårstrån i sina händer. Inga djurhår. Inte SDs hår. Bara sitt eget.

Då har jag tolkat den tekniska redovisning helt fel. Jag var helt övertygad om att hon hade även ett djurhår i sin vänstra hand. Får kolla upp det igen då.
Citera
2020-03-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Området där LW hittades användes ju för rastning av hundar.
Det är därför inte helt osannolikt att det är hår från en Fido som hon råkat få i handen.
De djurhår som fanns, fanns INTE på hennes händer. Inte om jag läser rapporten rätt. Det var enbart hennes eget hår. Men du får gärna granska rapporten, jag kan helt klart ha missat något:

Hårstrå, mörkt. I vänster hand, Lena Wesström. Hårstråna överensstämmer i undersökta avseenden med jämförelsehåren från Wesström och avviker från jämförelsehåren från Davidsson.

Hårstrå, mörkt. I höger hand, Lena Wesström. Dessa hårstrån överensstämmer i undersökta avseenden med jämförelsehåren från Wesström och avviker från jämförelsehåren från Davidsson.

Hårstrå, mörkt. Vänster långfinger, Lena Wesström. Resultaten talar i någon mån för att hårstråna kommer från Wesström (Grad+ 1). Resultaten talar vidare extremt starkt för att hårstråna inte kommer från Davidsson.

Träpinne - torr avbruten. Markerad av BPU-hund. Slänt mot antr.plats från motorväg Forums materia/nr: 201801008115 Två områden i pinnens ena ände undersöktes avseende sekret/DNA men DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas. För en undersökt blodlik besudling erhölls indikation på blodforekomst men DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas.
På pinnen iakttogs djurhår.

Det är vad jag hittat. Inte minsta djurhår på Lena. Men självklart kan jag ha missat annat avsnitt i rapporten! Kolla gärna.
Citera
2020-03-01, 20:39
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Mycket underligt. Också regaerat på det, Det känns som SD var utvald redan innan mordet inträffat.

Han kanske menar typ några timmar?
Citera
2020-03-01, 20:40
Medlem
Citat:
Men hon hade bara några egna hårstrån i sina händer. Inga djurhår. Inte SDs hår. Bara sitt eget.
Ok...?
Så varifrån kommer då den här fullständigt onödiga diskussionen om "djurhår"? Begär inte att du skall svara, men den som droppade infon om "djurhår" har ju lett till ett fullständigt onödigt spekulerande.
*suck*
Citera
2020-03-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst är det frustrerande men just nu är inte HD officiellt misstänkt.
Men vänta bara tills SD blir dömd, sedan blir det hennes tur.

Det tror jag med! Det finns många luckor att återkomma till, för utredarna.
Och HD:s omedgörlighet i förhören kommer hon väl upprepa i TR och därmed kommer alla media skriva om det. Så HD kommer inte bli bortglömd var hon än tar vägen. Och detsamma gäller JG och hans jakt på vissa användare här. Det är sannerligen några som behöver bekänna färg.
Citera
2020-03-01, 20:42
Medlem
Ang djurhår.

Kan det vara detta ni tänker på:
Hårstrå, mörkt. I vänster hand, Lena Wesström Fon11ns materia/nr: 201801008168

I materialet iakttogs ett djurhår samt fem hårstrån, men dessa är inte lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik
….

Svårtolkat. Men helt klart kan det vara det man menar
Citera
2020-03-01, 20:43
Medlem
Citat:
De djurhår som fanns, fanns INTE på hennes händer. Inte om jag läser rapporten rätt. Det var enbart hennes eget hår. Men du får gärna granska rapporten, jag kan helt klart ha missat något:

Hårstrå, mörkt. I vänster hand, Lena Wesström. Hårstråna överensstämmer i undersökta avseenden med jämförelsehåren från Wesström och avviker från jämförelsehåren från Davidsson.

Hårstrå, mörkt. I höger hand, Lena Wesström. Dessa hårstrån överensstämmer i undersökta avseenden med jämförelsehåren från Wesström och avviker från jämförelsehåren från Davidsson.

Hårstrå, mörkt. Vänster långfinger, Lena Wesström. Resultaten talar i någon mån för att hårstråna kommer från Wesström (Grad+ 1). Resultaten talar vidare extremt starkt för att hårstråna inte kommer från Davidsson.

Träpinne - torr avbruten. Markerad av BPU-hund. Slänt mot antr.plats från motorväg Forums materia/nr: 201801008115 Två områden i pinnens ena ände undersöktes avseende sekret/DNA men DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas. För en undersökt blodlik besudling erhölls indikation på blodforekomst men DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas.
På pinnen iakttogs djurhår.

Det är vad jag hittat. Inte minsta djurhår på Lena. Men självklart kan jag ha missat annat avsnitt i rapporten! Kolla gärna.
Tack för ditt utförliga svar! Väldigt snällt!
Som du ser replikerade jag nyss. Glöm det. Nu vet alla bättre hur det var!
Snyggt jobbat!
Citera
2020-03-01, 20:44
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja och det här handlar ju om Stefans hus.
Ok. Jag hade inte koll på det förhöret. Fhl menade alltså tvättstugan i Stefans hus. Då håller jag fullt med dig, hur ska han förklara blodet på tvättmaskinen som blod från LW efter en sexakt där för ca 1,5 år sedan?
Citera
2020-03-01, 20:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har inte hunnit till deras förhör men tycker å andra sidan inte att det är konstigt att halva Hjärsta visste om både försvinnandet och "dörr på glänt". Båda de äldre barnen W kontaktade ju kompisar och som jag har förstått det känner alla verkligen alla. Jag vet ju att av det jag fått höra, hur fort det sprider sig.

Aktbilaga 146:

Noa tittar i sin telefon på Snapchat till Albi*n Lind*in. Albin brukar alltid spara all
konversation. Det var under tiden 07.12-07.14
Noa: kommer nog inte till skolan på ett tag
Albin: varför?
Noa: Mamma är borta.
Albin: Va!!!
Noa: Ja vi skulle fira Aron och när vi kom så var hon borta och dörren var på glänt

Minns inte när UWs sms gick ut, som sedan spred sig vidare. Kanske ngn annan har koll.
Jag reagerade faktiskt på sonens "på ett tag". Hur kan han göra den bedöming kl 07.12?
LW drog ju iväg titt som tätt och letade burkar eller gjorde andra ärenden. Det kunde ju ha funnits en högst rimlig förklaring vid den tiden. I deras värld hade det ju bara passerat en timme.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Mycket underligt. Också regaerat på det, Det känns som SD var utvald redan innan mordet inträffat.

Min reaktion när jag läste det var:
"Här är en som reagerar på ett normalt sätt."
Alltså Albin.
Till skillnad från hur HD och SD reagerar.
Eller inte.
Citera
2020-03-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok...?
Så varifrån kommer då den här fullständigt onödiga diskussionen om "djurhår"? Begär inte att du skall svara, men den som droppade infon om "djurhår" har ju lett till ett fullständigt onödigt spekulerande.
*suck*

Lite tråkigt att mitt deltagande i tråden ska få dig att sucka Carinah.
Jag förde upp diskussionen och hämtade informationen från Aktbilaga 160 Sakkunnigutlåtanden sid 63 (av 164). Tänkte att det kunde vara en intressant diskussion men du får tycka annorlunda.
Citera
2020-03-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Min reaktion när jag läste det var:
"Här är en som reagerar på ett normalt sätt."
Alltså Albin.
Till skillnad från hur HD och SD reagerar.
Eller inte.
Hur skulle ett barn till en försvunnen reagerat? Precisera ett tag så att inget självutnämnd slaktare av barnets mors karaktär ska vara nöjd.

Paret D reagerat bisarrt, men bättre misstolka detta än hur karet agerade och inte pratade med varandra om enligt egen utsago.
Citera
2020-03-01, 20:51
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag tänker som följer vad gäller min SPEKULATION kring GM:s eventuella val att relativt tidigt frånta LW synen:

1. GM önskade vara den sista LW lade ögonen på. Det tror jag denne uttalade för LW.

2. En blind LW hade GM grandiost övertag över. Hon kunde varken fly eller fäkta någorlunda framgångsrikt, menar jag.

3. Under den fortsatta attacken kunde LW inte se och därför inte exakt veta var GM var samt ej heller vad denne tänkte ta sig för, misstänker jag.

Hoppas att jag har fel.

Intressant spekulation. I samma linje kan man i så fall också tänka att hennes blick på honom han isf ville släcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in