Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Området där LW hittades användes ju för rastning av hundar.
Det är därför inte helt osannolikt att det är hår från en Fido som hon råkat få i handen.
De djurhår som fanns, fanns INTE på hennes händer. Inte om jag läser rapporten rätt. Det var enbart hennes eget hår. Men du får gärna granska rapporten, jag kan helt klart ha missat något:
Hårstrå, mörkt. I vänster hand, Lena Wesström. Hårstråna överensstämmer i undersökta avseenden med jämförelsehåren från Wesström och avviker från jämförelsehåren från Davidsson.
Hårstrå, mörkt. I höger hand, Lena Wesström. Dessa hårstrån överensstämmer i undersökta avseenden med jämförelsehåren från Wesström och avviker från jämförelsehåren från Davidsson.
Hårstrå, mörkt. Vänster långfinger, Lena Wesström. Resultaten talar i någon mån för att hårstråna kommer från Wesström (Grad+ 1). Resultaten talar vidare extremt starkt för att hårstråna inte kommer från Davidsson.
Träpinne - torr avbruten. Markerad av BPU-hund. Slänt mot antr.plats från motorväg Forums materia/nr: 201801008115 Två områden i pinnens ena ände undersöktes avseende sekret/DNA men DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas. För en undersökt blodlik besudling erhölls indikation på blodforekomst men DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas.
På pinnen iakttogs djurhår.
Det är vad jag hittat. Inte minsta djurhår på Lena. Men självklart kan jag ha missat annat avsnitt i rapporten! Kolla gärna.