Citat:
Ursprungligen postat av
okok1
Det kanske inte finns bevis för det är självklarheter? Kina bevisar att det funkar. Hur förklarar man annars Kinas nedgång på smittade?

Ja, och vad är det för bevis de behöver, för att de ska stänga skolorna? Att ett barn är avlidet? Tre? Sju? 20?
Eller anhöriga till barnen, t.ex. den där mamman som Expressen intervjuade, som var gravid och redan hade/hade haft flera sjukdomar, och kanske inte skulle överleva om hon fick en sjukdom till under graviditeten? Om hennes barn kom hem från skolan och smittade ner henne. Eller den andra sonen hon hade, som bara hade en njure. Eller en familj som umgås med de äldre i familjen... Finns ju även familjer, där man bor tillsammans flera generationer (särskilt bland invandrare)... Och barn som har astma - som är jättevanligt idag - hur ska DE klara det här viruset, som går djupt ner i lungorna..?
Man känner sig maktlös!!! Hade jag haft barn i den åldern att jag kunde bestämma detta, så hade jag hållit dem hemma. Om MÅNGA gör det, så kan samhället inte skicka polis eller socialtanter hem till dem allihopa...