2020-03-01, 13:31
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Mycket tänkbart, förklarar centrering/träffbild av de slag/märken på stammen. Skulle detta vara "missar" ser jag det som osannolikt man får denna träffbild. Jag resonerar som du att dessa slag har varit kontrollerade med avsikt att markera/skrämma LW till tystnad, vilket har fått motsatt effekt och mordet är ett faktum...

Ja, jag tycker att stammens skador är för ”prydliga” för att slumpmässigt ha hamnat där av en rabiat mördare svingandes ett längre tillhygge kors och tvärs. Två träddunsar (i form av maktdemonstration) var nog ljudmässigt försumbara i jämförelse med dödsvrålen, tänker jag. Jag tror att GM var mycket nära offret under hela den bestialiska attacken. De var båda på markplan under slagen mot huvudet, gissar jag. Bland det första GM tog sig för var att beröva LW synen, misstänker jag
Citera
2020-03-01, 13:34
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag undrar hur egentligen de har råd med allt. Jag menar HD köpte ju bostad i samma veva. Hur mycket av pengarna från projektpengarna från Örebro har gått i deras egna fickor?
Det var ju HD och SD som bara hade de pengarna.
Sen läste jag i FUP att Lena protesterade när SD skulle bjuda på middag, så såg det ut som att det var hans pengar då det var pengar från just projektet med Örebro och detta protesterade Lena mot.

Har det framkommit i FUP:en hur mkt pengar de fick av Ö-bro kommun?. Ligger efter i FUP:en läser in mig på aktb 146 just nu.

Det verkar som Ö-bro kommun inte har kollat dessa människor var pengarna har gått till, utan bara delat ut skattepengar.

Frågan är hur kunde LW se att det var pengar från projektet som Ö-bro kommun beviljat?
Senast redigerad av Smhf 2020-03-01 kl. 13:45.
Citera
2020-03-01, 13:36
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Med tanke på att Stefan smsar/messar/mailar var och varannan minut så är det anmärkningsvärt att hans sista kontakt det dygnet är 23:01:02 och att det inte sker någon medveten aktivitet igen från hans sida förrän förrän kl 00.00. Den enda aktivitet som syns på hans konto är ”Okänd typ av kommunikation med Google Drive”.

https://forumbilder.com/i/roq7
https://forumbilder.com/i/roqE

Och LW har ju begett sig hemifrån kl 23.23

23.02: sista sms-kontakten mellan LW o SD (obs att det LENA som skickar det, utan svar från SD)
23:23: LW går ut från bostaden, enligt Google Maps
23.30–23.33: Kvinnoskrik hörs enligt vittnen
01.41: mobil stängs av
05.23: någon loggar in på LWs mail

Väldigt märkligt, minst sagt, med hans plötsliga och relativt långa radiotystnad mellan 23.02 till 00.00.
Den beror ju inte på kontakt med LW. Hon är ju mest troligen död vid midnatt.
Det brukar väl vara bra säkerhet på gmail konton (jag tar för givet att det är gmail)
Vilka enheter som är tillåtna och vilket IP nummer .. är det anslutet via en VPN tjänst så hade det varit ett nöje att gå igenom SD's teknik
Frågan för mig är varför använder en GC person skulle ha för nöje av en VPN-tjänst.
Citera
2020-03-01, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Intressant förhör med en person som har kontakt med en av SDs döttrar via kaninhoppningen, angående upphittade nycklar i SDs hus vid storstädningen.

Aktbilaga 150, sid 465:
(min fetning)

"Txxx berättar för Karolina att i fredags (Karolin tror att Thea syftar på fredagen den 25
maj) städar familjen huset tillsammans med grannar. Det kan vara grannar och
morföräldrarna. Karoline vet att båda döttrarna deltog i städningen. Familjen städar
efter att Polisen varit där. Sedan hittar de nycklar som ingen känner igen. Txxx hör
föräldrarna prata om att någon kanske försöker sätt dit dem med nycklarna.
"
[...]
"Txxx berättar för Karolina att hennes pappa och Lena var kompisar och att pappa stod
näst längst ner i Lenas telefonlista och därför var kallad till förhör.
"

Jojo, detta är precis som "making a murderer".

Planterade nycklar av polisen för att sätta dit dom, och SD misstänkte enbart för att han finns näst längst ner på L*enas telefonlista.
Citera
2020-03-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är ju just det. Även om de tror på SD (eller valfri annan misstänkt gärningsman), så borde man ju tänka efter före man går in och STÄDAR ett hus där en misstänkt/fd misstänkt bor???

Han/de har sannolikt manipulerat vännerna med detta också, skulle jag tro. Men det borde ju vara någon måtta på tanklösheten?

De kunde ju åtminstone sagt: "Vi hjälper dig gärna. Men först vill vi ha besked av Polisen att det är ok." Det är ju sunt förnuft, helt enkelt. Här känns det som alla kopplat bort hjärnan helt.

Rätta mig gärna om det kommit fram något i FUPet som säger att SD/de har kollat med Polisen först.

Knutby börjar likna en from Söndagsskola, när man jämför med detta fall.
Håller verkligen med knutbyliknelsen där. Vilket gäng - otrohet - svartsjuka - hot - död.

Ang städningen så förutsätter jag att avspärrningsbanden var borttagna - då hade åtminstone jag inte tänkt på att fråga polisen faktiskt. Så länge dessa sitter kvar så har man inte tillgång till bostaden, men tar man bort dom så får ju tekniker och polis skylla sig själv. Han var släppt, banden borta... sen tog det över ett år innan polisen slog till igen.
Citera
2020-03-01, 13:42
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Finns det någon typ av info i förundersökningen om hennes moln-konto/konton?
Jag har inte läst så mycket där, nästan bara när det har varit hänvisningar från tråden.

Det finns ju rätt många olika moln-tjänster.
Har polisen koll på dessa?

Jag hoppas att någon mer påläst än mig (både vad gäller FUP och det tekniska) kan svara på dessa intressanta frågor.
Citera
2020-03-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja inte alls otroligt!
Hon har ju bevisligen dokumenterat genom mobilinspelning förr, bl.a vid misshandeln i bilen.

Varför skulle hon avsluta sin vana att dokumentera just i denna sena kväll? Tror jag inte alls på. Det visste även SD sedan bilincidenten.

SD skulle aldrig har erkänt(??) att han varit otrogen hela våren för HD (på planet) om han inte visste att LW var stendöd. Och att han hade koll på telefon och molntjänsten.
Citera
2020-03-01, 13:44
Medlem
sommarljums avatar
SD "skiter i Lenas barn". Vem är förvånad? !

Ur FUB aktbilaga 150, förhör med geochachevän B*rnt P*rsson, sid 531.

B*rnt med sambo L*na H*dlund och Stefan stöter på varandra i samband med FTF-jakt.

"B*rnt frågade hur han mådde och Stefan sa att det var "sådär". L*na H*dlund frågade Stefan om han visste hur Lena dött, Stefan sa då "Lena fick ingen snabb död". B*rnt frågade hur fan Stefan visste det och fick då till svar, "hon fick en utdragen död". Stefan sa sedan att han inte fått några restriktioner från polisen och att han därför kunde berätta det. Bernt tolkade det som att Stefan fått uppgifterna i samband med förhör. Stefan sa också, "Lenas barn orkar jag inte ens tänka på, föresten så skiter jag i dem". Bernt blev illa berörd av det han sa om barnen och tyckte det lät konstigt att polisen skulle ha lämnat de uppgifterna till Stefan. Han funderade på hur Stefan kunde känna till hur Lena dött. Samtalet varade i 2-3 minuter. B*rnt uppfattade det som att Stefan var nervös inför att träffa honom. L*na H*dlund överhörde samtalet.

Andra tillfället de träffades var den 1/9 kl. 23:02 då B*rnt och L*na H*dlund var i Nora och loggade FTF på cachen "Bro i Nora 4". Stefan kom ensam till platsen samtidigt som de loggade. I samband med förhör tittar B*rnt på cachen och noterar att Stefan aldrig loggat cachen trots att B*rnt med säkerhet vet att det var där de träffades. Då de träffades sa Stefan, "vill du höra om Lena?". B*rnt frågade vad han menade och Stefan sa då, "hon fick en brutal död" samt att hon blivit utsatt för "grovt våld". B*rnt frågade hur Stefan kunde veta det och sa att Stefan bara kunde veta det om det var han som var mördaren.

531
Förhör med Persson, B*rnt; 2018-09-19 13:02 diarienr: 5000-K574218-18
Stefan sa då, "möjligtvis mördaren" eller något liknande. Stefan sa aldrig att han mördat Lena. B*rnt frågade sen om Stefan menade att det var ett rasistdåd kopplat till att Lena var asiat. Stefan sa då att Lena var "duktig på att lägga näsan i blöt". Han utvecklade inte vad han menade med det. B*rnt förstår inte anledningen till varför Stefan berättade det för honom. Han sa igen att han inte hade några restriktioner från polisen. B*rnt ifrågasatte om det verkligen stämde att polisen gett Stefan de uppgifterna. Stefan sa då att han visste att det var så som han sagt. B*rnt uppfattade Stefan som oberörd av det han berättade."
Citera
2020-03-01, 13:47
Medlem
Rastades avatar
Jag tror SD aldrig kommer att erkänna om det inte ligger i hans fördel för en eventuell förmildrande dom till 18års fängelse om han får livstidsstraff i tingsrätten när en överklagan görs, vilket det lär bli oavsett vad för straff det blir.
Citera
2020-03-01, 13:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Har det framkommit i FUP:en hur mkt pengar de fick av Ö-bro kommun?. Ligger efter i FUP:en läser in mig på aktb 146 just nu.

Det verkar som Ö-bro kommun inte har kollat dessa människor var pengarna har gått till, utan bara delat ut skattepengar.
Örebro kommun är inte intresserad av att lämna ut info.
Antagligen har de ingen koll och vill inte medge detta.
Det har diskuterats tidigare i tråden och begärd info (allmänna handlingar, om jag minns rätt) har inte lämnats ut av kommunen.
Kanske har SD kompisar som skyddar honom där också?
Citera
2020-03-01, 13:52
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Örebro kommun är inte intresserad av att lämna ut info.
Antagligen har de ingen koll och vill inte medge detta.
Det har diskuterats tidigare i tråden och begärd info (allmänna handlingar, om jag minns rätt) har inte lämnats ut av kommunen.
Kanske har SD kompisar som skyddar honom där också?
Skulle tro det.. någon ekonomiansvarig.. kvinna som Stefan Davidsson har haft sexuellt umgänge med eller var intresserad utav honom.
Citera
2020-03-01, 13:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag hoppas verkligen att de kan hitta tillbaka till varandra.Det vore ju helt fantastiskt om de gifter om sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan inte annat än att hålla med dig, de förtjänar verkligen varandra!

Problemet antar blir nog att de inte får ses så mycket under många år.

Kloka tankar. Livets tåg går med en förfärlig fart liksom dom få reella år han kommer få (om han alls döms). Dom går så fort så det orsakar många "oj är han redan ute". Lena är borta för evigt och han kan återgå till livet måhända med intressant utbildning med sig. Kriminologi vare väl lämpligt?

Många år blir det inte innan dom ses, Tufsan.
När/om han nöjdföklarar sig så blir han utplacerad och kan då snarast återuppta regelbundna kontakten med familjen.
Första permissionen får han väl efter halvannat år förmodligen. På det följer den sedvanliga klagan från anhöriga att dom inte blivit varskodda (att djävulen är ute) i förväg.

SD kommer vara en mönsterfånge med tillgång till alla favörer som till sån ankommer.

Allt naturligvis avhängigt på att det är han dom utfört mordet vilket säkert försvaret kommer så tvivel om,,
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-01 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in