2020-03-03, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Undrar hur ev folk och föräldrar till drabbade kommer reagera om de anser Folkhälsomyndighetens agerande och icke-agerande orsaken till deras olycka om detta brakar loss på allvar?
Hur rationell och lugn är svensken i en riktig kris, som ställer allt på sin spets, om syndabockar finns?

Då sitter förmodligen redan ansvariga på säkert avstånd...
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Det gör han inte alls.

Den siffran är mycket högre.

Amerikanska influensan just nu ligger till såhär

Citat:
This flu season alone has sickened at least 19 million across the U.S. and led to 10,000 deaths and 180,000 hospitalizations.
Citera
Medlem
Vad är åldersspannet på de 27 avlidna som rapporterades i Italien idag? Någon som vet?
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nej det har det inte. Hur många dog procentuellt av svininfluensan kontra Corona?

Vafan har det med saken att göra? Vi diskuterade enbart vilken av pandemierna som fptt störst uppmärksamhet och där slår faktiskt corona svininfluensan på fingrarna
Citera
2020-03-03, 18:35
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VainPain
Alltså ser ju inte så trevligt ut... Förlåt för jag ej länkar till videon direkt.

https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/fctd9r/dozens_of_corpses_in_irans_hospital_because_of/

Dags att börja be till gud då.

Nej men det klippet har cirkulerat i tråden förut, men om det inte skulle vara så att iranska myndigheter samlat ihop alla liksäckar på ett och samma ställe i hela landet så förminskar Iran siffrorna för där kan man räkna 50 kroppar. Och då är det i 1 stad antagligen. Värt att notera att detta klipp kom för 1-2 dagar sedan.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Italien kan komma att nå tresiffriga dödstal redan imorgon.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Kunde inte låta bli att roa mig med att titta i den gamla tråden om Svininfluensan från 2009. Ett axplock:

Citat:
"Vi är mycket oroade. Vi har stött på något som verkar vara ett nytt sorts virus med förmågan att sprida sig från människa till människa, säger det amerikanska Hälsodepartementets talesperson, Thomas Abraham enligt AP."

Citat:
Det intressanta är som någon påpekade om alla totalt saknar immunitet mot viruset.
Då kommer det sprida sig ordentligt ALLA kan bli smittade, samtidigt.

Citat:
68 döda hittills i mexiko, 75 studenter misstänks vara smittade av svininfluensa i New york.

Vill nu bara säga att detta är oerhört allvarligt på bara ett par dagar.

Citat:
fan ska man dö snart då eller?

Citat:
Folk som du är verkligen dumma i huvudet. Att det dör hundratusentals människor i influensa varje år SPELAR INGEN JÄVLA ROLL. Detta viruset ser ut att vara långt mycket dödligare men framförallt: långt mycket mer smittsamt.

Viruset är helt nytt, således saknar människor immunitet och fler blir smittade. Kombinera med en i allmänt mer aggressiv "strain" och du har en lamslående pandemi.

Har vi hört det förut. Ja vi har hört det förut. För 11 år sedan var vi alltså på väg att dö enligt alarmisterna på Flashback. Tänk nu är vi på väg att dö igen. Moderna alarmister kan inte ha fel...eller hur var det nu?
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
För mig att jag läste att Sverige kraftigt skulle uttöka antalet test av coronavirus i landet.
Gäller det alla som har minsta känning i halsen eller bara dem som besökt smitto-områden?

Jag känner ytterst lite i halsen men har ingen hosta (hade för några dagar sen). Inte varit utomlands.

1/3 av ungarna är sjuka i klasserna just nu. Tre i ena klassen har fått lunginflammation. Känns som det är mer i år men det kan ju vara en tillfällighet. Vetefan när någon misstänker att man ska ingå i utökad kontroll, läraren är la de enda som kan säga något vidare om man inte gör det själv? 1177 påtalade ju massa "onödiga samtal" till dem.

Någon kläckte ur sig att denna sjukdomen är planerad för att utplåna äldre och onödiga människor då det verkar endast vara äldre som stryker med?
Citera
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Den där experten Björn Olsen blir mer och mer kritisk mot Folkhälsomyndigheten. Ingen rolig utveckling vi ser när dom som ska vara s.k. experter inom området bråkar sinsemellan. Jag blir bara ännu mer osäker på vem jag ska lita på. Det enda dom verkar helt överens om är att vatten och tvål är en bra grej för att undvika att bli smittad.
Det är inte osäkert vem man skall lita på om man har hängt med i utveckliben så inser man att björn olsens respnemang bygger på fakta och försiktighets principen för medborgarnas säkerhet medans anders tegnell provar saker som han sedan får backa på.
Citera
2020-03-03, 18:36
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Hur menar du egentligen? Att du är immun mot SARS-CoV-2 bara för att du inte smittades och dog i svininfluensan? Det kan bli ett bryskt uppvaknande för dig i en nära framtid, låt oss dock hoppas att jag har fel.

Den amerikanska influensan
This flu season alone has sickened at least 19 million across the U.S. and led to 10,000 deaths and 180,000 hospitalizations.

Då räknas denna influensa perioden till bli den värsta på väldigt länge i usa
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Då kommer vi att få se ännu fler inställda/framflyttade matcher i Seria A den närmaste tiden! EM-matcherna i Turin kanske kommer att tvingas flyttas. Har sett fram emot öppningsmatchen i Italien mellan Italien och Turkiet sedan lottningen gjordes. Men den drömmen kan jag nog glömma att få se Italien slå Turkiet på sin hemmaplan!

Tror tyvärr vi kommer ha annat att oroa oss för än de missade matcherna framåt sommaren...
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Till alla alarmister och kritiker av svenskt hanterande av flyg kan jag meddela att Iran Air idag flög från Teheran till både London och Milano.
Milano - Teheran tur och retur låter kul. Corona-Yo-Yo. Undrar om personalen ombord också tycker att det är kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in