2020-03-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Aldrig.
Du tror massa saker för du saknar kunskap om viruset.
Mellan 1918-1919 smittades 500 miljoner och 50 miljoner dog och dödligheten var då ca 1-2%
Citera
2020-03-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Sluta ljug. De kan smittas men de är inte effektiva smittbärare eftersom de inte utvecklar samma symtom/blir sjuka mer direkt och kan därför diagnostiseras snabbare.

Har du ens läst rapporten?

Vad kryper fram?

Vi har läst rapporten och där står det:
"From available data, and in the absence of results from serologic
studies, it is not possible to determine the extent of infection among children, what role
children play in transmission, whether children are less susceptible or if they present
differently clinically (i.e. generally milder presentations)."

Förstår inte riktigt hur man får det till att barn inte smittar effektivt?
Citera
2020-03-01, 15:52
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nästan två dygn efter Sonesson informerade om Staffanstorps beslut uppmärksammas det av Expressen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/staffanstorp-vagrar-folja-rad-om-corona/

Jag tror det här är besvärligt för Folkhälsomyndigheten. Deras trovärdighet är under stor press från oroliga föräldrar som inte vill chansa genom att skicka sina barn till skolan. Det räcker sedan med ett enda smittat barn för att förtroende helt ska falla hos stora grupper.

Det är nästan komiskt att Folkhälsomyndigheten, som ska vara experter på detta, körs över av lokala kommuner och skolpersonal, och sedan visar det sig att man agerat rätt.

Då kan man ju fråga sig vad Folkhälsomyndigheten verkligen gör för samhället, varför man existerar, och vilken kompetens som finns inom myndigheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Har precis kolla på den. Min rekommendation är att aktivera barnskyddet.

Riktigt obehagligt att se materialet från Kina där man hämtar folks om har feber med våld, eller svetsar igen deras dörrar så att de inte kan komma ut.

”Säsongsinfluensa” my ass.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Mellan 1918-1919 smittades 500 miljoner och 50 miljoner dog och dödligheten var då ca 1-2%

Du kan väl inte på fullaste allvar jämföra en händelse för 100 år sedan?

Oavsett hur mycket dina pojkfantasier vill se att flera oskyldiga människor dör så kommer det inte hända. Du får runka vidare till den vanliga influensan, för den kommer i slutändan ha betydligt större spridning.
Citera
2020-03-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har upplevt flera så kallade pandemier och hysterier under min levnad och vet att det inte kommer att bli som vissa i denna tråd tror. Vissa anser ju till och med att läget är kaotiskt redan nu.

Inget kommer att hända och jag ska intresserat följa vad alarmisterna säger om två månader.

Fint om du har rätt. Men eftersom du tydligen läser på, så har du skapat en annan bild. Det har redan gått över en månad. Och alla som fnös åt detta - tycks ha slutat fnysa -
Men du som är påläst och tydligen kan se hur det ska gå. Hoppas det inte är du som får bita i de sura äpplet.
Citera
2020-03-01, 15:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Är ni seriösa med att ni har börjat preppa massa konserver nu? Hahaha

Låt oss skratta tillsammans när detta är över.

Men en sak har jag fått lära mig från barnsben. Man kan inte ta maten på bordet för given. Ägg, mjölk o spagetti växer inte på ditt lokala konsum.

Mina föräldrar upplevde nöden under andra världskriget.

Mina mor o farföräldrar upplevde nöden under första världskriget o spanska sjukan.

Deras föräldrar nödår o hunger o politisk oro under slutet av 1800-talet.

Bara den infantile tror på en evig sommar som flödar av mjölk o honung.

Jag tar ansvar för mig.
Du tar ansvar för dig.

Vi är båda vuxna.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skytoker
Vi har läst rapporten och där står det:
"From available data, and in the absence of results from serologic
studies, it is not possible to determine the extent of infection among children, what role
children play in transmission, whether children are less susceptible or if they present
differently clinically (i.e. generally milder presentations)."

Förstår inte riktigt hur man får det till att barn inte smittar effektivt?

Du får tänka att folkhälsomyndighetens approach är att alltid ta det osäkra före det säkra. Så ser man i det ljuset så. För det du citerar säger ju inte att barnet smittar effektivt och då betyder det väl att barnet inte smittar effektivt enligt folkhälsomyndighetens logik.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag vill inte se det. Har vi pratat färdigt nu?

Oavsett vad du vill se så kommer vi om 2 veckor ha stängda skolor, screening på flygplatser, rekommendationer om att undvika folksamlingar.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det är nästan komiskt att Folkhälsomyndigheten, som ska vara experter på detta, körs över av lokala kommuner och skolpersonal, och sedan visar det sig att man agerat rätt.

Då kan man ju fråga sig vad Folkhälsomyndigheten verkligen gör för samhället, varför man existerar, och vilken kompetens som finns inom myndigheten.
De körs även över av privata företag. Många människor frågar sig varför de ska vara hemma i karantän när barnen ska skickas till skolan.
Citera
2020-03-01, 15:55
Medlem
Är det dags att sluta åka tunnelbana till jobbet? Rätt bökigt att ta sig fram till jobbet annars. Det är ju fullt med utlänningar och folk som varit utomlands. Säkerhetsavstånd 1 meter funkar inte på t-banan kl 8:30.
Citera
2020-03-01, 15:56
Medlem
Kan man ta emot paket från Italien eller ska jag skita i att ta emot?

Finns det risk att få problem eller kanske bättre ta paketet med handskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in