2020-03-01, 15:24
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är ju en faslig fart med 13 personer som smittats. Det är ju hiskeligt jämfört med 250000 vid en vanlig säsongsinfluensa där bara 200 dör varje år.

13 detekterade fall, ja. Mörkertalet lär vara större. Tippar på att vi får se ett klarare utfall i kommande eller nästa vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Nej, jag har aldrig sagt att problemet är de som skriver många inlägg. Problemet är de som desperat förnekat allvaret och därmed utsätter människor och samhälle för fara, då de faktiskt finns de som köper skitsnacket (särskilt i Sverige där folk är naiva och aldrig tror att något kan drabba de själva på riktigt).
Men du som bombar tråden med tvivelaktiga uppgifter som inte går styrka med källor. Du har rätt? Haha du är fan helt otrolig, skrämmande att det finns människor av detta slag. Faktaresistenta och helt utan självinsikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nej, att "förbereda sig för det värsta.." är hysteri och ett betydligt allvarligare problem än corona.

Vad menar du " åt andra hållet.."? tror du det finns folk som aktivt åker till riskområdena och slickar på smittade?

Coronaviruset är betydligt mer smittsamt än influensa och det finns inget vaccin. Självklart ska man ha brandstationen klar innan det börjar brinna. Tycker du inte det?
Citera
2020-03-01, 15:25
Medlem
Citat:
Kan nån doomsday-dåre svara på hur många som stryker med i säsongsinfluensa om året,
så ni kan ta höjd för det , men ni har väl dött av hysteri innan det talet uppnås?

1 av 1000 dör av säsonginfluensa,
1 av 30 dör av Coronaviruset.

1 av 500 behöver läggas in på sjukhus från säsongsinfluensan.
1 av 5 behöver läggas in på sjukhus från Coronaviruset.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Herregud,

Sverige har redan gått under.

Det går INTE att köpa munskydd, handsprit, bönor i konservburk någonstans längre!

Vad fasiken har hänt?

Vad är det mer jag glömt på min överlevadnadslista ???

Vad mer ska man köpa?

100 pack dafgårds tv dinner o 10 flak öl
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Herregud,

Sverige har redan gått under.

Det går INTE att köpa munskydd, handsprit, bönor i konservburk någonstans längre!

Vad fasiken har hänt?

Vad är det mer jag glömt på min överlevadnadslista ???

Vad mer ska man köpa?

Välkommen till verkligheten, har du legat i koma senaste åren eller har du bara inte förstått att allt håller på gå åt helvete?
Någonsin hört talas om förberedelse och "prepping"?
"Sent skall syndaren vakna" som det skrevs i bibeln.
Det blir vad man gör det till och man får vad man förtjänar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är ju en faslig fart med 13 personer som smittats. Det är ju hiskeligt jämfört med 250000 vid en vanlig säsongsinfluensa där bara 200 dör varje år.

Det handlar inte om att dö eller ej. Det handlar om bestående skador man kan få och mutation som kan ske.

Har du några ärliga källor där folk faktiskt kan tillfriskna på ett 100 % sätt?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jo jag funderar över det. Allt som skrivs och sägs är självklart inte sant. Så är det ju jämt. MEn jag undrar var DU får dina uppgifter ifrån?

Eller är du bara emot för det gör dig lycklig?

Jag har upplevt flera så kallade pandemier och hysterier under min levnad och vet att det inte kommer att bli som vissa i denna tråd tror. Vissa anser ju till och med att läget är kaotiskt redan nu.

Inget kommer att hända och jag ska intresserat följa vad alarmisterna säger om två månader.
Citera
2020-03-01, 15:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Stall tvingas stänga. Nu har en häst i sverige fått coronavirus också...

https://www.nt.se/nyheter/norrkoping/stall-tvingas-stanga-pa-grund-av-coronavirus-om6525777.aspx

Det är inte samma virus.

https://www.mm.dk/tjekdet/artikel/coronavirus-er-fundet-hos-danske-heste-men-du-skal-ikke-vaere-bekymret
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Kan nån doomsday-dåre svara på hur många som stryker med i säsongsinfluensa om året,
så ni kan ta höjd för det , men ni har väl dött av hysteri innan det talet uppnås?
Jag gjorde just det, borde räcka som huvudbry för valfri denial-dåre.
Citat:
Claim: ‘It is no more dangerous than winter flu’

Many individuals who get coronavirus will experience nothing worse than seasonal flu symptoms, but the overall profile of the disease, including its mortality rate, looks more serious. At the start of an outbreak the apparent mortality rate can be an overestimate if a lot of mild cases are being missed. But this week, a WHO expert suggested that this has not been the case with Covid-19. Bruce Aylward, who led an international mission to China to learn about the virus and the country’s response, said the evidence did not suggest that we were only seeing the tip of the iceberg. If borne out by further testing, this could mean that current estimates of a roughly 1% fatality rate are accurate. This would make Covid-19 about 10 times more deadly than seasonal flu, which is estimated to kill between 290,000 and 650,000 people a year globally.

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/01/yes-it-is-worse-than-the-flu-busting-the-coronavirus-myths

Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
1 av 1000 dör av säsonginfluensa,
1 av 30 dör av Coronaviruset.

1 av 500 behöver läggas in på sjukhus från säsongsinfluensan.
1 av 5 behöver läggas in på sjukhus från Coronaviruset.

1 av 30? Du borde spärras in för din desinformation. Du ska kanske vara glad för att du inte bor i ett land som vidtar de sanslösa åtgärder du efterfrågar, då HADE du spärrats in...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Ja, men nu fanns det uppgifter om att barnet lever också. Men hur som helst så om ett barn dör är det ett undantag. Hittills.
Var är dom uppgifterna, länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in