2020-02-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Mildare symptom enl Kineserna är ju att din lunginflammation inte kräver syrgas.

Det är nog många med milda symtom Kina inte upptäckt, lunginflammation borde räknas som allvarlig sjukdom.
Citera
2020-02-28, 14:19
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Tack för svar, uppskattar att du letar och informerar om du vet mer.
Ånej, kanske därför smittan varit så okontrollerad i Italien eftersom patient 0 inte kommit fram.
Finns det egentligen en patient 0?
Kan det inte röra sig om flera 0 både här och där? Och att den egentliga 0 finns kvar i Kina - sjuk, botad, symptomfri eller död?
Citera
Avslutad
Ett riktigt ekonomiskt nedställ väntar. Pratat med de som har hotell och konferenser i Sverige. Avbokningarna har tagit rejäl fart. Så det blir knapert på många arb platser framöver.

På matvaruaffärerna är det dock lugn handel m chips o ölkorv i fokus va jag kan se. Inte tomt på hyllorna.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Vad fan snackar du om? Vart har någon sagt att 25% kommer dö? Du är ju helt efterbliven.
25% av de 60-80% sjuka kommer bli mycket svårt sjuka och kommer behöva respiratorer och annat liknande.
Många av de svårast sjuka överlever inte. Det är idag omöjligt att förutspå hur många av de 25% svårast sjuka kommer överleva. Ledsen att jag uttalar mig i bredare termer.

CHINA LIES. DON'T BUY CHINA'S STORY.

Vi vet redan att Kina ljuger. De påstår att SARS är naturligt, men i SARS INGÅR EN COCKTAIL AV MÄSSLINGEN OCH PÅSSJUKA, en cocktail som INTE förekommer naturligt i naturen.
Här är mer info om lögnerna: COVID-19 kan ha läckt från ett labb.
https://nypost.com/2020/02/22/dont-buy-chinas-story-the-coronavirus-may-have-leaked-from-a-lab/
Citera
2020-02-28, 14:20
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Situationen med coronavirus verkar snabbt gå från dåligt till värre.

Hundratals fall som bryter ut över hela världen dagligen, dussintals nya dödsfall.

Och naturligtvis är det bara de officiella siffrorna. Många länder har otillräckliga testförfaranden, så de verkliga siffrorna kan vara högre.....

Preppa nu medans tid finns....
Citera
2020-02-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det här ser inte bra ut. Antagligen kommer Sverige att kollapsa inom ett par månader. Fyfan vilken start på 2020

Flashback har ju de senaste 15 åren matats med trådar om en Svensk kollaps ”snart”. Har det inte varit bopriserna har det varit flyktingar, jobb och lite mer bopriser.

Har sagt det förr och säger det igen.
Gissar man tillräckligt många gånger får man till sist sannolikt rätt. Kanske det blir rätt denna gång? Vem vet. Eller också får vi vänta femtiotolv trådar till av diverse mörker.
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu ska husdjuren också in i karantän

Hong Kong says all dogs and cats belonging to patients must be quarantined for 14 days
Är inte det mycket märkligt att det smittar mellan flera arter? Då måste väl ursprubgsdjuret också ha varit en hund?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Viruset är ju helt klart skadligare för samhället än en terrorattack. Hur stor är faran för att självmordscoronare sprider smittan så mycket de bara kan? De är ju inte smarta, men chansen finns.
Den är nog överhängande, jag är faktiskt förvånad över att detta inte hänt än. Dessa lirare har ju inga problem med att hänga på sig ett bombbälte för att riktigt kunna hamra in poängen. Självklart är det svårt för impulsjihadister att lyckas få tag på riktiga apokalypsvirus, men i dagens läge där alla dyrkar degen finns det nog en och annan skrupelfri expert som skulle behöva påfyllning på bankkontot? Speciellt kineser som utan problem kan tänka sig att förgifta sin medmänniska för några extra coins borde vara mottagliga för mammons lockelser? Kompetensen har de ju redan så det torde enbart vara en moralfråga. Men ”is-resenärerna” borde väl kunna skaka fram något lite mer primitivt, men ändå dödligt?

Den där sarinsekten i Japan körde ju en samordnad attack i tunnelbanan, visserligen oväntat låga dödstal men potentialen till total massaker fanns där. Tänk om Aum Shinrikyō hade haft corona på burk, det bor 38 miljoner människor i Tokyo Metropolitan Area..
Citera
Medlem
Jag var på Arlanda någon gång vid 8.50 idag. En fredag och en arbetsdag, ja, ni som har rest vet hur det brukar se ut vid den tiden. Jag kan säga att det kanske var 60-70% färre människor vid avgångshallen än vad det brukar vara...
Citera
2020-02-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Den är nog överhängande, jag är faktiskt förvånad över att detta inte hänt än. Dessa lirare har ju inga problem med att hänga på sig ett bombbälte för att riktigt kunna hamra in poängen. Självklart är det svårt för impulsjihadister att lyckas få tag på riktiga apokalypsvirus, men i dagens läge där alla dyrkar degen finns det nog en och annan skrupelfri expert som skulle behöva påfyllning på bankkontot? Speciellt kineser som utan problem kan tänka sig att förgifta sin medmänniska för några extra coins borde vara mottagliga för mammons lockelser? Kompetensen har de ju redan så det torde enbart vara en moralfråga. Men ”is-resenärerna” borde väl kunna skaka fram något lite mer primitivt, men ändå dödligt?

Den där sarinsekten i Japan körde ju en samordnad attack i tunnelbanan, visserligen oväntat låga dödstal men potentialen till total massaker fanns där. Tänk om Aum Shinrikyō hade haft corona på burk, det bor 38 miljoner människor i Tokyo Metropolitan Area..

Han försökte ju få Ebola luftburet, vilket det inte skrivs så mycket om. Vi får väl vara glada att han inte lyckades
Citera
2020-02-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Jag var på Arlanda någon gång vid 8.50 idag. En fredag och en arbetsdag, ja, ni som har rest vet hur det brukar se ut vid den tiden. Jag kan säga att det kanske var 60-70% färre människor vid avgångshallen än vad det brukar vara...

Det är ju faktiskt jättebra. Om folk korrigerar sitt beteende i hög grad finns god chans att begränsa smittan eller åtminstone sprida ut fallen.
Citera
2020-02-28, 14:26
Avslutad
Ärligt talat. Förutom samebyarna och en handfull gamlingar i övre muoddosluompolo o dyl ensamgårdar, så har du nog Max 200 personer i Sverige som klarar att leva när preppingen tar slut i varor. Nu pratar jag om liv som gubbarna i mountain men och Alaska Bush people på tvn. Dvs som både har den tekniska kunskapen, resurserna och den mentala förmågan att leva utanför det civiliserade samhället i månader eller år. Våran myspk kultur hyser inte den typen av självständiga människor. Så ska du preppa; köp på dig lagom så du inte behöver vistas i folksamlingar mer än nödvändigt. Det är vad du och jag klarar av om du inte är en av de 200..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in